Gå til innhold

Helga ødelagt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for at dere har forsøkt å hjelpe. Dagen i dag er vondere enn i går og jeg orker ikke kjempe denne kampen lenger, jeg gir opp. 

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal møte min kanskje kommende svigersønn for første gang i dag. Hvordan skal jeg klare dette med gråten i halsen og å være «tilstede»? 

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal møte min kanskje kommende svigersønn for første gang i dag. Hvordan skal jeg klare dette med gråten i halsen og å være «tilstede»? 

Anonymkode: 78809...1a6

Det tror jeg ikke du trenger å ha som mål at du skal klare? Gjør det noe at du er trist og ikke helt til stedet? Du gjør ikke livet enkelt for deg med å stille litt urimelige krav til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at vi ikke forstår hverandre. Jeg forstår virkelig ikke din respons på det jeg skrev selv om jeg prøver. Det bare viser at dette forumet egentlig  er en liten intern gruppa av mennesker som har en historie sammen som andre ikke klarer å sette seg inn i. Noen ganger glemmer jeg meg og tenker at dette er et forum for alle der alle står likt. Men her ble jo raskt min kommentar betegnet som en som ikke har rett til å mene det jeg gjør, en som nærmest har angrepet en helgen. Og du vurdere meg ut fra dette til å ha store problemer. Jeg aldri sagt at frosken er et dårlig menneske men at hun noen ganger er for skarp etter min mening. Og at noen ganger opplever jeg at flere står sammen om å ha en slik skarp tone. Kanskje dere som kjenner hverandre synes det er greit men jeg blir litt utrygg av det. Uten at du trenger å sette meg i en bås for det. 

Anonymkode: 855be...812

Jeg reagerte på at du pirket bort i et svar, som jeg syns var ganske urettferdig av deg å gjøre. Det har jeg sagt hva jeg mente om. Så har du også sagt hva du mente om at jeg gjorde det og påstått ting om meg. Etter det henger jeg ikke med i tolkningene dine. 

Det høres absolutt ut som du har en utrygghet for skarphet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, cathlin skrev:

Det tror jeg ikke du trenger å ha som mål at du skal klare? Gjør det noe at du er trist og ikke helt til stedet? Du gjør ikke livet enkelt for deg med å stille litt urimelige krav til deg selv.

Takk ❤️

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal møte min kanskje kommende svigersønn for første gang i dag. Hvordan skal jeg klare dette med gråten i halsen og å være «tilstede»? 

Anonymkode: 78809...1a6

Ta et kvarter om gangen, hold fokus på dem du er sammen med, og steng av for andre ting så godt du kan.

Det er dessuten fullt lovlig (og ikke uvanlig) å legge inn en replikk av typen "jeg har en litt dårlig dag, det har ikke noe med dere å gjøre" hvis du synes det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

Ta et kvarter om gangen, hold fokus på dem du er sammen med, og steng av for andre ting så godt du kan.

Det er dessuten fullt lovlig (og ikke uvanlig) å legge inn en replikk av typen "jeg har en litt dårlig dag, det har ikke noe med dere å gjøre" hvis du synes det trengs. 

Skal prøve så godt jeg kan ❤️

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frosken er ikke min terapeut heller, men jeg forsøker bare å nyttiggjøre meg hennes og andres svar. Ikke alltid jeg klarer det. Frosken kjenner min historikk. 

Anonymkode: 78809...1a6

Hei. Jeg skal prøve å forklare det hele. Jeg aner ikke hvem de anonyme er. Når du skriver som anonym kan det for meg være første gang du er her. Siden jeg også kan kjenne meg igjen i dine  følelser opplevdes den kommentaren også litt personlig. Faktisk var min hensikt å støtte deg. Ja så dum er jeg 😊. Jeg vet jo ikke at dere er gode venner og at dere har en slik måte å snakke til hverandre på. Jeg forstår ikke hvordan folk har greie på hvem de ulike anonyme er. Hvis frosken vet hvem jeg er burde hun også vite at jeg i 90% av tilfellene støtter og « liker» svarene hennes. Men nå forstår jeg at du skal møte en kommende svigersønn. Da jeg skulle møte min kommende svigersønn opplevde jeg at han var mer nervøs enn meg.😊. Han trengte bare å føle at jeg likte han. Jeg brukte også setninger som laban foreslår. Forklarte at jeg ikke var helt i form men syntes det var veldig hyggelig å treffe han. Så lot jeg de unge stå for mesteparten av praten. Dette går helt sikkert fint.

Anonymkode: 855be...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del ønsker endring. Hvis det skal bli noen endring må noen tørre å være ærllg mot meg og prøve å få meg til å se ting jeg ikke ser selv, og det kan være tøft. Du aner ikke hvor mange ganger jeg har vært fornærmet og sint på frosken. Men så har jeg etter en tid klart å tenke; hva ville hun med det svaret? Er det andre måter å tolke svaret hennes på? Cluet har vært å først og fremst tenke at hun vil meg godt og har et oppriktig ønske om å hjelpe meg, og at hun med sine svar prøver å få meg på rett spor. Og hun klarer det som regel fordi hun gjør det på en streng men samtidig omsorgsfull måte. Men det tar tid, og det krever tålmodighet. 
Skjønte du mer nå? 

