Gå til innhold

Må partneren din gå i hop med din familie og omvendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjæreste sa at betingelsen for et forhold for han er at familiene fungerer fint sammen. Og dersom det er en man ikke funker fint sammen så er forholdet ødelagt. Stemmer det for dere? 

Anonymkode: 30d5b...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste sa at betingelsen for et forhold for han er at familiene fungerer fint sammen. Og dersom det er en man ikke funker fint sammen så er forholdet ødelagt. Stemmer det for dere? 

Anonymkode: 30d5b...b47

Det er i hvertfall ekstremt mange eksempler der den ene parten i et forhold virkelig hater svigers, så absolutt noe å ta opp til vurdering :)  

Anonymkode: 155b1...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er i hvertfall ekstremt mange eksempler der den ene parten i et forhold virkelig hater svigers, så absolutt noe å ta opp til vurdering :)  

Anonymkode: 155b1...906

Jepp.  Jeg vet. Er jo kjipt når partner og familien går dårlig i hop. Men jeg mener at det viktigste i et forhold er at man fungerer sammen. Og gjør det beste av det. 

Anonymkode: 30d5b...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste sa at betingelsen for et forhold for han er at familiene fungerer fint sammen. Og dersom det er en man ikke funker fint sammen så er forholdet ødelagt. Stemmer det for dere? 

Anonymkode: 30d5b...b47

Det er nok en fordel, med mindre en av partene (kjæresten eller familien) er veldig spesielle. Min kjære er en omgjengelig fyr som prater med alle og alle synes han er så trivelig. :) Jeg derimot, snakker ikke så mye egentlig, men jeg tror jeg er ganske trivelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en klar fordel. Jeg har venner som ikke har hatt det som oss, og alt av samvær type jul, burdager, besøk av, kontakt medllom barn og besteforeldre/tanter og onkler har vært veldig jobbig for dem. 

Selv bor jeg ikke sammen med barnefaren lenger, og det ville vært utenkelig å ha en kjæreste som ikke går overens med mitt barn.Vedkommende må dessuten tåle at jeg har et godt forhold til eksen også, han er fremdeles en viktig person i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold til evt. egne barn vil nok være en dealbreaker, men smådårlig forhold til foreldre, søsken og øvrige familie kan man vel leve med, om forholdet er sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Xtra. Går ikke en kjæreste sammen med barnet mitt, så er det forholdet ikke liv laga. Nå er min datter av den omgjengelige typen, så det skal nok mye til for at hun ikke liker en fremtidig kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, emilie321 skrev:

Enig med Xtra. Går ikke en kjæreste sammen med barnet mitt, så er det forholdet ikke liv laga. Nå er min datter av den omgjengelige typen, så det skal nok mye til for at hun ikke liker en fremtidig kjæreste.

Jeg står med det problemet nå. Samboer/ kjæresten min gikk fint i lag med sønnen min før. Men nå skjedde det en episode. Og jeg vet ikke om det vil fungere etter det. Jeg ønsker at det skal fungere mellom de. Men er redd det vil bli evig bitterhet og at jeg bør gjøre det slutt før han dumper meg. Jeg vil bevare forholdet men jeg vil også at sønnen skal komme overens med samboer. Sønnen har litt adferdsproblemer i blant men han er både klok og snill og. Samboer har også sine feil men jeg ønsker å bevare forholdet og at dette ordner seg. 

Anonymkode: 30d5b...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står med det problemet nå. Samboer/ kjæresten min gikk fint i lag med sønnen min før. Men nå skjedde det en episode. Og jeg vet ikke om det vil fungere etter det. Jeg ønsker at det skal fungere mellom de. Men er redd det vil bli evig bitterhet og at jeg bør gjøre det slutt før han dumper meg. Jeg vil bevare forholdet men jeg vil også at sønnen skal komme overens med samboer. Sønnen har litt adferdsproblemer i blant men han er både klok og snill og. Samboer har også sine feil men jeg ønsker å bevare forholdet og at dette ordner seg. 

Anonymkode: 30d5b...b47

Hvorfor ønsker du absolutt å bevare forholdet, hva er det som er positivt i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? 

Svigermor har aldri likt meg noe særlig, og det har jeg fått kjenne på. For henne var jeg alltid hun som stjal sønnen hennes. Alltid sjalu, først på meg, så på barna mine. Hun har heldigvis roa seg endel nå de siste årene og kanskje innsett at jeg ikke kommer til å stikke av... Uansett hva hun gjør... :)

Svogeren min har heller aldri likt meg, stort sett enten ignorert meg eller kun snakket til sin bror (min mann), vært veldig avvisende og ikke svart på bursdagsinvitasjoner og så videre. Ganske sårende mtp at jeg aldri har gjort ham noenting. 

Det har aldri vært et tema at ANDRE skal få ødelegge for VÅRT forhold, mitt og mannen sitt forhold. 

Anonymkode: 13080...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg synes det er viktig at de går godt sammen ja. Min familie elsker han, så det er ikke noe problem. 

Jeg føler jeg går godt sammen med hans fsmilie også, så håper de synes det samme. 

Om forholdet hadde vært ødelagt om de ikke gikk sammen vet jeg ikke, men det gjør jo ting veldig mye enklere når folk synes han er sympatisk. 

Alle skryter av han overfor meg 🙂 Det er ikke noe rart. Det går ikke an å ikke like han, så snill og sympatisk som han er. 

Det synes jeg er deilig, for med min forrige mann ble jeg litt nervøs av å drasse med meg rundt, da han sa mange rare ting som kunne oppfattes som spydigheter. Det var ikke alltid ment slik, men litt slitsomt med en som mangler sosiale antenner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 14.11.2019 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Nei? 

Svigermor har aldri likt meg noe særlig, og det har jeg fått kjenne på. For henne var jeg alltid hun som stjal sønnen hennes. Alltid sjalu, først på meg, så på barna mine. Hun har heldigvis roa seg endel nå de siste årene og kanskje innsett at jeg ikke kommer til å stikke av... Uansett hva hun gjør... :)

Anonymkode: 13080...8e5

 

Dette er nesten som å lese om min mor og hennes holdning til min partner. Han er ikke akseptert i familien. For vår del gjør det ikke så mye. Jeg har minimal kontakt med min familie (dvs. foreldre) etter anbefaling fra min terapeut. Vi snakkes på telefon kun når det er nødvendig av praktiske årsaker og møtes en gang i året eller helst sjeldnere og da kortere besøk. Jeg har helt bevisst bosatt meg på en annen kant av landet slik at det tar mer enn 7 timer å komme seg til meg eller jeg til de.

Min mor ville t.o.m. først ikke kjøpe julegave til ham. Da jeg bemerket til henne at de kun hadde kjøpt julegave til meg i år, mente hun det kunne virke sårende å få julegave fra de som han ikke hadde møtt. Jeg svarte henne da at jeg trodde det var mer sårende å ikke få noen julegave fra de som svigerfamilie og etter to uker overførte hun penger slik at jeg kunne ordne et gavekort til ham.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...