Gå til innhold

Hvorfor er det så stille her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mer stille her enn vanlig nå? I det siste har jeg sett noen som forsøker å kneble folk og få dem til å slutte å skrive om ting som opptar dem. Det er f.eks. noen anonyme, som ikke engang 'tilhører' psykiatriforumet, som mener at det blir for mye psykiatri og sykdomssnakk på psykiatriforumet! Kritikken går ut på at det bare er "dritt" det som skrives her, at det er kjedelig og irriterende å se overskriftene på forside-feeden, at psykiatriske pasienter bare er selvopptatte tapere, at det er for mye fokus på ett tema, og at det  også er mistenkelig og usikkert om personer som skriver om sine diagnoser og symptomer virkelig snakker sant. 

Jeg synes det er trist. Og jeg synes at vi ikke skal la oss diktere av noen anonyme troll til å holde kjeft. Jeg håper at folk fortsetter å skrive og spørre om ting en har på hjertet. Det er vel det forumet er til for. Og vi må heller fokusere på alle de snille menneskene som er her og deler av sine erfaringer og gir råd og oppmuntringer, i stedet for å la noen ytterst få mennesker få ødelegge.

Anonymkode: 22bb4...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg fikk slengt en kommentar i en tråd jeg laget. Type "Så det er du som driver og poster alle disse trådene" eller noe sånt. Som om det er jeg som står for alt som postes på forumet. 

Men det gjorde i alle fall at nå kjenner jeg at jeg ikke tørr/føler jeg kan/er velkommen til å poste noe hvis det er noe jeg plages med eller lurer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Glitter skrev:

Men det gjorde i alle fall at nå kjenner jeg at jeg ikke tørr/føler jeg kan/er velkommen til å poste noe hvis det er noe jeg plages med eller lurer på

Det var det jeg fryktet, og derfor lagde jeg denne tråden for å oppfordre til å drite i anonyme som prøver å begrense folk med å diktere hva de kan og ikke kan skrive.

Så jeg sier det igjen, drit i det, vær deg selv og post det du har på hjertet. Så lenge det man poster er innenfor rimelighetens grenser på alle plan, så er det bare å skrive og poste i vei! 🙂 Ikke la noen få surpomper få ødelegge dette fine forumet!

Anonymkode: 22bb4...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal fokusere på alle de fine folka her inne, også de anonyme.  De fleste her inne er positive og de prøver å hjelpe så godt de kan. Tullesvar er bare til å overse. Ikke fór trollet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en har så mye i mot innlegg om psykiatri så er det bare å la være å være her inne. Forumet heter jo psykiatri så da vet en hvilke tema forumet handler om. Synes en bør være for god til å kritisere at andre kanskje trenger råd, hjelp eller bare vil lufte tankene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis det blir mye "søppel posting" som det har vært her inne i det siste så tror jeg folk ikke orker å engasjere seg.

Hva mener du med søppel-posting? Hva er søppel-posting i dine øyne?

Anonymkode: 22bb4...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med søppel-posting? Hva er søppel-posting i dine øyne?

Anonymkode: 22bb4...38a

Når det er 100 tråder med ca. samme spørsmål, postet i løpet av 1 time.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man påpeker at DOL er et forum som stort sett består av psykiatri, er ikke det samme som knebling og kritikk. Men folk tar jo alt som kritikk om dagen. 

Anonymkode: cffb7...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fionys skrev:

Når det er 100 tråder med ca. samme spørsmål, postet i løpet av 1 time.

Enig.

Anonymkode: 25d73...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man påpeker at DOL er et forum som stort sett består av psykiatri, er ikke det samme som knebling og kritikk. Men folk tar jo alt som kritikk om dagen. 

Anonymkode: cffb7...175

Kanskje særlig de som sliter psykisk. Og det er forsåvidt forståelig på en måte også, selv om det er helt feil.

Anonymkode: 25d73...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At man påpeker at DOL er et forum som stort sett består av psykiatri, er ikke det samme som knebling og kritikk. Men folk tar jo alt som kritikk om dagen. 

Anonymkode: cffb7...175

Man må da heller forsøke å øke aktiviteten utenfor psykiatridelen da framfor å påpeke at det er for mye aktivitet på nevnte delforum. Aktivitet på psykiatri utelukker ikke aktivitet andre steder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med jevne mellomrom er det noen som klager over lite aktivitet her inne.

