Gå til innhold

Dagbokinnlegg 😀


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Er så glad i dag etter en heller dårlig start på dagen med følelse av null fremdrift. Etter å ha inntatt smertestillende fikk jeg gjort følgende

Jeg dusjet og vasket håret.  👍😀Det er nesten ei uke siden sist. Jeg har ryddet stua. Var lei av å ha sykestue her . Jeg har dekket bordet og snart klar for å lage middag. Det ER fremdrift.

Juhu ! - Å dusje var som å komme til himmelriket 😊

Og ikke nok med det .

Datteren flytter hjem til Norge etter å ha fått turnusplass. 650 søkere. 23 stk fikk plass. Det er alt for få turnusstillinger, men det er en annen sak. 

Dette ble en super torsdag. 

Flere som har noe å være glad for i dag ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Er så glad i dag etter en heller dårlig start på dagen med følelse av null fremdrift. Etter å ha inntatt smertestillende fikk jeg gjort følgende

Jeg dusjet og vasket håret.  👍😀Det er nesten ei uke siden sist. Jeg har ryddet stua. Var lei av å ha sykestue her . Jeg har dekket bordet og snart klar for å lage middag. Det ER fremdrift.

Juhu ! - Å dusje var som å komme til himmelriket 😊

Og ikke nok med det .

Datteren flytter hjem til Norge etter å ha fått turnusplass. 650 søkere. 23 stk fikk plass. Det er alt for få turnusstillinger, men det er en annen sak. 

Dette ble en super torsdag. 

Flere som har noe å være glad for i dag ?

 

 

Er du syk nå,hvorfor? Er det pga den polyppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Flere som har noe å være glad for i dag ?

Det er fint vær og jeg skal snart kjøre hjem til kjæresten min og lage middag og fortsette å strikke på vottene mine. Bilen kom fra verksted for tredje gang på to uker i går og nå har jeg endelig varm bil i kulda! Lykke! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er du syk nå,hvorfor? Er det pga den polyppen?

Nei, ble ikke syk av polyppen :)

Fikk hekseskudd på søndag eller Lumbago som det heter på fagspråket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, ble ikke syk av polyppen :)

Fikk hekseskudd på søndag eller Lumbago som det heter på fagspråket. 

Åja, det er ikke noe godt. Du må ha god bedring ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er fint vær og jeg skal snart kjøre hjem til kjæresten min og lage middag og fortsette å strikke på vottene mine. Bilen kom fra verksted for tredje gang på to uker i går og nå har jeg endelig varm bil i kulda! Lykke! :) 

Deilig med fungerende bil :) Jeg har bestemt meg for å skrote min. Det vil koste meg 20.000 å få den EU- godkjent og det er ikke aktuelt. Nok er nok :) Heretter får vi klare oss med en bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, ble ikke syk av polyppen :)

Fikk hekseskudd på søndag eller Lumbago som det heter på fagspråket. 

Har hatt noe sånt jeg også. Man blir helt invalid for en liten stund. Men det er veldig viktig å holde seg i bevegelse og gjøre riktige øvelser. Fint med kyndig hjelp, jeg har hatt stor glede av besøk hos naprapat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Har hatt noe sånt jeg også. Man blir helt invalid for en liten stund. Men det er veldig viktig å holde seg i bevegelse og gjøre riktige øvelser. Fint med kyndig hjelp, jeg har hatt stor glede av besøk hos naprapat.

Det har jo litt ulike navn, noen snakker om akutt låsning, andre om hekseskudd også er det dette med akutt lumbago da. Det fine er at det er litt som med forkjølelse, man blir nesten alltid bedre i løpet av ca en uke enten man får behandling eller ikke. Det viktigste for prognosen på lang sikt, er sannsynligvis det å ikke bli redd for å bruke ryggen. Første gangen jeg opplevde det, så var det rimelig skremmende for jeg kom meg ikke opp fra gulvet igjen før det var gått nærmere 12 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, frosken skrev:

Det har jo litt ulike navn, noen snakker om akutt låsning, andre om hekseskudd også er det dette med akutt lumbago da. Det fine er at det er litt som med forkjølelse, man blir nesten alltid bedre i løpet av ca en uke enten man får behandling eller ikke. Det viktigste for prognosen på lang sikt, er sannsynligvis det å ikke bli redd for å bruke ryggen. Første gangen jeg opplevde det, så var det rimelig skremmende for jeg kom meg ikke opp fra gulvet igjen før det var gått nærmere 12 timer. 

