Gå til innhold

For meg, som kristen, så...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart å være vitne til ting ateister skriver om tro, og religion. For meg er det helt fjernt! Jeg legger også merke til at det er mange som hater kristendommen. Og kristne. Mener de er dumme etc. 

Jeg har tatt meg selv i å tenke at ateister er dumme, men har vel mer eller mindre konkludert med at de ikke vet bedre. Enten har de ikke reflektert nok over livet til å forstå hvor fullstendig ulogisk en nullhypotese er, eller så har de ikke noen interesse at noe annet enn det letteste i verden; ateisme. Det er lett å være ateist. Det er lett å være ond. Det er mye som er lett her i verden, men hvem sa at det skulle være lett å leve, da? 

Og så svarer de så nedlatende i tråder, det er nesten som trollene i eventyrene som "lukter kristenmanns blod", de blir aggressive og skal ta vedkommende. Som sultne ulver?

Anonymkode: fe3de...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart å være vitne til ting ateister skriver om tro, og religion. For meg er det helt fjernt! Jeg legger også merke til at det er mange som hater kristendommen. Og kristne. Mener de er dumme etc. 

Jeg har tatt meg selv i å tenke at ateister er dumme, men har vel mer eller mindre konkludert med at de ikke vet bedre. Enten har de ikke reflektert nok over livet til å forstå hvor fullstendig ulogisk en nullhypotese er, eller så har de ikke noen interesse at noe annet enn det letteste i verden; ateisme. Det er lett å være ateist. Det er lett å være ond. Det er mye som er lett her i verden, men hvem sa at det skulle være lett å leve, da? 

Og så svarer de så nedlatende i tråder, det er nesten som trollene i eventyrene som "lukter kristenmanns blod", de blir aggressive og skal ta vedkommende. Som sultne ulver?

Anonymkode: fe3de...461

Jeg er ikke ateist, men for meg virker du like nedlatende i det du skriver nå som det du påstår de er.

Anonymkode: 06505...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ateist, men for meg virker du like nedlatende i det du skriver nå som det du påstår de er.

Anonymkode: 06505...619

Det kan hende, men jeg skriver bare det jeg tenker. At de ikke har reflektert nok over livet. 

Jeg har fått nærmere 130 i iq så vil ikke si jeg er dum heller.

Anonymkode: fe3de...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, men jeg skriver bare det jeg tenker. At de ikke har reflektert nok over livet. 

Jeg har fått nærmere 130 i iq så vil ikke si jeg er dum heller.

Anonymkode: fe3de...461

sikkert ikke dum, men veldig nedlatende fremstår du i hvertfall. akkurat slik du mener andre kan være mot kristne. jeg tror ikke noen er bedre enn noen andre :) 

Anonymkode: c8b73...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sikkert ikke dum, men veldig nedlatende fremstår du i hvertfall. akkurat slik du mener andre kan være mot kristne. jeg tror ikke noen er bedre enn noen andre :) 

Anonymkode: c8b73...992

Det er godt ment, da, det er en oppfordring til å ta det på alvor og reflektere mer :) lese mer :) mange av de mest kjente kristne personene var ateister først.

Anonymkode: fe3de...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt ment, da, det er en oppfordring til å ta det på alvor og reflektere mer :) lese mer :) mange av de mest kjente kristne personene var ateister først.

Anonymkode: fe3de...461

hehe, hjelper ikke å drive misjonering. folk må få lov til å mene det de selv ønsker, ingen er spesielt mye smartere enn andre når det kommer til religion eller ikke-religion. de dummeste er likevel de som på død og liv skal prakke sin visdom over på andre :) 

Anonymkode: c8b73...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt ment, da, det er en oppfordring til å ta det på alvor og reflektere mer :) lese mer :) mange av de mest kjente kristne personene var ateister først.

Anonymkode: fe3de...461

Hva får deg til å tro at ateister ikke reflekterer eller leser nok?

Synes du virker ganske så nedlatende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHA, man fremstår ikke akkurat ydmyk når man skriver man har 130 i IQ.

Da skorter det på sosial intelligens.

 

Mange ateister (Spessielt de som gidder gå inn i polemikk med kristne), er tidligere kristne som feks meg.

 

Når man har vært kristen selv, og mister troen, utvikler mange en antipati mot den. Så i mitt tilfelle. Jeg har ikke antipati mot kristne generelle. Men jeg blir lett. provosert når de begynner med flosklene sine. Som feks det att det å ikke tro på kristendomen er å avvise alt som kan ha skjedd. Den kristne guden i sin enfoldighet og ekstrempsykopati, er simpelthen ikke smart nok (selv om han sikkert har enda høyere IQ enn TS ;) ), til å skape universet. Han er en gammel nisse, og jeg tror ikke no på nissen.

