Gå til innhold

Jeg har lyst til å bli psykotisk - hvordan få det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror egentlig du er det allerede.

Men hva med å få deg en hobby? En kjæreste? Et liv, som det heter? Eller kanskje en jobb?

Anonymkode: 05d83...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig du er det allerede.

Men hva med å få deg en hobby? En kjæreste? Et liv, som det heter? Eller kanskje en jobb?

Anonymkode: 05d83...bd3

Hvorfor tror du jeg er det da?

Anonymkode: d7ece...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere at 2 døgn uten søvn vil være nok til å gjøre en psykotisk?

Anonymkode: d7ece...d67

Skjerp deg! Hvem vil bli psykotisk, og hvorfor? 

Anonymkode: 2b80e...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du jeg er det da?

Anonymkode: d7ece...d67

Det høres ut som du ikke har noe fotfeste. At du er forvirret

Anonymkode: 05d83...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere at 2 døgn uten søvn vil være nok til å gjøre en psykotisk?

Anonymkode: d7ece...d67

Det vil du ikke, det er et Helvete! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe man kan gjøre for å bli psykotisk, hvis man ikke har anlegg til det. Kos deg med EUPF`n din du !

Anonymkode: f69dd...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe man kan gjøre for å bli psykotisk, hvis man ikke har anlegg til det. Kos deg med EUPF`n din du !

Anonymkode: f69dd...e1c

Så selv om en bruker f.eks amfetamin hver dag i flere uker så vil ikke en som ikke har "anlegg til det" bli psykotisk, er det det du sier? Selv om amfetaminen gjør at man ikke får sove på flere dager og nesten ikke spiser..

Anonymkode: d7ece...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe man kan gjøre for å bli psykotisk, hvis man ikke har anlegg til det. Kos deg med EUPF`n din du !

Anonymkode: f69dd...e1c

??? Hva har dette med EUPF å gjøre? 

Fan så lei jeg er alle kommentarer og nedsettende holdninger rettet mot den diagnosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så selv om en bruker f.eks amfetamin hver dag i flere uker så vil ikke en som ikke har "anlegg til det" bli psykotisk, er det det du sier? Selv om amfetaminen gjør at man ikke får sove på flere dager og nesten ikke spiser..

Anonymkode: d7ece...d67

Jeg har vært i rusutløst psykose et par ganger, men aldri vært i noen psykose ellers. Tror da ikke jeg har så mye lavere psykoseterskel enn andre. 

Har kanskje en større sårbarhet for psykiske lidelser, men... 

De fleste blir psykotisk før eller siden hvis de ruser seg masse og er våken i evigheter, men igjen så havner noen lettere i rusutløst psykose enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glitter skrev:

??? Hva har dette med EUPF å gjøre? 

Fan så lei jeg er alle kommentarer og nedsettende holdninger rettet mot den diagnosen. 

Jeg undres litt om denne reaksjonen hadde kommet hvis noen hadde skrevet «kos deg med angsten din». 

Jeg er enig i at man ikke skal være nedsettende ovenfor noen som helst diagnose, men kan ikke unngå å tenke at mange med EUPF også er ekstremt krenkbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ISW skrev:

Jeg undres litt om denne reaksjonen hadde kommet hvis noen hadde skrevet «kos deg med angsten din». 

Jeg er enig i at man ikke skal være nedsettende ovenfor noen som helst diagnose, men kan ikke unngå å tenke at mange med EUPF også er ekstremt krenkbare.

AB har ikke uttrykt noen form for krenkbarhet verken før eller etter denne kommentaren kom. Med mindre det er noe i en annen tråd, jeg er ikke så flink til å følge med på AB-kodene. 

Jeg synes uansett også at den EUPF-kommentaren var veldig unødvendig og "fortjente" en reaksjon fra Glitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ISW skrev:

Jeg undres litt om denne reaksjonen hadde kommet hvis noen hadde skrevet «kos deg med angsten din». 

Jeg er enig i at man ikke skal være nedsettende ovenfor noen som helst diagnose, men kan ikke unngå å tenke at mange med EUPF også er ekstremt krenkbare.