Huff, ja opplevde det også som skremmende og man blir litt redd for at ryggen skal svikte igjen. Tåler jo ingen brå bevegelser, men som du sier er det viktig å bevege seg. Er jo et helvete bare jeg har sittet rolig en stund.  Må opp å gå frem og tilbake på stuegulvet hele tiden ellers stivner jeg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Xtra skrev:

Har hatt noe sånt jeg også. Man blir helt invalid for en liten stund. Men det er veldig viktig å holde seg i bevegelse og gjøre riktige øvelser. Fint med kyndig hjelp, jeg har hatt stor glede av besøk hos naprapat.

Ja, man blir helt parkert. 

Fikk telefon av sjefen nå og ble enda gladere nå. 

Jeg foreslo at jeg kunne jobbe hjemmefra neste uke. Jeg kan jo alltids klare å sitte i sofaen med laptop bare jeg får hyppige pauser med tøy og bøy. Å sitte på en kontorstol i 7,5 time vil jeg ikke klare. Jeg tenkte at jeg skulle prøve unngå å ødelegge sykestatistikken deres mer enn nødvendig. 

Fikk nesten kjeft. - Nei vet du hva ! Nå skal du ikke jobbe før du er helt frisk ! 

Puh, ble litt lettet. Føler at jeg trenger flere dager 🙂

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Huff, ja opplevde det også som skremmende og man blir litt redd for at ryggen skal svikte igjen. Tåler jo ingen brå bevegelser, men som du sier er det viktig å bevege seg. Er jo et helvete bare jeg har sittet rolig en stund.  Må opp å gå frem og tilbake på stuegulvet hele tiden ellers stivner jeg helt.

Så fremt du ikke har utstrålende smerter i beina, så pleier dette å gå veldig bra. Men det er som med andre ledd i kroppen, løsningen er ikke å overbeskytte, snarere å belaste en god del. Men nå i begynnelsen så er nok løsningen mange korte "turer". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frosken skrev:

Det har jo litt ulike navn, noen snakker om akutt låsning, andre om hekseskudd også er det dette med akutt lumbago da. Det fine er at det er litt som med forkjølelse, man blir nesten alltid bedre i løpet av ca en uke enten man får behandling eller ikke. Det viktigste for prognosen på lang sikt, er sannsynligvis det å ikke bli redd for å bruke ryggen. Første gangen jeg opplevde det, så var det rimelig skremmende for jeg kom meg ikke opp fra gulvet igjen før det var gått nærmere 12 timer. 

Ja, det går over av seg selv, men ved behandling hos kiropraktor eller naprapat forsvinner de verste smertene i en håndvending. Og en får nyttige tips og råd om viktige øvelser. 

 

Høres forferdelig ut å være "invalid" i nærmere 12 timer, da! Sist gang jeg hadde noe sånt var jeg alene hjemme og jeg bokstavelig talt krabbet ut i bilen og klarte å kjøre til akutt-kiropraktoren. Etter litt knekking og trykking der, kunne jeg gå bra ut derfra. Husker jeg fikk råd om å vekselvis gå korte turer og ligge på gulvet med ispose resten av dagen - tror det ble minst 5-6 runder med dette den dagen og flere dagen etter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
45 minutter siden, frosken skrev:

Så fremt du ikke har utstrålende smerter i beina, så pleier dette å gå veldig bra. Men det er som med andre ledd i kroppen, løsningen er ikke å overbeskytte, snarere å belaste en god del. Men nå i begynnelsen så er nok løsningen mange korte "turer". 

Jeg vil ikke si at det stråler nedover beina, men jeg klarer ikke belaste høyrefoten for mye, da smertene sitter rundt hoftene/ korsryggen på høyre side. Når jeg skal reise meg opp fra sittende stilling, må jeg reise meg veldig sakte opp med venstre fot. Bare en liten feil bevegelse gir meg nye « hugg» i ryggen. Når jeg har varmet opp, går det bedre.

Jeg har jo hatt hekseskudd mange ganger før, men aldri så store smerter som jeg fikk denne gangen. 

Å bli liggende i 12 timer må ha vært fryktelig 😢

 Det som var traumatisk for meg var at de ikke ville sende sykebil først og jeg ble liggende i en vond stilling uten å klare å endre på den. De kom til slutt og jeg måtte få morfin før de klarte å få meg ut i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er så glad i dag etter en heller dårlig start på dagen med følelse av null fremdrift. Etter å ha inntatt smertestillende fikk jeg gjort følgende

Jeg dusjet og vasket håret.  👍😀Det er nesten ei uke siden sist. Jeg har ryddet stua. Var lei av å ha sykestue her . Jeg har dekket bordet og snart klar for å lage middag. Det ER fremdrift.

