Jump to content
Blomsterfluen

Ååå så romantisk og magisk... Wtf?

Recommended Posts

Fortsetter under...

Xtra
4 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Huff ! , for en tullebukk 🙂

Enig - for en tullebukk.

Pussig det at når noen mener de har levd før og husker hvem de var, er det stort sett snakk om at de var noen høyt på strå eller fra historiebøkene. Det er liksom ingen som husker de var en fattig trell i et tidligere liv.

Blomsterfluen
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Huff ! , for en tullebukk 🙂

Enig. Overskriften var ironisk, når jeg brukte tre punktum bak. 

Nicklusheletida
1 minutt siden, Xtra skrev:

Enig - for en tullebukk.

Pussig det at når noen mener de har levd før og husker hvem de var, er det stort sett snakk om at de var noen høyt på strå eller fra historiebøkene. Det er liksom ingen som husker de var en fattig trell i et tidligere liv.

Ja, det er pussig 🙂

Nicklusheletida
Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

Enig. Overskriften var ironisk, når jeg brukte tre punktum bak. 

Jepp, jeg skjønte at den var ironisk 🙂👍

Annonse

stjernestøv
5 minutter siden, Xtra skrev:

Enig - for en tullebukk.

Jo det er mange som har hatt tragiske liv tidligere, det har kommet frem i hypnose/regresjon. De fleste har faktisk vært fattige og hatt tragiske liv. 

Xtra
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jo det er mange som har hatt tragiske liv tidligere, det har kommet frem i hypnose/regresjon. De fleste har faktisk vært fattige og hatt tragiske liv. 

De fleste var tross alt fattige for noen generasjoner siden. Men jeg synes alle kjendiser som påstår de har levd før har vært et eller annet grandiost.

Mener du at du tror på at Durek & Martha har vært farao og dronning?

stjernestøv
3 minutter siden, Xtra skrev:

De fleste var tross alt fattige for noen generasjoner siden. Men jeg synes alle kjendiser som påstår de har levd før har vært et eller annet grandiost.

Mener du at du tror på at Durek & Martha har vært farao og dronning?

Ok. Tror ikke på at de har vært noe grandiost jeg da, bare vanlige fattige folk som jobbet hardt. Vet ikke ang Durek og Martha men det er jo mulig, de er jo høyt på strå den dag i dag også. Jeg var sikkert slaven deres da hehe :D 

Gargamel
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Et solid bevis på at useriøs terapi kan fremkalle falske minner.

stjernestøv
12 minutter siden, Gargamel skrev:

Et solid bevis på at useriøs terapi kan fremkalle falske minner.

Ikke si det,men hver sin tro :) Jeg har lest endel bøker om det. 

Gargamel
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ikke si det,men hver sin tro :) Jeg har lest endel bøker om det. 

Det har vi, og jeg skal ikke prøve å omvende deg.

stjernestøv
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Det har vi, og jeg skal ikke prøve å omvende deg.

Det er bra, skal ikke prøve å omvende deg heller. Vi får være som vi er og tro det vi tror :) 

Annonse

Xtra

Nå kommer sannelig boken ut på norsk likevel https://www.nrk.no/kultur/forlag-gir-ut-durek-verrett-bok-pa-norsk-1.14782362?fbclid=IwAR26d_13Vf2ZAGQwTItu50HcHM_uy-5CkFn3-cL1yaW4qi_Ur6EiyjJozCI

Jeg tenker det er helt greit, så lenge den selges som det den er på et alternativt forlag, og ikke som tilnærmet seriøs litteratur på Cappelen. De skulle endre den litt også, antakelig fjerner de påstander om at han kurerer kreft eller at kreft er selvforskyldt etc.

Hodestups
7 minutter siden, Xtra skrev:

Nå kommer sannelig boken ut på norsk likevel https://www.nrk.no/kultur/forlag-gir-ut-durek-verrett-bok-pa-norsk-1.14782362?fbclid=IwAR26d_13Vf2ZAGQwTItu50HcHM_uy-5CkFn3-cL1yaW4qi_Ur6EiyjJozCI

Jeg tenker det er helt greit, så lenge den selges som det den er på et alternativt forlag, og ikke som tilnærmet seriøs litteratur på Cappelen. De skulle endre den litt også, antakelig fjerner de påstander om at han kurerer kreft eller at kreft er selvforskyldt etc.

Fjerner påstander? Betyr det altså at han løy? 

Hodestups

Han trenger hjeeeelp

Visma
3 timer siden, Xtra skrev:

Enig - for en tullebukk.

Ja, det er i grunnen påfallende, men veldig pussig siden det bare er de med dårlig karma som i følge troen blir gjenfødt. Og det er vel helst de som er fattige, usle og arme som har dårlig karma og derfor må bli gjenfødt for å se om de kan greie det bedre i et annet liv. Faraoer og dronninger kom vel rett til Nirvana, eller hva de kaller det. Så nei, dette blir for dumt. Mye rart folk innbiller seg og tror på, hehe