 

Jeg kunne gått veldig dypt inn i mine personlige erfaringer, men det blir å kaste perler til folk som bare kommer med floskler som de sikkert har fått med seg på den lokale pinsemenigheten. Salig er deres harme når den hellige kristne ånd fyller de opp til verbalt slagsmål, mot undermålere som ateister...

Anonymkode: 43ec6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart å være vitne til ting ateister skriver om tro, og religion. For meg er det helt fjernt! Jeg legger også merke til at det er mange som hater kristendommen. Og kristne. Mener de er dumme etc. 

Jeg har tatt meg selv i å tenke at ateister er dumme, men har vel mer eller mindre konkludert med at de ikke vet bedre. Enten har de ikke reflektert nok over livet til å forstå hvor fullstendig ulogisk en nullhypotese er, eller så har de ikke noen interesse at noe annet enn det letteste i verden; ateisme.

Ingenting er lettere enn tro på en 2000 år gammel evertyrbok fra midtøsten.

Anonymkode: cd554...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre deg selv 1 enkelt spørsmål. Hvorfor er du KRISTEN, og ikke en av de andre titusener av religioner der ute, helt tilfeldigvis har du samme religion som dine foreldre/de rundt deg, kan du forklare dette ?

Grunnen til at du er det, er fordi dine foreldre/de rundt deg, gjorde ting med deg som barn, hadde de gjort andre ting med deg, så ville du trodd på en annen gud.

Og da blir det store (åpenbare) spørsmålet, hvorfor er dine foreldres barnemishandling, bevis på at du tror på riktig gud, kanksje du fikk feil barnemishandling, og egentlig burde vert muslim, om du vil til himmelen

 

God bedring (hilsen ateist)

Anonymkode: 5847d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten har de ikke reflektert nok over livet til å forstå hvor fullstendig ulogisk en nullhypotese er

Lol. Du forstår at du får samme problem med "gud" som forklaring, hvem skapte gud, eller er han også en "nullhypotese". haha.

Anonymkode: 5847d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått nærmere 130 i iq 

Anonymkode: fe3de...461

Det har jeg vondt for å tro. Men forskning viser dette: Folk med høy IQ velger bort religion, og svært religiøse personer scorer dårligere på IQ-tester. Forskningen viser at jo høyere analytisk intelligens en person har, desto mer sannsynlig er det at personen vender ryggen til religion. Den viktigste årsaken forskerne peker på, er at personer med høy IQ ikke godtar teorier som ikke kan etterprøves.

 

Anonymkode: cd554...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, men jeg skriver bare det jeg tenker. At de ikke har reflektert nok over livet. 

Jeg har fått nærmere 130 i iq så vil ikke si jeg er dum heller.

Jeg tror merkelig nok, stikk motsatt av deg. Nemlig att de som faller for kristendommen, ikke har reflektert nok over ting i livet. Det er en veldig naiv tro på den ene siden. Samtidig en veldig grusom tro. En tro som ga oss evig pine i helvete (Jødedommen har kun tidsbestemt helvete). Jeg synes det er litt merkelig att folk kan tro på en gud som vil sende ens egne ateistiske venner til evig pine, mens man selv skal leve i "paradis". Det virker opportunistisk, og ego-sentrisk.

 

Samtidig slår det meg hvor mye "kjærlighet" mange religiøse viser sin "gud", uten å få noe igjen. Så ovenfor guden sin er de ironisk nok slaver, som kryper og ber. slik som i DNK sin trosbekjennelse "se i nåde til meg syndige menneske, som har syndet mot deg i TANKER, ord og gjerninger. Kanskje man må mobbe ateister for å bli kvitt litt frustrasjon da? Fordumme de, på en ureflektert måte?

 

Jeg er selvfølgelig klar over att du ikke akkurat møtes med ærbødighet fra meg heller. Men hold troen din for deg selv, så slipper du sure oppgulp fra folk som har gjennomskuet religion for hva det er.

Anonymkode: 43ec6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får spørre deg selv 1 enkelt spørsmål. Hvorfor er du KRISTEN, og ikke en av de andre titusener av religioner der ute, helt tilfeldigvis har du samme religion som dine foreldre/de rundt deg, kan du forklare dette ?

Grunnen til at du er det, er fordi dine foreldre/de rundt deg, gjorde ting med deg som barn, hadde de gjort andre ting med deg, så ville du trodd på en annen gud.

