Gå til innhold

Alvorlig deprimert, trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt gjentakende depresjoner, i mange år. Angst i like mange år. Har vært hypoman flere ganger, mister litt kontrollen om jeg bruker AD. Jeg sluttet med AD for to mnd siden, etter over ett års bruk. Føler meg ikke i kontakt med meg selv på AD, blir susete i hodet, likegyldig og flat. Men nå, er jeg heeeelt i kjelleren. Klarer ikke se lyst eller positivt på noe, har ikke livsgnist, alt er svart. Jeg ligger bare i senga, grubler og gråter innimellom. Jeg har det helt forjævlig. Jeg har vært til utredning av bipolar lidelse, fikk ikke diagnosen. Både legen min, og meg selv er enige i at den utredningen var en vits. Psykologen jeg hadde var ikke flink overhodet, og kalte meg «nervøs». Men jeg sliter ekstremt med depresjoner og oppstemte perioder innimellom. Depresjonene er aller verst. Nå ser jeg ikke lys i enden av tunnelen. Jeg tok en selvtest på MADRS i dag, tok meg god tid og svarte korrekt. Scoret 35 på den. Jeg har legetime mandag, blir vel atter en gang oppstart med AD.. men, bør jeg be om henvisning videre? Jeg har aldri vært innlagt, men akkurat nå i dag skulle jeg nesten ønske noen kom å hentet meg.. 

Anonymkode: c1e39...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kunne bedt om henvisning til planlagt innleggelse? Med mindre du er i akutt fare for å skade deg alvorlig/ta livet ditt. Da bør du oppsøke legevakt og be om akuttinnleggelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er psykiater, tør jeg driste meg til å si at noen ikke har hatt kompetansen sin på rett sted her. Det du beskriver virker helt tell tale som bp2. Stemningsstabiliserende (Lamictal) burde få et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...