Gå til innhold

Forandringer av liker-funksjonen på våre innlegg


Admin

Anbefalte innlegg

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom borti liker-knappen på et innlegg skrevet av meg, og jeg kunne like mitt eget innlegg... 

Anonymkode: f9f74...133

Det var nok fordi du skrev som anonym. Bruker du nicket når du skriver, kan du ikke like det.

Anonymkode: a6acb...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår vurderingen, men vil savne "signaturen" i like'n likevel. Når noen kommenterer eller svarer på det jeg skriver, og jeg ikke har noen spesiell kommentar til dét, legger jeg gjerne igjen en "like" for å kvittere at jeg har sett kommentaren. Blir ikke helt det samme å gjøre det anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Forstår vurderingen, men vil savne "signaturen" i like'n likevel. Når noen kommenterer eller svarer på det jeg skriver, og jeg ikke har noen spesiell kommentar til dét, legger jeg gjerne igjen en "like" for å kvittere at jeg har sett kommentaren. Blir ikke helt det samme å gjøre det anonymt.

Enig med Xtra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Enig med Xtra. 

Også enig. Forstår ikke hensikten med likerfunksjonen lenger.

Anonymkode: f9f74...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Xtra skrev:

Forstår vurderingen, men vil savne "signaturen" i like'n likevel. Når noen kommenterer eller svarer på det jeg skriver, og jeg ikke har noen spesiell kommentar til dét, legger jeg gjerne igjen en "like" for å kvittere at jeg har sett kommentaren. Blir ikke helt det samme å gjøre det anonymt.

Jeg likte dette innlegget, til info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Admin skrev:

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Dette forstår jeg virkelig ikke hensikten med? Anonymitet kan man ha ved å ikke like, ev. være anonym. Dette vil definitivt være med på å gjøre forumet mindre personlig - noe av styrken til DOL. Jeg håper dette reverseres, ev kan likes like gjerne fjernes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg likte dette innlegget, til info. 

 

15 minutter siden, Xtra skrev:

Forstår vurderingen, men vil savne "signaturen" i like'n likevel. Når noen kommenterer eller svarer på det jeg skriver, og jeg ikke har noen spesiell kommentar til dét, legger jeg gjerne igjen en "like" for å kvittere at jeg har sett kommentaren. Blir ikke helt det samme å gjøre det anonymt.

Liker 

Anonymkode: f9f74...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok fordi du skrev som anonym. Bruker du nicket når du skriver, kan du ikke like det.

Anonymkode: a6acb...12a

Liker 😇

Anonymkode: f9f74...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, cilie skrev:

Dette forstår jeg virkelig ikke hensikten med? Anonymitet kan man ha ved å ikke like, ev. være anonym. Dette vil definitivt være med på å gjøre forumet mindre personlig - noe av styrken til DOL. Jeg håper dette reverseres, ev kan likes like gjerne fjernes. 

Jeg er enig med cilie. DOL er (heldigvis) ikke Kvinneguiden, og det lille personlige preget kunne vi fått beholde. Liker-funksjonen er høyst frivillig og ingen stor sak, og det er bare å la være å bruke den hvis man ikke tør vise hva man liker.

Jeg klarer meg fint uten hele funksjonen, men den betyr ingen verdens ting når den bare er et tall (som her på DOL nesten alltid vil være godt under 10).

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Xtra skrev:

Forstår vurderingen, men vil savne "signaturen" i like'n likevel. Når noen kommenterer eller svarer på det jeg skriver, og jeg ikke har noen spesiell kommentar til dét, legger jeg gjerne igjen en "like" for å kvittere at jeg har sett kommentaren. Blir ikke helt det samme å gjøre det anonymt.

Også jeg liker dette innlegget. Hadde det vært mulig å unlike (som jeg ikke har tro på at dol skal ha altså, da hadde det blitt kaos her inne :D ) ville jeg unliked Admin sitt innlegg.

Hvorfor ikke fjerne likefunksjonen helt da, om den ikke skal ha funksjon. I dag har den jo en funksjon ved å vise support til en som har formulert samme mening som en selv, slik at man selv ikke trenger å gjenta samme budskap for å delta i debatten. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Admin skrev:

Etter en vurdering i teamet har vi forandret litt på liker-funksjonen vi har på innlegg her på forumet. Pga personvern har vi valgt å fjerne muligheten for å kunne se hvem som har likt innlegg for medlemmene.

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

Legger til at administratorene fortsatt har mulighet til å sjekke hvem som liker innlegg om det skulle bli behov for det, samt at man fortsatt ikke har muligheten til å like sine egne innlegg.

Admin

Gjentar dette i direkte sitat, ettersom jeg ikke vet om du leser hele tråden:

Hvorfor ikke fjerne likefunksjonen helt dersom den ikke skal ha funksjon? I dag har den jo en funksjon ved å vise support til noen som har formulert samme mening som en selv, slik at man selv ikke trenger å gjenta samme budskap for å delta i debatten.

Hvem er det lyttet til forut denne vurderingen? Er det mange av brukerne på dol som har bedt om denne endringen? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Xtra skrev:

Og jeg dette 😉. Vi får fortsette sånn.

 

Til info: Det var jeg - ikke Gargamel som likte dette innlegget nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Admin skrev:

 

Da åpner man opp muligheten for at man kan like innlegg uten å avsløre brukernavn slik at man kan ha en mer anonym fremtredelse på forumet om det ønskes.

 

Jeg forstår virkelig ikke behovet for å like innlegg helt inkognito. Veier hensynet til de som starter tråder anonymt tyngre enn til de av oss som bruker nick?

Hva med alle de syke som finner støtte i likes fra brukere de kjenner? En haug med anonyme likes gir jo ingen ting.

Dette vil redusere attraktiviteten på forumet for mange, og særlig for alle de (oss) trofaste med nick. Håper dere vil revurdere.

 

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...