Gå til innhold

Å dele en mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å dele en mor når:

Hun favoriserer sin yngste sønn.  

Hun prioritere han når det gjelder barnepass, ferier, presanger.

Kan man akseptere å være sin mors 2. eller 3. valg?

At foreldre har en favoritt må man bare regne med, det er helt vanlig.

Mor og sønn er en uslåelig kombinasjon? 

Når mor ikke tåler kritiske spørsmål, noen fiffige tilnærminger?

 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din alder og hvor du er i søskenflokken betyr mye. Hvilket selvbilde din mor har til seg selv som kvinne og hvilket forhold hun hadde til sine foreldre. Noen mødre tar seg mest av de som har problemer og slapper mer av for de som klarer seg. Noen mødre tar seg mer av minstemann i søskenflokken og forventer ubevisst mer av de eldste. Noen mødre opplever sine døtre for mer lik seg selv og det blir mer ukomplisert med en sønn. Uansett skal du møte din mor med respekt og ikke anklage. Jeg vet at min mor er glad i meg men hun prioriterer så absolutt en yngre bror. Det er litt sårt men vanskelig å gjøre noe med. Har akseptert det på en måte. Problemet mitt har kanskje vært at jeg har overført dette i andre forhold og situasjoner i livet. At det er ikke så nøye med meg eller at jeg er annenrangs på en måte. Det er en tankegang som er viktigere å ta tak i og snu. 

Anonymkode: 1b3fc...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her handler det egentlig om et i landsproblem, de tre døtrene fikk en leilighet hver verdt ca 7 millioner, sønnen fikk en enebolig verdt 20 millioner. Sønnen er en attpåklatt, mor hadde bedre tid til han rett og slett. De ble bedre kjent. Alle bør være takknemmelige så klart. Men det blir alikevel en maktubalanse mellom søskene, eller er det bare smålighet. 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her handler det egentlig om et i landsproblem, de tre døtrene fikk en leilighet hver verdt ca 7 millioner, sønnen fikk en enebolig verdt 20 millioner. Sønnen er en attpåklatt, mor hadde bedre tid til han rett og slett. De ble bedre kjent. Alle bør være takknemmelige så klart. Men det blir alikevel en maktubalanse mellom søskene, eller er det bare smålighet. 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Umulig å gi deg det svaret du ønsker når du i innledningen utelater viktig info. Når det gjelder ting som kan regnes som arv mener jeg at det bør deles likt. Men det er din mor som bestemmer dette. Hun har sikkert sine grunner. 

Anonymkode: 1b3fc...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her handler det egentlig om et i landsproblem, de tre døtrene fikk en leilighet hver verdt ca 7 millioner, sønnen fikk en enebolig verdt 20 millioner. Sønnen er en attpåklatt, mor hadde bedre tid til han rett og slett. De ble bedre kjent. Alle bør være takknemmelige så klart. Men det blir alikevel en maktubalanse mellom søskene, eller er det bare smålighet. 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Dette synes jeg fremstår som smålighet. 

Anonymkode: ad188...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her handler det egentlig om et i landsproblem, de tre døtrene fikk en leilighet hver verdt ca 7 millioner, sønnen fikk en enebolig verdt 20 millioner. Sønnen er en attpåklatt, mor hadde bedre tid til han rett og slett. De ble bedre kjent. Alle bør være takknemmelige så klart. Men det blir alikevel en maktubalanse mellom søskene, eller er det bare smålighet. 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Velstående mor må jeg si, som hadde verdier til over 40 mill å gi bort mens hun selv er i live. Om man har fått en verdi til 7 mill heter det «tusen, tusen takk» tenker jeg. 

For meg høres det rart ut at attpåklatten og mor ble «bedre kjent» fordi det ikke var andre hjemmeboende søsken tilstede. Kjenner ikke søstrene moren sin mener du? Hm, rart og mye mer trist enn at minstemann har fått mer tenker jeg. Om de ønsker å bli kjent med moren sin er neppe det å snakke om at lillebror har fått 20 mill mens de bare har fått 7 mill riktig vei å gå. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva man aksepterer i livet kommer an på hva DU vil akseptere. Ingen på "doktor online" bestemmer hva du skal akseptere her i livet.

