Gå til innhold

Flere bipolare som får plutselige perioder intens angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får det, men vet ikke om det skyldes bpl eller angstlidelse. Uansett årsak, så får jeg brått intens smertefull angst. Jeg har ofte angst uansett, men heldigvis ikke så ille som dette. 

Det er helt forferdelig egentlig. Får ikke sove. Det blir generelt lite søvn i slike perioder. Ligger å vrir meg fordi smerten i mellomgulvet og brystet er så sterk. Gråter og vil bare at det skal ta slutt. En av de verste smertene jeg har kjent.

Dette er generell fysisk angst. I alle fall er det ikke tydelig knytta til noe spesifikt. 

Foreløpig har jeg hatt det i fire dager, og det føles som jeg holder på å dø. Får ikke pusta med magen, har masse hjerteklapp. Holder stadig på å få panikk.

Er dette noe mange med bipolaritet har?

Anonymkode: 4ebf3...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres mer ut som panikkangst?

Ja, jeg har sterk angst i "vanlige" perioder. Sosial angst, helde angst, panikk angst og generalisert angst. Blir gjerne verre under en depresjon.

Anonymkode: c9108...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere svarer. Selv om det selvfølgelig er leit at dere har det sånn, dere og, setter jeg pris på å vite at jeg ikke er alene om det. Nå har jeg faktisk fått beroligende for å få litt ro i noen dager. Det blir godt😥

Anonymkode: 4ebf3...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to går ofte hånd i hånd dessverre. 

Jeg har slitt mye med angst også, særlig før jeg fikk riktig behandling totalt sett. Faktisk var det panikkangst jeg først søkte hjelp for av psykiske problemer. SSRI og terapi hjalp, men det bedret seg virkelig da bipolarriteten kom for en dag og jeg ble satt på stemningsstabiliserende. Generell angst har og vært en følgesvenn, og den kommer fortsatt innom på besøk fra tid til annen. Katastrofetanker sammen med allskens rare fornemmelser i kroppen. Jeg har etter hvert lært meg at det "bare" er angsten som spiller meg puss, at jeg neppe blir gal, får hjertestans, slag, at verden ikke går under osv. Da ville det ha skjedd for lenge siden. Men slitsomt kan det absolutt være likevel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annamaria skrev:

Jeg kjenner igjen den intense smerten fra da jeg hadde bipolar, men den var ikke ledsaget av angst..

Da du hadde bipolar? Det er vel ikke en diagnose man slutter å ha selv om man kan finne fram til behandling og medisiner som gjør at man kjenner seg tilnærmet symptomfri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
13 minutter siden, Glitter skrev:

Da du hadde bipolar? Det er vel ikke en diagnose man slutter å ha selv om man kan finne fram til behandling og medisiner som gjør at man kjenner seg tilnærmet symptomfri. 

Min bipolare lidelse forandret form og jeg har idag en annen diagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...