Gå til innhold

Sliten / stress og angst... lyst å si opp jobben min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg hver dag til jobb fordi jeg får så mye kritikk. Jeg gjør mitt beste. 

Jeg har så utrolig lyst å bare si opp jobben. Men jeg ikke annen jobb. Noen råd til hvordan mestre å stå på i jobben tross de kjipe følelsene? 

Jeg er sliten/ stresset / har angst og føler meg deprimert. 

Anonymkode: 94228...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg hver dag til jobb fordi jeg får så mye kritikk. Jeg gjør mitt beste. 

Jeg har så utrolig lyst å bare si opp jobben. Men jeg ikke annen jobb. Noen råd til hvordan mestre å stå på i jobben tross de kjipe følelsene? 

Jeg er sliten/ stresset / har angst og føler meg deprimert. 

Anonymkode: 94228...ec2

Du må endelig ikke si opp jobben før du evt har en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg hver dag til jobb fordi jeg får så mye kritikk. Jeg gjør mitt beste. 

Jeg har så utrolig lyst å bare si opp jobben. Men jeg ikke annen jobb. Noen råd til hvordan mestre å stå på i jobben tross de kjipe følelsene? 

Jeg er sliten/ stresset / har angst og føler meg deprimert. 

Anonymkode: 94228...ec2

Du må ikke si opp jobben uten ny jobb å gå til. Føler du seg syk må du gå til legen.

Anonymkode: 80b7a...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg hver dag til jobb fordi jeg får så mye kritikk. Jeg gjør mitt beste. 

Jeg har så utrolig lyst å bare si opp jobben. Men jeg ikke annen jobb. Noen råd til hvordan mestre å stå på i jobben tross de kjipe følelsene? 

Jeg er sliten/ stresset / har angst og føler meg deprimert. 

Anonymkode: 94228...ec2

Jeg mener du har skrevet om jobben din før. Stemmer det?

Det er vanskelig å svare deg på dette. Ikke vet jeg hvilken jobb du har og ikke vet jeg HVOR sliten, stresset og deprimert du er.

Jeg kan ha dager hvor jeg kan kjenne noe lignende, at jeg nærmest drukner i arbeid hvor jeg nesten begynner å hyperventilere av stress, det flimrer forran øynene , stiv nakke, hodepine osv.

Jeg har ikke noe spesiell måte å takle det på annet enn at jeg sørger for å hente meg inn igjen helgene. Turer i marka er som balsam for sjela for meg. Trener på treningsstudio, men hvis jeg er så sliten at jeg ikke orker det heller, pleier det å hjelpe med søvn.

Det er oftest om våren jeg er mest stresset når jeg svarer flere hundre telefoner på en dag og i mellom telefonene svarer mailer, sosiale medier, krediterer, osv osv osv i mellom alle de hundre telefonene. Rekorden på en slik dag er 770 telefoner på en dag. Da kan det bli vanskelig å puste. Jeg rekker ikke å tenke så mye på hvordan jeg skal takle det. Jeg bare gjør det og tar det som kommer som gjerne er de symtomene jeg har nevnt.

Trøsten er at det kommer bedre dager. Det går som regel over.

Hvis du får mye uberittiget kritikk, ville jeg tatt det med sjefen din. Fortell hva du oppfatter som urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg mener du har skrevet om jobben din før. Stemmer det?

Det er vanskelig å svare deg på dette. Ikke vet jeg hvilken jobb du har og ikke vet jeg HVOR sliten, stresset og deprimert du er.

Jeg kan ha dager hvor jeg kan kjenne noe lignende, at jeg nærmest drukner i arbeid hvor jeg nesten begynner å hyperventilere av stress, det flimrer forran øynene , stiv nakke, hodepine osv.

Jeg har ikke noe spesiell måte å takle det på annet enn at jeg sørger for å hente meg inn igjen helgene. Turer i marka er som balsam for sjela for meg. Trener på treningsstudio, men hvis jeg er så sliten at jeg ikke orker det heller, pleier det å hjelpe med søvn.

Det er oftest om våren jeg er mest stresset når jeg svarer flere hundre telefoner på en dag og i mellom telefonene svarer mailer, sosiale medier, krediterer, osv osv osv i mellom alle de hundre telefonene. Rekorden på en slik dag er 770 telefoner på en dag. Da kan det bli vanskelig å puste. Jeg rekker ikke å tenke så mye på hvordan jeg skal takle det. Jeg bare gjør det og tar det som kommer som gjerne er de symtomene jeg har nevnt.

Trøsten er at det kommer bedre dager. Det går som regel over.

Hvis du får mye uberittiget kritikk, ville jeg tatt det med sjefen din. Fortell hva du oppfatter som urettferdig.

Høres utrolig stressende ut!

 

Men 700 telefoner på én dag, hvordan er det i det hele tatt mulig? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Xtra skrev:

Høres utrolig stressende ut!

 

Men 700 telefoner på én dag, hvordan er det i det hele tatt mulig? 🤔

Det er nesten ikke mulig faktisk 🙂 Jeg hadde ikke lunsj. Spiste ved pulten. Når du skal prøve å svare en mail, får du kanskje skrevet 2 bokstaver før markøren forsvinner over på andre skjermen. Det er fryktelig stressende ja. Det som skjer er at det hoper seg opp store mengder med mailier og annet da telefonen må prioriteres. Nå er det bare 2 ganger jeg har vært over 700 telefoner da. Men 500-600 er ikke helt uvanlig på våren.