Anonymkode: 1997e...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Her handler det egentlig om et i landsproblem, de tre døtrene fikk en leilighet hver verdt ca 7 millioner, sønnen fikk en enebolig verdt 20 millioner. Sønnen er en attpåklatt, mor hadde bedre tid til han rett og slett. De ble bedre kjent. Alle bør være takknemmelige så klart. Men det blir alikevel en maktubalanse mellom søskene, eller er det bare smålighet. 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Jeg stønnet da jeg så at dette handler om penger.  Jeg antar at eneboligen som sønnen fikk er den familien bodde i og mor ville overføre den direkte til han.  Det bestemmer hun selv.  Om døtrene misliker det er så, men mor bestemmer dette så lenge hun lever og er mentalt oppegående.  Hvis dere er fått en leilighet til ca. 7 millioner så er det mye.

Jeg kommer ikke til å arve noe særlig, og ikke mine barn.  Mine sorger i livet handler om annet enn mangel på arv.  Jeg har/hadde mange søsken.  Da en døde var vi sammen i sorgen.  Det er mer verdt enn noen millioner.  Jeg skulle med glede gi alt jeg eier for å få tilbake de som er døde i familien og få en god helse til de som er syke og funksjonshemmede.

Anonymkode: 69b39...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Her handler det egentlig om et i landsproblem, de tre døtrene fikk en leilighet hver verdt ca 7 millioner, sønnen fikk en enebolig verdt 20 millioner. Sønnen er en attpåklatt, mor hadde bedre tid til han rett og slett. De ble bedre kjent. Alle bør være takknemmelige så klart. Men det blir alikevel en maktubalanse mellom søskene, eller er det bare smålighet. 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Tenker det er lett å tenke at dette er et pengeproblem og grådighet. Men tror heller at  det signaliserer noen mer. At det er forskjellsbehandlingen som er problemet her. At en mor favoriserer ett barn fremfor ett annet kan oppleves veldig sårt. 

Anonymkode: 1b3fc...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om å dele en mor når:

Hun favoriserer sin yngste sønn.  

Hun prioritere han når det gjelder barnepass, ferier, presanger.

Kan man akseptere å være sin mors 2. eller 3. valg?

At foreldre har en favoritt må man bare regne med, det er helt vanlig.

Mor og sønn er en uslåelig kombinasjon? 

Når mor ikke tåler kritiske spørsmål, noen fiffige tilnærminger?

 

 

Anonymkode: 5797a...bef

Jeg tenker folk er som de er, å forandre noen går ikke ant. Men man kan selv forandre hvordan man tenker om ting, tar ting. La seg påvirke av det eller ikke, vi kan ikke kontrollere andres oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er lett å tenke at dette er et pengeproblem og grådighet. Men tror heller at  det signaliserer noen mer. At det er forskjellsbehandlingen som er problemet her. At en mor favoriserer ett barn fremfor ett annet kan oppleves veldig sårt. 

Anonymkode: 1b3fc...187

Det kan det helt klart, men det kan også hende at mor opplever at sønnen støtter henne og hjelper mer enn døtrene og at hun ønsker derfor at han får huset.  Det er mange faktorer som vi vet ikke her, og derfor er det umulig å si noe om situasjonen.  Hvis mor kan gi barna sine 40 millioner før hun dør så er hun rik.  Har hun kanskje en avtale med sønnen om å bo i huset sammen med han mens hun lever?  Mor må få lov å disputere pengene sine som hun vil.  

Dette er et pengeprobem.  Det er de rike som får sånne problemer.  Selvsagt kan det være et problem her som ikke handler om penger og det er hvis barnebarna får forskjellige gaver til jul og bursdag.  Det kan være veldig sårt for foreldrene.  Barna bryr seg ikke når de er små, men de gjør det senere.

Anonymkode: 69b39...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...