Gå til innhold

Økende uro, er litt fortvilet nå


emilie321

Anbefalte innlegg

Har økende uro. Sliter også med å konsentrere meg. Må få stoppet dette, men uroen er økende. Oppi dette har jeg problemer med magen. Har hatt skikkelig diaré en periode og er ennå ikke bra av dette. Har nå tatt diverse prøver, men får ikke svar på dette før sent i neste uke. Er bipolar med psykose og har K-PTSD.  

Kan mageproblemene ha noe med den økte uroen?

Hva kan jeg selv gjøre for å få roen tilbake? Får ikke til noen av mestringsstrategiene jeg pleier å bruke. Har økt litt med quetiapin,  uten synlig virkning.  Føler meg ikke helt komfortabel med denne situasjonen. Noen som har råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, emilie321 skrev:

Har økende uro. Sliter også med å konsentrere meg. Må få stoppet dette, men uroen er økende. Oppi dette har jeg problemer med magen. Har hatt skikkelig diaré en periode og er ennå ikke bra av dette. Har nå tatt diverse prøver, men får ikke svar på dette før sent i neste uke. Er bipolar med psykose og har K-PTSD.  

Kan mageproblemene ha noe med den økte uroen?

Hva kan jeg selv gjøre for å få roen tilbake? Får ikke til noen av mestringsstrategiene jeg pleier å bruke. Har økt litt med quetiapin,  uten synlig virkning.  Føler meg ikke helt komfortabel med denne situasjonen. Noen som har råd? 

Bruker du litium? I så fall bør kanskje få sjekket serumkonsentrasjonen siden du har hatt langvarig diare. 

Du har jo veldig lang erfaring i håndtere din sykdom og pleier, så vidt jeg vet, ikke å krisemaksimere.  Siden du nå selv er bekymret for utviklingen, synes jeg du skal kontakte fastlege eller psykiater i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fionys skrev:

Drikk en blanding av Farris og eplejuice og spise mat som er anbefalt å spise ved diare, google det.

Takk for svar.  

Har jo gjort alt dette. Det som plager meg mest nå, er den uroen som bare øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Bruker du litium? I så fall bør kanskje få sjekket serumkonsentrasjonen siden du har hatt langvarig diare. 

Du har jo veldig lang erfaring i håndtere din sykdom og pleier, så vidt jeg vet, ikke å krisemaksimere.  Siden du nå selv er bekymret for utviklingen, synes jeg du skal kontakte fastlege eller psykiater i morgen. 

Takk for svar.

Bruker ikke litium, men haug med andre medisiner.  Har kontaktet fastlegen og skal ned til han i dag. Takler den uroen dårlig nå, spesielt når den er så langvarig og økende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk for svar.

Bruker ikke litium, men haug med andre medisiner.  Har kontaktet fastlegen og skal ned til han i dag. Takler den uroen dårlig nå, spesielt når den er så langvarig og økende. 

Visste du at medisinene ødelegger kroppen din på sikt? Er en grunn til at de fleste psykologer er imot medisinering og heller er for det å jobbe med årsaken til at man sliter. 

Hvis du har prøvd det før, og mislykkes, så har du bomma på hva du tror utløser problemene dine. 

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste du at medisinene ødelegger kroppen din på sikt? Er en grunn til at de fleste psykologer er imot medisinering og heller er for det å jobbe med årsaken til at man sliter. 

Hvis du har prøvd det før, og mislykkes, så har du bomma på hva du tror utløser problemene dine. 

Anonymkode: c8117...c2d

Hvis du hadde visst hvor syk jeg blir uten medisiner,  så hadde du aldri skrevet dette her.  Dessuten så har jeg møtt så mange snåle psykologer i mitt liv, at jeg ville tatt det de sa med en klype salt. Og hvilken kompetanse har de med synsingen sin? De har jo overhode ingen medisinsk kompetanse .

P.S  Har møtt mange dyktige psykologer også, og de har ikke vært imot medisiner 

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste du at medisinene ødelegger kroppen din på sikt? Er en grunn til at de fleste psykologer er imot medisinering og heller er for det å jobbe med årsaken til at man sliter. 

Hvis du har prøvd det før, og mislykkes, så har du bomma på hva du tror utløser problemene dine. 

Anonymkode: c8117...c2d

Det er uansvarlig å gi denne typen råd til mennesker med alvorlig psykisk lidelse. 

For øvrig er ikke de fleste psykologer mot medisinering av alvorlige psykiske lidelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvis du hadde visst hvor syk jeg blir uten medisiner,  så hadde du aldri skrevet dette her.  Dessuten så har jeg møtt så mange snåle psykologer i mitt liv, at jeg ville tatt det de sa med en klype salt. Og hvilken kompetanse har de med synsingen sin? De har jo overhode ingen medisinsk kompetanse .

Nei, jeg vet ikke hvor syk du blir uten medisiner. Kan du utdype?

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Det er uansvarlig å gi denne typen råd til mennesker med alvorlig psykisk lidelse. 

For øvrig er ikke de fleste psykologer mot medisinering av alvorlige psykiske lidelser. 

Det er mange med kompleks ptsd og bipolar lidelse som lever FINT uten medisiner.