Anonymkode: 78809...1a6

Hehe. Slik du beskriver Frosken og din "relasjon" til henne er slik jeg noen ganger beskriver min relasjon til behandler jeg har på akuttposten. Det at hun er så direkte og ikke stryker meg med hårene har gjort meg trygg på henne. I starten var det vanskelig å håndtere og helt ærlig likte jeg henne ikke, men etter hvert har jeg altså fått full tillitt til henne og som de ansatte her sa til meg i går "hun er gull verdt for deg", i forbindelse med at jeg skulle ut en tur og de var bekymret for at jeg skulle bryte en viktig avtale vi har når jeg er innlagt. 

Jeg kan skjønne at det for noen kan virke litt skarpt, men hvis man vet det ligger omsorg bak de skarpe ordene så er det kanskje ikke så skarpt likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal møte min kanskje kommende svigersønn for første gang i dag. Hvordan skal jeg klare dette med gråten i halsen og å være «tilstede»? 

Anonymkode: 78809...1a6

Håper det går bra og bare vær deg selv, det går som regel bra ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Glitter skrev:

Hehe. Slik du beskriver Frosken og din "relasjon" til henne er slik jeg noen ganger beskriver min relasjon til behandler jeg har på akuttposten. Det at hun er så direkte og ikke stryker meg med hårene har gjort meg trygg på henne. I starten var det vanskelig å håndtere og helt ærlig likte jeg henne ikke, men etter hvert har jeg altså fått full tillitt til henne og som de ansatte her sa til meg i går "hun er gull verdt for deg", i forbindelse med at jeg skulle ut en tur og de var bekymret for at jeg skulle bryte en viktig avtale vi har når jeg er innlagt. 

Jeg kan skjønne at det for noen kan virke litt skarpt, men hvis man vet det ligger omsorg bak de skarpe ordene så er det kanskje ikke så skarpt likevel. 

Så alle nye brukere må igjennom dette. 😊. Som sagt støtter og « liker» jeg 90 % av det hun sier.  Men fra nå av tørr jeg ikke annet enn å støtte 100%. 

Anonymkode: 855be...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle nye brukere må igjennom dette.

Selvsagt ikke - ut over at man selvfølgelig blir bedre "kjent" med faste brukere her og måten de skriver på, med tiden. Det blir mange av oss som henger her ofte, med de "faste" anonyme også, og det er derfor frosken og andre iblant kan svare med litt bredere erfaringsbakgrunn enn bare det aktuelle innlegget. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt støtter og «liker» jeg 90 % av det hun sier.  Men fra nå av tør jeg ikke annet enn å støtte 100%. 

Dette er (bl.a.) et diskusjonsforum, der deltakerne er nødt til å tåle at ikke alle er enige i alt hele tiden. Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle være nødt til å være enig med frosken i mer enn 90% av frykt for at noen andre er enige i de 10 prosentene du ikke støtter. Slike situasjoner (altså at noen reagerer litt på andres mening eller måte å uttrykke den på) skjer da i virkeligheten også, hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så alle nye brukere må igjennom dette. 😊. Som sagt støtter og « liker» jeg 90 % av det hun sier.  Men fra nå av tørr jeg ikke annet enn å støtte 100%. 

Anonymkode: 855be...812

Synes du legger litt vel mye i dette her...Jeg er også en ny bruker. Har vært her i to måneder eller noe sånt. Men jeg er godt vant med forum sånn ellers. 

Frosken har tatt seg tid til å svare meg noen ganger i løpet av tiden jeg har vært her og det setter jeg pris på. Det betyr ikke at jeg må være 100% enig i alt hun sier. Det trenger ikke du å være heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mer håp for meg - virkelig :( 

Anonymkode: 78809...1a6

Nei, da får man jo bare gi opp, å heller ta lørdagskveld :) 

Anonymkode: 92a5e...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mer håp for meg - virkelig :( 

Anonymkode: 78809...1a6

Du kan ikke trekke logiske slutninger basert  på vanskelige følelser. Du har vonde følelser her og nå, men det sier ingenting om fremtiden. 
Prøv å huske SOAL (stopp observer aksepter og la gå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, frosken skrev:

Du kan ikke trekke logiske slutninger basert  på vanskelige følelser. Du har vonde følelser her og nå, men det sier ingenting om fremtiden. 
Prøv å huske SOAL (stopp observer aksepter og la gå).

Det er ikke bare følelser. Jeg har fått det bekreftet i dag. 

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil med dette takke dere alle for det tålmod dere har vist meg og for den hjelpen jeg har fått her inne. 

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Det ble foresten et fint møte med min kommende svigersønn, jeg klarte å koble ut det vonde en stund, så der har det skjedd litt fremgang. 

Anonymkode: 78809...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...