Gå til innhold

Når man føler seg bedre!!


Alwaysfeeling

Anbefalte innlegg

Alwaysfeeling

Hei, lurer på en ting. Hvordan føles det for dere når depresjonen er i ferd med å gå over? Er det gradvis over uker, at symptomene blir mindre?  Eller sånn at man våkner en dag og alt føles bra, sånn har jg hatt det denne uken. Tør ikke tenke på nedturen igjen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Hei, lurer på en ting. Hvordan føles det for dere når depresjonen er i ferd med å gå over? Er det gradvis over uker, at symptomene blir mindre?  Eller sånn at man våkner en dag og alt føles bra, sånn har jg hatt det denne uken. Tør ikke tenke på nedturen igjen.......

Det skjedde gradvis og over tid hos meg. Sakte men sikkert opp. Jeg var alvorlig deprimert. 

Anonymkode: c9622...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alwaysfeeling

Ok, for min del kom depresjonen fra en dag til annen. Var så glad og fornøyd en søndag, hadde hatt en super periode, så på mandagen ble alt svart. Lurer på om depresjon kan gå over på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Hei, lurer på en ting. Hvordan føles det for dere når depresjonen er i ferd med å gå over? Er det gradvis over uker, at symptomene blir mindre?  Eller sånn at man våkner en dag og alt føles bra, sånn har jg hatt det denne uken. Tør ikke tenke på nedturen igjen.......

Folk kan sikkert oppleve det forskjellig, og begge deler er vel normalt. Vet ikke om det å plutselig bli deprimert og plutselig bli bra er depresjoner som utvikler seg mer av indre årsaker (endogen depresjon). Mens depresjoner som utvikles mest av ytre årsaker kanskje utvikler seg og går over mer over tid. Gjetting fra min side, kanskje kupton kan uttale seg om dette. Det er mulig at brå overgang er mer vanlig ved bipolar lidelse også. Det er i alle fall fullt mulig å få depresjoner som utvikler seg veldig raskt og som plutselig går over.

Anonymkode: d4f21...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg skjer det ganske brått egentlig. Det vil si jeg kan kjenne "noe" i meg, en slags uro i forkant av at jeg begynner å gå ned, men så plutselig er alt svart. Når det gjelder å bli bedre så er det mulig det er litt mer glidende, men jeg registrerer i hvert fall ikke at det skjer så mye før jeg plutselig innser at jeg har jo ikke hatt det helt jævlig den dagen. Og da kommer perioden med mye aktivitet og en slags følelse av eufori. Fram til denne uroen begynner å melde seg igjen og jeg får et sug i magen for jeg har ikke lyst til å gå ned i kjelleren igjen. Men så skjer det likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 16.06, Glitter skrev:

Hos meg skjer det ganske brått egentlig. Det vil si jeg kan kjenne "noe" i meg, en slags uro i forkant av at jeg begynner å gå ned, men så plutselig er alt svart. Når det gjelder å bli bedre så er det mulig det er litt mer glidende, men jeg registrerer i hvert fall ikke at det skjer så mye før jeg plutselig innser at jeg har jo ikke hatt det helt jævlig den dagen. Og da kommer perioden med mye aktivitet og en slags følelse av eufori. Fram til denne uroen begynner å melde seg igjen og jeg får et sug i magen for jeg har ikke lyst til å gå ned i kjelleren igjen. Men så skjer det likevel. 

Har du en bipolar lidelse?

Endret av Alwaysfeeling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Har du en bipolar lidelse?

Vet ikke. Har ikke diagnosen på papiret, men oppfyller kriteriene for det og skal nok utredes for det etter hvert. Hadde diagnosen en periode for to år siden før de byttet den ut med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Så nå er det vel spørsmålet om jeg har bipolar 2 i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...