JEG HAR ptsd, og klarer meg uten medisiner. Hva så om jeg tror jeg skal daue når jeg er på et sykehus eller ser en sprøyte på tv? Hva så om jeg må tilpasse livet, får flashbacks og lider hver dag. Livet er, og skal være, lidelse. Det handler om problemløsning, det er fullt mulig å få et godt liv bare man finner smutthullene i hjernen sin.

 

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet ikke hvor syk du blir uten medisiner. Kan du utdype?

Anonymkode: c8117...c2d

Har faktisk akkurat nå ikke lyst til å utdype mer enn det jeg allerede skrev i hi. Er bipolar med psykose og har K-PTSD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Vet ikke hva EMDR står for

Da har du ikke prøvd det. Det er noe som viser seg å være svært heldig for ptsdpasienter. Du må prøve det :)

EMDR er en psykoterapiform som bygger på prinsippet om at en person sjelden vil klare å ha oppmerksomheten vendt mot ubehagelige følelser og hendelser samtidig som vedkommende skal rette oppmerksomheten mot et følelsesmessig nøytralt stimulus. Behandlingen har fått en viss utbredelse i behandling av traumatiske hendelser og posttraumatisk stresslidelse. Det er noen randomiserte kontrollerte behandlingsforsøk som har vist at behandling kan være effektiv ved slike og tilstøtende problemstillinger.

 

Det er altså traumespesialister som driver med dette her. Jeg har prøvd det og det var effektivt, men fikk ikke prøvd det lenge nok til å bli frisk. Psykologen ble syk og slutta i jobben.

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, emilie321 skrev:

Har faktisk akkurat nå ikke lyst til å utdype mer enn det jeg allerede skrev i hi. Er bipolar med psykose og har K-PTSD. 

Hva klager du på, da? "Du vet ikke hvor syk du er" "har ikke lyst til å utdype". Hallo? 

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange med kompleks ptsd og bipolar lidelse som lever FINT uten medisiner.

JEG HAR ptsd, og klarer meg uten medisiner. Hva så om jeg tror jeg skal daue når jeg er på et sykehus eller ser en sprøyte på tv? Hva så om jeg må tilpasse livet, får flashbacks og lider hver dag. Livet er, og skal være, lidelse. Det handler om problemløsning, det er fullt mulig å få et godt liv bare man finner smutthullene i hjernen sin.

 

Anonymkode: c8117...c2d

Kjempe bra at du klarer deg uten medisiner! Det er ikke alle som klare seg uten medisiner. Jeg har kompleks ptsd og bp2 og velger å bruke medisiner fordi de gjør at jeg føler meg litt bedre, jeg hadde nok klart meg uten medisiner, men når alternativet er der og jeg føler meg litt bedre av medisinene så velger jeg å ta de og få en litt bedre hverdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva klager du på, da? "Du vet ikke hvor syk du er" "har ikke lyst til å utdype". Hallo? 

Anonymkode: c8117...c2d

Fordi jeg opplever deg som en mangler kompetanse på mye, bl.a det å gi farlige råd til en som er alvorlig syk.  En annen ting er at jeg snart må gå, skal til legen, og da har jeg ikke tid til å utdype. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange med kompleks ptsd og bipolar lidelse som lever FINT uten medisiner.

JEG HAR ptsd, og klarer meg uten medisiner. Hva så om jeg tror jeg skal daue når jeg er på et sykehus eller ser en sprøyte på tv? Hva så om jeg må tilpasse livet, får flashbacks og lider hver dag. Livet er, og skal være, lidelse. Det handler om problemløsning, det er fullt mulig å få et godt liv bare man finner smutthullene i hjernen sin.

 

Anonymkode: c8117...c2d

Du kan ta valg for ditt liv, og så bør du respektere andres valg for sitt liv. Å være så insisterende i en tråd som dette, mener jeg er upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fionys skrev:

Kjempe bra at du klarer deg uten medisiner! Det er ikke alle som klare seg uten medisiner. Jeg har kompleks ptsd og bp2 og velger å bruke medisiner fordi de gjør at jeg føler meg litt bedre, jeg hadde nok klart meg uten medisiner, men når alternativet er der og jeg føler meg litt bedre av medisinene så velger jeg å ta de og få en litt bedre hverdag. 

Det er ditt valg, det.

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, emilie321 skrev:

Fordi jeg opplever deg som en mangler kompetanse på mye, bl.a det å gi farlige råd til en som er alvorlig syk.  En annen ting er at jeg snart må gå, skal til legen, og da har jeg ikke tid til å utdype. 

Du trenger da for all del ikke å sitte og utdype før du drar til legen, det er det da ingen som forventer, kjære deg :)

Du kunne fint utdypet kl 22 i morgen kveld for min del. Du må ikke svare "et eller annet" bare for å svare, før du drar til legen. 

 

Farlige råd å prøve EMDR? Det er dét traumespesialister jobber med, mange av dem. Jeg sier ikke at du skal slutte på medisiner, jeg sier at hvis man tar for mange medisiner gjør de mer vondt enn godt. Det er faktisk ekstremt viktig å være klar over det, ellers blir det kun en ond sirkel der man føler seg fullstendig syk uten å forstå hvorfor (typisk: "Men jeg går jo på medisiner..."). 

Noen ganger blir man verre fordi kroppen forteller deg: "Ikke forgift meg mer". Jeg sier ikke at det gjelder deg, jeg sier bare at man skal være klar over at det kan skje, så man ikke tror at løsningen nødvendigvis er å tilføye enda flere kjemikalier.

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...