Det høres ut som rene galskapen, men midt oppi dette begynner jeg å konkurere med meg selv. Det er for å ha noe å trøye tiden med 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er nesten ikke mulig faktisk 🙂 Jeg hadde ikke lunsj. Spiste ved pulten. Når du skal prøve å svare en mail, får du kanskje skrevet 2 bokstaver før markøren forsvinner over på andre skjermen. Det er fryktelig stressende ja. Det som skjer er at det hoper seg opp store mengder med mailier og annet da telefonen må prioriteres. Nå er det bare 2 ganger jeg har vært over 700 telefoner da. Men 500-600 er ikke helt uvanlig på våren.

Det høres ut som rene galskapen, men midt oppi dette begynner jeg å konkurere med meg selv. Det er for å ha noe å trøye tiden med 😜

Whow! Hvis du jobber 8 klokketimer, så er jo det 480 minutter, og med 700 telefonsamtaler, så innebærer det litt over et halvt minutt pr samtale. Jeg hadde ikke overlevd en eneste dag med et sånt tempo, mistenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, frosken skrev:

Whow! Hvis du jobber 8 klokketimer, så er jo det 480 minutter, og med 700 telefonsamtaler, så innebærer det litt over et halvt minutt pr samtale. Jeg hadde ikke overlevd en eneste dag med et sånt tempo, mistenker jeg...

Joda, en periode hadde du nok gjort det 🙂

Det starter gjerne i april/ mai og frem til sommerferien. Etter sommerferien er det verste over. 

Nå er det rolig og mer tid til annet 🙂

God natt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, en periode hadde du nok gjort det 🙂

Det starter gjerne i april/ mai og frem til sommerferien. Etter sommerferien er det verste over. 

Nå er det rolig og mer tid til annet 🙂

God natt 

Det har blitt skiføre flere steder i nære fjellområder de siste dagene, så bra dette ikke er den verste tiden!

God natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, en periode hadde du nok gjort det 🙂

Det starter gjerne i april/ mai og frem til sommerferien. Etter sommerferien er det verste over. 

Nå er det rolig og mer tid til annet 🙂

God natt 

Du jobber ved sentralbord du da, antagelig?

Anonymkode: ba34d...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjipt er at det å grue seg til jobben tar helt overhånd. Bruker hele fritiden med til det for tiden. Angsten tar helt over. Og så blir jeg deprimert av å ha det slik. Føler alltid uro. Det er derfor jeg helst har lyst å slutte. Men jeg får holde ut. Jeg må ha ny jobb først. 

Anonymkode: 94228...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg mener du har skrevet om jobben din før. Stemmer det?

Det er vanskelig å svare deg på dette. Ikke vet jeg hvilken jobb du har og ikke vet jeg HVOR sliten, stresset og deprimert du er.

Jeg kan ha dager hvor jeg kan kjenne noe lignende, at jeg nærmest drukner i arbeid hvor jeg nesten begynner å hyperventilere av stress, det flimrer forran øynene , stiv nakke, hodepine osv.

Jeg har ikke noe spesiell måte å takle det på annet enn at jeg sørger for å hente meg inn igjen helgene. Turer i marka er som balsam for sjela for meg. Trener på treningsstudio, men hvis jeg er så sliten at jeg ikke orker det heller, pleier det å hjelpe med søvn.

Det er oftest om våren jeg er mest stresset når jeg svarer flere hundre telefoner på en dag og i mellom telefonene svarer mailer, sosiale medier, krediterer, osv osv osv i mellom alle de hundre telefonene. Rekorden på en slik dag er 770 telefoner på en dag. Da kan det bli vanskelig å puste. Jeg rekker ikke å tenke så mye på hvordan jeg skal takle det. Jeg bare gjør det og tar det som kommer som gjerne er de symtomene jeg har nevnt.

Trøsten er at det kommer bedre dager. Det går som regel over.

Hvis du får mye uberittiget kritikk, ville jeg tatt det med sjefen din. Fortell hva du oppfatter som urettferdig.

Høres virkelig stressende ut. 

Ja jeg har tatt opp problemstillingen det gjelder med sjefen. Har sagt at jeg er skikkelig stresset. Håper på at det blir bedre på jobb fra i morgen av. 

Anonymkode: 94228...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, frosken skrev:

Det har blitt skiføre flere steder i nære fjellområder de siste dagene, så bra dette ikke er den verste tiden!

God natt:-)

Ja, gleder meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du jobber ved sentralbord du da, antagelig?

Anonymkode: ba34d...963

Tja, om våren er det nesten det, selv om det ikke er stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres virkelig stressende ut. 

Ja jeg har tatt opp problemstillingen det gjelder med sjefen. Har sagt at jeg er skikkelig stresset. Håper på at det blir bedre på jobb fra i morgen av. 

Anonymkode: 94228...ec2

Denne skulle nok ikke til meg. Beklager til trådstarter. Det var ikke meningen å ta over tråden din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...