Noen som sier at alt var bedre før.

Dessuten noen som klager over at andre ikke starter tråder.

Og noen som svarer at de som svarer i tråder bidrar like mye som de som starter tråder.

Jeg har vært her for lenge 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er mer stille her enn vanlig nå? I det siste har jeg sett noen som forsøker å kneble folk og få dem til å slutte å skrive om ting som opptar dem. Det er f.eks. noen anonyme, som ikke engang 'tilhører' psykiatriforumet, som mener at det blir for mye psykiatri og sykdomssnakk på psykiatriforumet! Kritikken går ut på at det bare er "dritt" det som skrives her, at det er kjedelig og irriterende å se overskriftene på forside-feeden, at psykiatriske pasienter bare er selvopptatte tapere, at det er for mye fokus på ett tema, og at det  også er mistenkelig og usikkert om personer som skriver om sine diagnoser og symptomer virkelig snakker sant. 

Jeg synes det er trist. Og jeg synes at vi ikke skal la oss diktere av noen anonyme troll til å holde kjeft. Jeg håper at folk fortsetter å skrive og spørre om ting en har på hjertet. Det er vel det forumet er til for. Og vi må heller fokusere på alle de snille menneskene som er her og deler av sine erfaringer og gir råd og oppmuntringer, i stedet for å la noen ytterst få mennesker få ødelegge.

Anonymkode: 22bb4...38a

Starter du mange tråder selv?

Anonymkode: 4157e...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Xtra skrev:

Med jevne mellomrom er det noen som klager over lite aktivitet her inne.

Noen som sier at alt var bedre før.

Dessuten noen som klager over at andre ikke starter tråder.

Og noen som svarer at de som svarer i tråder bidrar like mye som de som starter tråder.

Jeg har vært her for lenge 🙄

Dette naila du :D 😄 :D

Denne tråden burde forresten vært lagt ut på Åpent, ikke på psykiatri.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Man må da heller forsøke å øke aktiviteten utenfor psykiatridelen da framfor å påpeke at det er for mye aktivitet på nevnte delforum. Aktivitet på psykiatri utelukker ikke aktivitet andre steder? 

Veldig enig med deg! Det gjør da ikke noe at aktiviteten er stor på psykiatri. Men det er moro når det skjer noe på de andre foraene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fionys skrev:

Når det er 100 tråder med ca. samme spørsmål, postet i løpet av 1 time.

Jeg vet at dette er satt på spissen og er overdrevet.

Hvis du sikter til alle trådene om psykose som har vært den siste tiden, så er det i mine øyne ikke så rart at det noen ganger blir en slags opphopning av ett tema som vedvarer over noe tid. Jeg tenker at det er fordi når et tema først får fokus, så begynner andre å lure på ting rundt det temaet. Det blir kanskje en slags smitteeffekt. Jeg tror ikke at det kun er et par personer som har startet alle trådene om psykose, men flere. Psykose er jo for mange noe skummelt, diffust, noe som ikke er lett å få tak på hva er. At det da spørres om og lures på om de selv har hatt psykosesymptomer eller psykose, er ikke da så rart. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Visma skrev:

Jeg vet at dette er satt på spissen og er overdrevet.

Hvis du sikter til alle trådene om psykose som har vært den siste tiden, så er det i mine øyne ikke så rart at det noen ganger blir en slags opphopning av ett tema som vedvarer over noe tid. Jeg tenker at det er fordi når et tema først får fokus, så begynner andre å lure på ting rundt det temaet. Det blir kanskje en slags smitteeffekt. Jeg tror ikke at det kun er et par personer som har startet alle trådene om psykose, men flere. Psykose er jo for mange noe skummelt, diffust, noe som ikke er lett å få tak på hva er. At det da spørres om og lures på om de selv har hatt psykosesymptomer eller psykose, er ikke da så rart. 🙂

Og jeg derimot tror det er den samme, syke, personen som sitter og lager tråd etter tråd fordi vedkommende er i et slags modus av mani. 

Noe som, igjen, er forståelig på en måte - men ufattelig irriterende for alle andre.

Anonymkode: 25d73...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en admins perspektiv så har faktisk aktivitet økt siden jeg kom inn hit for noen år siden. Men det er generelt stille forum, vil man ha mer liv er vel diskusjon.no eller kvinneguiden mer egnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...