Gå til innhold

Økende uro, er litt fortvilet nå


emilie321

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, frosken skrev:

Du kan ta valg for ditt liv, og så bør du respektere andres valg for sitt liv. Å være så insisterende i en tråd som dette, mener jeg er upassende.

Jeg forstår at du kanskje er litt hårsår.

Anonymkode: c8117...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du kanskje er litt hårsår.

Anonymkode: c8117...c2d

I all verden... Du er ingen god talsperson for at hva enn retning du praktiserer og predikerer  har god effekt. Snakk om manglende respekt og forståelse for andre... 

Anonymkode: c5908...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ditt valg, det.

Anonymkode: c8117...c2d

Ja heldigvis :)

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da for all del ikke å sitte og utdype før du drar til legen, det er det da ingen som forventer, kjære deg :)

Du kunne fint utdypet kl 22 i morgen kveld for min del. Du må ikke svare "et eller annet" bare for å svare, før du drar til legen. 

 

Farlige råd å prøve EMDR? Det er dét traumespesialister jobber med, mange av dem. Jeg sier ikke at du skal slutte på medisiner, jeg sier at hvis man tar for mange medisiner gjør de mer vondt enn godt. Det er faktisk ekstremt viktig å være klar over det, ellers blir det kun en ond sirkel der man føler seg fullstendig syk uten å forstå hvorfor (typisk: "Men jeg går jo på medisiner..."). 

Noen ganger blir man verre fordi kroppen forteller deg: "Ikke forgift meg mer". Jeg sier ikke at det gjelder deg, jeg sier bare at man skal være klar over at det kan skje, så man ikke tror at løsningen nødvendigvis er å tilføye enda flere kjemikalier.

Anonymkode: c8117...c2d

Emdr er ikke en mirakelkur dessverre og det er ikke alle det passer for. Jeg har hatt mange timer med Emdr, hadde litt virkning i starten, men så stagnerte det og det var ikke noe poeng å fortsette med det.

Tror de fleste som tar medisiner er klar over "konsekvensene", men de er også klar over mulig positiv virkning. Det er veldig få som tar medisiner for moro skyld, mange må rett og slett ta medisin for å fungere i hverdagen og det tenker jeg ikke på som et nederlag. 

Det som føles riktig for deg trenger slettes ikke å være riktig for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ab c2d: Mener du virkelig å sidestille PTSD og bipolar lidelse med psykose? Tror du virkelig at organiske lidelser kan "tenkes bort"? 

Fint at du har hatt nytte av medisinfri behandling for din lidelse, men den er tross alt noe HELT annet enn organiske sykdommer som f.eks bipolar lidelse. Ved sistnevnte trenger man faktisk medisiner for å fungere best mulig i hverdagen! Jeg har funnet ut nå for mitt eget vedkommende at jeg ikke fungerer så bra uten medisiner, derfor har jeg begynt å ta dem igjen. Jeg har alltid vært veldig ambivalent til å ta medisinene mine (mot min bipolare lidelse), men jeg merker helt klart forskjell på fungeringen min når jeg tar dem og når jeg ikke gjør det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange med kompleks ptsd og bipolar lidelse som lever FINT uten medisiner.

Det kan godt hende det stemmer det du sier om bipolare som greier seg fint uten medisiner, men da tenker jeg at de nok har få episoder, med års mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og skal nå få ekstra oppfølging, skal dit igjen neste uke + at jeg kan ringe.  Kan dessuten få oftere oppfølging av terapeuten. Skal også øke litt med noen medisiner.  Det gjorde godt å prate med legen i dag, godt å ha en sånn støttespiller. 

Uro er noe herk. Den gnager og gnager i timesvis og da er det vanskelig å stå i det. Blir så sliten. Har jo ikke noe annet å gjøre enn å stå i  det, så må bare holde ut.

Angående medisiner, så er det ikke noe reelt valg for meg å ikke og ta de. Da blir jeg så psykotisk eller deprimert at jeg gjør dumme ting som er utrolig ødeleggende for meg. Har prøvd flere ganger å være uten.  Hvis det er slik at medisinene ødelegger kroppen på sikt, så får de bare gjøre det. Alternativet for meg er så mye verre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annamaria
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Da har jeg vært hos legen og skal nå få ekstra oppfølging, skal dit igjen neste uke + at jeg kan ringe.  Kan dessuten få oftere oppfølging av terapeuten. Skal også øke litt med noen medisiner.  Det gjorde godt å prate med legen i dag, godt å ha en sånn støttespiller. 

Uro er noe herk. Den gnager og gnager i timesvis og da er det vanskelig å stå i det. Blir så sliten. Har jo ikke noe annet å gjøre enn å stå i  det, så må bare holde ut.

Angående medisiner, så er det ikke noe reelt valg for meg å ikke og ta de. Da blir jeg så psykotisk eller deprimert at jeg gjør dumme ting som er utrolig ødeleggende for meg. Har prøvd flere ganger å være uten.  Hvis det er slik at medisinene ødelegger kroppen på sikt, så får de bare gjøre det. Alternativet for meg er så mye verre.

 

Pappa er 75 og lever i beste velgående på antipsykotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Annamaria skrev:

Pappa er 75 og lever i beste velgående på antipsykotika

Takk for svar.

Har vel egentlig ikke noe tro på at kroppen blir ødelagt av de medisinene jeg bruker, men skal begynne å svare medisin motstandere på denne måten😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, emilie321 skrev:

Uro er noe herk. Den gnager og gnager i timesvis og da er det vanskelig å stå i det. Blir så sliten. Har jo ikke noe annet å gjøre enn å stå i  det, så må bare holde ut.

Håper du snart får det bedre🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...