Gå til innhold

Hvordan er dagene dine på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja, hvorfor ikke foreslå at du jobber noen timer til, så kan du sørge for å fylle på før stenging. Så tjener du litt mer også.

Jeg får gjøre det. I en dagligvarebutikk så handles det mye fra klokken 18 til 22. Så jeg får foreslå at jeg burde slutte senere enn klokken 18 for å klare å holde hyllene stappfulle.  Enig med deg i det. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de får finne nye rutineendringer.  De har andre ansatte som kunne fylle på etter at jeg går hjem mener jeg. Hvis ikke så må vaktene mine utvides. 

Har du sagt dette i klartekst? "Det var stappfullt da jeg sluttet kl. 16, hvordan mener du jeg kan være ansvarlig for beholdningen  kl. 19?"

Det er jo bare tull at det "ikke er noen unnskyldning at du slutter fire timer før stengetid", hvis de har andre som kunne gjort det på sistevakta. Hvis det bare er én til stede mot slutten av dagen, som skal ta seg av både kunder, rydding og låsing, må de sette på én til hvis det skal være strøkent i hyllene ved stengetid. Sistevakta kan jo ikke jobbe halve natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Har du sagt dette i klartekst? "Det var stappfullt da jeg sluttet kl. 16, hvordan mener du jeg kan være ansvarlig for beholdningen  kl. 19?"

Det er jo bare tull at det "ikke er noen unnskyldning at du slutter fire timer før stengetid", hvis de har andre som kunne gjort det på sistevakta. Hvis det bare er én til stede mot slutten av dagen, som skal ta seg av både kunder, rydding og låsing, må de sette på én til hvis det skal være strøkent i hyllene ved stengetid. Sistevakta kan jo ikke jobbe halve natta.

Hun har sagt tidligere at det er ingen unnskyldning i at jeg slutter klokken 18. Altså 4 timer før stengetid.  Hun slutter derimot klokken 16. Så da burde det være godt med varer påfyllt for neste dag bare etter hennes vakt. Men det er det ikke. Jeg fyller på hele tiden. Jeg skal stå på den og si det til henne. De får endre rutinene i bedriften om det er et problem. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Xtra skrev:

Da bør du prøve med verneombud, tillitsvalgt eller evt. bedriftshelsetjeneste, om dere har noe slikt

...som vi foreslo for et halvt år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Har du sagt dette i klartekst? "Det var stappfullt da jeg sluttet kl. 16, hvordan mener du jeg kan være ansvarlig for beholdningen  kl. 19?"

Det er jo bare tull at det "ikke er noen unnskyldning at du slutter fire timer før stengetid", hvis de har andre som kunne gjort det på sistevakta. Hvis det bare er én til stede mot slutten av dagen, som skal ta seg av både kunder, rydding og låsing, må de sette på én til hvis det skal være strøkent i hyllene ved stengetid. Sistevakta kan jo ikke jobbe halve natta.

Jeg mener at kundene er viktig også. Jeg ekspederer kunder men de merker sikkert at jeg har det ufattelig travelt. Hun vil at jeg skal bruke knappe tiden på kundene men jeg må vise dem hvor varer ligger og være hyggelig når de kommer. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

...som vi foreslo for et halvt år siden...

Har ikke verneombud eller tillitsvalgt. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, laban skrev:

...som vi foreslo for et halvt år siden...

Har heller ikke bedriftstjeneste. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke verneombud eller tillitsvalgt. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Jeg husker du har nevnt det. Og mitt svar er, som tidligere, at bedriften er pålagt å ha verneombud hvis den har mer enn 10 (tror jeg det er) ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke verneombud eller tillitsvalgt. 

Anonymkode: 224ad...ff1

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har heller ikke bedriftstjeneste. 

Anonymkode: 224ad...ff1

De fleste matvarebutikker er jo del av en kjede, er ikke denne det? De større kjedene har en HR-avdeling et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

Jeg husker du har nevnt det. Og mitt svar er, som tidligere, at bedriften er pålagt å ha verneombud hvis den har mer enn 10 (tror jeg det er) ansatte.

Men det har ikke bedriften min..... 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

 

De fleste matvarebutikker er jo del av en kjede, er ikke denne det? De større kjedene har en HR-avdeling et eller annet sted.

De er del av en kjede men har personlig eier. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal stå på den og si det til henne. De får endre rutinene i bedriften om det er et problem. 