Og da blir det store (åpenbare) spørsmålet, hvorfor er dine foreldres barnemishandling, bevis på at du tror på riktig gud, kanksje du fikk feil barnemishandling, og egentlig burde vert muslim, om du vil til himmelen

 

God bedring (hilsen ateist)

Anonymkode: 5847d...6b5

Så du kaller tros- og ytringsfrihet innenfor familien for barnemishandling når foreldrene overleverer sin tro til barna sine i ord og praksis?

Vet du egentlig hva barnemishandling er for noe? Å få overta en tro/religion fra sin familie er ikke barnemishandling så lenge barna ikke samtidig blir utsatt for psykisk og fysisk vold. 

Hvilke barn blir mishandlet av ord som: Gud elsker deg! Du er Guds barn! Gud vil alltid gå med deg og passe på deg! Gud bryr seg om deg og dine problemer. Kom til ham og kast byrdene dine fra deg slik at du selv slipper å bære dem! Osb.

Anonymkode: 02b98...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er lettere enn tro på en 2000 år gammel evertyrbok fra midtøsten.

Anonymkode: cd554...b11

Er nok mye lettere å ikke gidde å sette seg inn i det og ta en selvstendig stilling til det, men heller følge den store flokken.

Anonymkode: 02b98...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HAHAHAHAHAHAHA, man fremstår ikke akkurat ydmyk når man skriver man har 130 i IQ.

Da skorter det på sosial intelligens.

 

Mange ateister (Spessielt de som gidder gå inn i polemikk med kristne), er tidligere kristne som feks meg.

 

Når man har vært kristen selv, og mister troen, utvikler mange en antipati mot den. Så i mitt tilfelle. Jeg har ikke antipati mot kristne generelle. Men jeg blir lett. provosert når de begynner med flosklene sine. Som feks det att det å ikke tro på kristendomen er å avvise alt som kan ha skjedd. Den kristne guden i sin enfoldighet og ekstrempsykopati, er simpelthen ikke smart nok (selv om han sikkert har enda høyere IQ enn TS ;) ), til å skape universet. Han er en gammel nisse, og jeg tror ikke no på nissen.

 

Jeg kunne gått veldig dypt inn i mine personlige erfaringer, men det blir å kaste perler til folk som bare kommer med floskler som de sikkert har fått med seg på den lokale pinsemenigheten. Salig er deres harme når den hellige kristne ånd fyller de opp til verbalt slagsmål, mot undermålere som ateister...

Anonymkode: 43ec6...8bc

Du har aldri vært personlig, ekte kristen slik du påstår. Det sier seg selv.

Anonymkode: 02b98...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kaller tros- og ytringsfrihet innenfor familien for barnemishandling når foreldrene overleverer sin tro til barna sine i ord og praksis?

Vet du egentlig hva barnemishandling er for noe? Å få overta en tro/religion fra sin familie er ikke barnemishandling så lenge barna ikke samtidig blir utsatt for psykisk og fysisk vold. 

Hvilke barn blir mishandlet av ord som: Gud elsker deg! Du er Guds barn! Gud vil alltid gå med deg og passe på deg! Gud bryr seg om deg og dine problemer. Kom til ham og kast byrdene dine fra deg slik at du selv slipper å bære dem! Osb.

Anonymkode: 02b98...c0f

Pass deg før jeg tar opp "sitater fra bibelen", tror IKKE du kommer til å like de sitatene. Men opp til deg, du er herved advart :) 

Anonymkode: 5847d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pass deg før jeg tar opp "sitater fra bibelen", tror IKKE du kommer til å like de sitatene. Men opp til deg, du er herved advart :) 

Anonymkode: 5847d...6b5

Som jeg sa: Det er barnemishandling hvis barna blir utsatt for psykisk eller fysisk vold. Nå tror jeg helst at foreldre plukker ut det som er hyggelig ved troen, feks tryggheten det kan gi et barn. Foreldre som skremmer livskiten av ungene med troen sin gjør ikke noe godt for dem. Da er det mishandling i mine øyne. 

Anonymkode: 02b98...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri vært personlig, ekte kristen slik du påstår. Det sier seg selv.

Anonymkode: 02b98...c0f

Du er arrogant. Du kommer garantert til helvete, det sier seg selv.

Anonymkode: 43ec6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er arrogant. Du kommer garantert til helvete, det sier seg selv.

Anonymkode: 43ec6...8bc

Ok, gleder meg til å se deg der! Kanskje vi kunne ha blitt kompiser der?

Anonymkode: 02b98...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...