Vel jeg er ikke ekstremt krenkbar, men at det er en diagnose som er sett fryktelig ned på og som setter mennesker i bås til å være slik og sånn er ikke noe nytt. Det er veldig synd at det er slik. 

Det har blitt en viktig sak for meg å få bort stigmaet rundt den diagnosen. For vi er ulike vi også som alle andre. 

Å si "kos deg med EUPF" i en tråd hvor en person sier h*n ønsker å være i psykose er jo med den hensikt å hinte til at alle med EUPF er oppmerksomhetssyke idioter som gjør alt for å få nettopp oppmerksomhet. Barnslige folk som bare burde ta seg sammen. Ja listen over all dritt jeg har lest blitt skrevet om folk med diagnosen, også før jeg fikk diagnosen selv den er lang og den er stygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Glitter skrev:

Vel jeg er ikke ekstremt krenkbar, men at det er en diagnose som er sett fryktelig ned på og som setter mennesker i bås til å være slik og sånn er ikke noe nytt. Det er veldig synd at det er slik. 

Det har blitt en viktig sak for meg å få bort stigmaet rundt den diagnosen. For vi er ulike vi også som alle andre. 

Å si "kos deg med EUPF" i en tråd hvor en person sier h*n ønsker å være i psykose er jo med den hensikt å hinte til at alle med EUPF er oppmerksomhetssyke idioter som gjør alt for å få nettopp oppmerksomhet. Barnslige folk som bare burde ta seg sammen. Ja listen over all dritt jeg har lest blitt skrevet om folk med diagnosen, også før jeg fikk diagnosen selv den er lang og den er stygg. 

Støttes. Jeg har ikke diagnosen selv, men fordi jeg reagerer «sånn og sånn» tror andre jeg har den. 

Anonymkode: 91317...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

Vel jeg er ikke ekstremt krenkbar, men at det er en diagnose som er sett fryktelig ned på og som setter mennesker i bås til å være slik og sånn er ikke noe nytt. Det er veldig synd at det er slik. 

Det har blitt en viktig sak for meg å få bort stigmaet rundt den diagnosen. For vi er ulike vi også som alle andre. 

Å si "kos deg med EUPF" i en tråd hvor en person sier h*n ønsker å være i psykose er jo med den hensikt å hinte til at alle med EUPF er oppmerksomhetssyke idioter som gjør alt for å få nettopp oppmerksomhet. Barnslige folk som bare burde ta seg sammen. Ja listen over all dritt jeg har lest blitt skrevet om folk med diagnosen, også før jeg fikk diagnosen selv den er lang og den er stygg. 

Det er bra at du står opp for deg selv og andre som opplever fordommer tilknyttet denne diagnosen! Fortsett med det. 

Å sammenligne en stygg kommentar rettet mot angst og en stygg kommentar rettet mot EUPF blir litt som å sammenligne rasisme mot hvite vs rasisme mot svarte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ISW skrev:

Jeg undres litt om denne reaksjonen hadde kommet hvis noen hadde skrevet «kos deg med angsten din». 

Jeg er enig i at man ikke skal være nedsettende ovenfor noen som helst diagnose, men kan ikke unngå å tenke at mange med EUPF også er ekstremt krenkbare.

Kan være enig med deg. En skal ikke være nedsettende ovenfor noen, uansett diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i helvete vil du bli psykotisk ? Høres det kult ut? Jeg selvdiagnotiserte meg selv med det i mange år. Jeg ble sendt på sjekk for det, og fikk ikke høy nok score. Jeg hadde trekk, men ikke nok. Jeg kan egentlig bare tenke meg hvor grusomt det er for de som faktisk har lidelsen. 

Anonymkode: 0310c...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld hvis noen ble krenket. Grunnen til att jeg skrev det var att en jeg kjenner med diagnosen er ekstremt utagerende, derfor tolket jeg det som  utagering knyttet til diagnosen. Det var ubetenksomt. Så sorry. Jeg skal ikke skrive det mer.

Anonymkode: f69dd...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...