Det der hadde jeg sagt (tydelig / spørrende, men rolig) første gangen jeg fikk kritikk av den typen, og bare gjentatt det senere hvis det ikke gikk inn. Du trenger jo høyere stilling, og det er meningsløst å gi deg skylden for at kundene handler i hele åpningstiden. Det er ikke frekt å spørre hvordan du kan være ansvarlig for halvtomme hyller neste morgen når du ikke har sistevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Det der hadde jeg sagt (tydelig / spørrende, men rolig) første gangen jeg fikk kritikk av den typen, og bare gjentatt det senere hvis det ikke gikk inn. Du trenger jo høyere stilling, og det er meningsløst å gi deg skylden for at kundene handler i hele åpningstiden. Det er ikke frekt å spørre hvordan du kan være ansvarlig for halvtomme hyller neste morgen når du ikke har sistevakt.

Jeg har jo sagt det men hun synes ikke det er en begrunnelse nok. Andre kollegaer sier at de ser at hun er etter meg. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, laban skrev:

Det der hadde jeg sagt (tydelig / spørrende, men rolig) første gangen jeg fikk kritikk av den typen, og bare gjentatt det senere hvis det ikke gikk inn. Du trenger jo høyere stilling, og det er meningsløst å gi deg skylden for at kundene handler i hele åpningstiden. Det er ikke frekt å spørre hvordan du kan være ansvarlig for halvtomme hyller neste morgen når du ikke har sistevakt.

Jeg skal si det til henne. Jeg slutter klokken 18 og jeg må stå over for å passe på at det er stappfullt.  De forsøker å spare penger med å ha minst mulig ansatte. Men jeg skal si at jeg burde stå noen ekstra timer dersom jeg skal sørge for at det er stappfullt. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Det der hadde jeg sagt (tydelig / spørrende, men rolig) første gangen jeg fikk kritikk av den typen, og bare gjentatt det senere hvis det ikke gikk inn. Du trenger jo høyere stilling, og det er meningsløst å gi deg skylden for at kundene handler i hele åpningstiden. Det er ikke frekt å spørre hvordan du kan være ansvarlig for halvtomme hyller neste morgen når du ikke har sistevakt.

Har sagt det samme mange ganger før til henne. Kollegaer sier at hun virker til å ikke like meg og at hun hakker bevisst. Jeg føler det samme. Men jeg får enten kontakte organisasjonen eller lege om råd dersom det blir for vanskelig. Jeg får prøve igjen å se om det bedres. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo sagt det men hun synes ikke det er en begrunnelse nok.

For å gjenta meg selv: Da tar du det opp med sjefen hennes. Ikke klagende, men løsningsorientert: "Jeg får stadig høre av X at det er for lite varer i hyllene om morgenen, også de dagene jeg slutter mange timer før stengetid og fyller opp til randen før jeg går. Jeg synes det er slitsomt å starte arbeidsdagen med å få kritikk for noe jeg ikke kan se at jeg egentlig har ansvaret for. Kan vi løse dette problemet, for eksempel ved at jeg får flere / lengre vakter, som dere vet jeg er interessert i? Jeg synes det er underlig at kritikken for status om morgenen rettes mot den som slutter lenge før stengetid."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg får enten kontakte organisasjonen eller lege om råd dersom det blir for vanskelig.

Jeg tviler på at legen bør blandes inn her (siden dere ikke har bedriftshelsetjeneste). Det siste du trenger er at hun påfører deg en sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

For å gjenta meg selv: Da tar du det opp med sjefen hennes. Ikke klagende, men løsningsorientert: "Jeg får stadig høre av X at det er for lite varer i hyllene om morgenen, også de dagene jeg slutter mange timer før stengetid og fyller opp til randen før jeg går. Jeg synes det er slitsomt å starte arbeidsdagen med å få kritikk for noe jeg ikke kan se at jeg egentlig har ansvaret for. Kan vi løse dette problemet, for eksempel ved at jeg får flere / lengre vakter, som dere vet jeg er interessert i? Jeg synes det er underlig at kritikken for status om morgenen rettes mot den som slutter lenge før stengetid."

Jeg har sagt det til han. Men han bare ga ikke et annet svar enn at det skal være påfyllt ja.  Jeg sa at hun klaget over min påfylling. Han svarte ikke på det. Jeg spurte også om visse andre oppgaver som hun ba  meg gjøre som det ikke ble tid til på min korte vakt.  Han sa at de oppgavene hadde hun laget selv mens han var uenig i de for de er det ikke tid til. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Jeg tviler på at legen bør blandes inn her (siden dere ikke har bedriftshelsetjeneste). Det siste du trenger er at hun påfører deg en sykemelding.

Jeg ønsker en sykemelding fordi jeg er sliten. Jeg ønsker å si fra meg ekstravakter men jeg bør nok bare fortsette å gjøre som nå med å ta på meg ekstra og gjøre mitt beste. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gode råd her av Laban og Xtra.

Du må være tydelig når du snakker med sjefen over avdelingsleder (din sjef). Les det Laban skriver, og vær ekstremt tydlig. Stå opp for deg selv! Jeg tror du er unnvikende og utydelig når du kommuniserer - da går du i ring og ingenting blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...