Gå til innhold

Skal prøve Wellbutrin


usikker

Anbefalte innlegg

På 20.11.2019 den 17.18, usikker skrev:

Jeg skal nå prøve Wellbutrin. 

Jeg har allerede 40 mg fluoksetin i dgl dose, så jeg håper oppstarten går bra👍🏼

Jeg skal få prøve det mtp overspising, dysterhet, depresjon, manglende evne til å glede seg, tiltaksløshet, og fravær av sexlyst.

Håper det kan hjelpe meg videre.

Noen der ute som går på Wellbutrin ? 

Da har jeg snart rundet en mnd forbruk av Wellbutrin.

Merker ingen endring.... kanskje heller mer dyster/deprimert!

Kan selvsagt ha noe med tiden vi er inne i, men jeg hadde håpet på litt lettere sinn. Dette er så tungt😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merket ingenting på 150mg, følte ikke at 300 funket heller, men når jeg seponerte den merket jeg det😅 Så jeg startet opp igjen. For min del roer den den verste angst-uroen, og jeg er litt mindre deprimert og nedfor. 

Anonymkode: dd93b...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sur bare jeg ser ordet Wellbutrin, hehe. Skyldes en meget ubehagelig effekt hos meg, så måtte seponere relativt raskt. Aldri mer Wellbutrin på meg i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kupton skrev:

Se mitt svar 26. november.

Takk. 

Min behandler (psykiater) har ikke foreslått noen økning.

Fikk ny resept i går med samme dosering. Har ikke flere timer hos henne før januar...

Er usikker på om det vil være fornuftig å øke Well. til 300 mg, og da seponere helt, eller delvis, fluoxetin.

Jobber de mot hverandre, eller hjelper de og øker virkningen på depresjon og angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, usikker skrev:

Jobber de mot hverandre, eller hjelper de og øker virkningen på depresjon og angst?

De virker sammen mot depresjonen, men virker i noen grad på hver sine depresjonssymptomer. Fluoxetin har nok større effekt på angst enn det Wellbutrin har. Kombinasjonen SSRI og Wellbutrin er nok blant det beste vi har mot depresjon i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2019 den 20.40, Visma skrev:

Blir sur bare jeg ser ordet Wellbutrin, hehe. Skyldes en meget ubehagelig effekt hos meg, så måtte seponere relativt raskt. Aldri mer Wellbutrin på meg i alle fall! 

Oij da! Hvordan ubehag opplevde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tre uker gjennomgått på dose a 300 mg, pluss 30 mg fluoxetin 

Mørt og umotiverende. Dager helt uten innhold. Orke ikke gå på butikken, dusjer knapt leger... alt er et ork. 
Jeg vil bare gi opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, usikker skrev:

Tre uker gjennomgått på dose a 300 mg, pluss 30 mg fluoxetin 

Mørt og umotiverende. Dager helt uten innhold. Orke ikke gå på butikken, dusjer knapt leger... alt er et ork. 
Jeg vil bare gi opp

Uff det var jo ikke sånn det skulle bli, medisinene skulle jo hjelpe deg. Men kan jo hende de ikke funker skikkelig enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg hadde litt forhåpninger til Wellbutrin... Tenkte kanskje den kunne gi meg litt energi og livslyst! 

Hele helgen har gått med til å ligge i sengen, sover og slumrer. 
Fam spiser taco og ser på TV, drar ut å handler og går tur, spiser sønd.middag på Egon.... jeg orker ingenting. 

Snille, gode mannen min fortjener en bedre partner. 
Jeg er inni et dypt mørke.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Jeg føler med deg. Dette hørtes jævla tungt ut. Håper du ikke ble i det mørket lenge. Hvordan gikk det videre med deg, flere erfaringer du vil dele om wellbutrin@usikker?

Endret av Letitburn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...