Juhu ! - Å dusje var som å komme til himmelriket 😊

Og ikke nok med det .

Datteren flytter hjem til Norge etter å ha fått turnusplass. 650 søkere. 23 stk fikk plass. Det er alt for få turnusstillinger, men det er en annen sak. 

Dette ble en super torsdag. 

Flere som har noe å være glad for i dag ?

 

 

Ja, jeg har også noe å være glad for i dag😊

Var først på den bittelille jobben min og deretter var jeg hos tannlegen. Hadde fått en skade på en tann, greide å få den reparert uten bedøvelse 🤗 Ellers var det ikke noe galt med tennene. Tannlegen kostet dessuten litt mindre enn jeg hadde budsjettert , noe jeg er veldig lettet over.

Men det jeg er aller mest glad for, er at datteren min kom på besøk i dag og vi har hatt en kjempekoselig dag. Er så ufattelig glad i henne og vi har det så fint sammen. Det gjør meg veldig glad og takknemlig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er så glad i dag etter en heller dårlig start på dagen med følelse av null fremdrift. Etter å ha inntatt smertestillende fikk jeg gjort følgende

Jeg dusjet og vasket håret.  👍😀Det er nesten ei uke siden sist. Jeg har ryddet stua. Var lei av å ha sykestue her . Jeg har dekket bordet og snart klar for å lage middag. Det ER fremdrift.

Juhu ! - Å dusje var som å komme til himmelriket 😊

Og ikke nok med det .

Datteren flytter hjem til Norge etter å ha fått turnusplass. 650 søkere. 23 stk fikk plass. Det er alt for få turnusstillinger, men det er en annen sak. 

Dette ble en super torsdag. 

Flere som har noe å være glad for i dag ?

 

 

Godt å høre at du er bedre!

Jeg har hatt et spesielt døgn, der jeg har fått en ungdom tett inn på livet, som strever veldig med seg selv. Vanskelig å vite hva som er rett å gjøre når en plutselig får en helt ny situasjon i fanget.

Jeg var på jobb, men hadde hodet et helt annet sted, og tok flere vanskelige telefoner. I morgen blir det enda en ny situasjon,  men den vet jeg forsåvidt om og kan være litt mer forberedt til.

I ettermiddag og kveld var det godt å bare være hjemme med mann og mine to tenåringer, og ha en lang prat med utenlandsstudenten på telefon ❤❤❤❤

Jeg er glad for at jeg klarte å takle det som kom i går, og at andre involverte gav oss bekreftelse på at vi gjorde det rette. Jeg er glad for å ha ei jente som har et stort hjerte for de som ikke har det så godt,  og er glad for den tilliten hun viser meg ved å involvere meg i kompliserte saker!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Dette ble en super torsdag. 

Flere som har noe å være glad for i dag ?

Jeg har hatt en supertorsdag selv. Hadde også en super onsdag, en super tirsdag og mandag husker jeg ikke. Begynner å bli litt sliten av alle de supre dagene. Phu 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
17 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg har hatt en supertorsdag selv. Hadde også en super onsdag, en super tirsdag og mandag husker jeg ikke. Begynner å bli litt sliten av alle de supre dagene. Phu 

Så bra da 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Nicklusheletida
På 7.11.2019 den 16.23, Xtra skrev:

Har hatt noe sånt jeg også. Man blir helt invalid for en liten stund. Men det er veldig viktig å holde seg i bevegelse og gjøre riktige øvelser. Fint med kyndig hjelp, jeg har hatt stor glede av besøk hos naprapat.

Ja, det var det da. Jeg burde  gjort det for lenge siden, men nå har jeg bestemt meg. 

Jeg har  jobbet i 3 uker og det går jo greit, men er utålmodig. Synes liksom jeg burde vært helt bra nå. 

Skal ta noen behandlingstimer hos Nemus. Håpet på Naprapat, men det blir fysioterapi. Får det dekket av forsikringen på jobben, så dumt og ikke benytte seg av det. 

Det er skisesongen jeg har i tankene nå :)

Frosken sa at skiturer hjelper på vond rygg, men det er ploging i bratte nedoverbakker jeg ser for meg som problematisk med de vonde hoftene her. 

Håper å få litt fart på tingenes tilstand nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...