Gå til innhold

Hva skjer i kroppen når man « skvetter»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brå bevegelse, høyt snakk og spesielle lyder får meg til å skvette veldig. Det gjør rett og slett vondt i hele kroppen , som om hjertet stopper og det tar tid å hente seg inn. Som om kroppen får små sjokk og jeg får en sterk følelse av fare. Dette skjer nesten hver dag . Kan det være skadeleg å skvette så mye? Siden det føles så vondt og lammende?. Kan man behandle det?

Anonymkode: bed16...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brå bevegelse, høyt snakk og spesielle lyder får meg til å skvette veldig. Det gjør rett og slett vondt i hele kroppen , som om hjertet stopper og det tar tid å hente seg inn. Som om kroppen får små sjokk og jeg får en sterk følelse av fare. Dette skjer nesten hver dag . Kan det være skadeleg å skvette så mye? Siden det føles så vondt og lammende?. Kan man behandle det?

Anonymkode: bed16...9ee

Skvette er vel en refleks som skal beskytte oss.

Jeg skvetter skikkelig og får en intens frykt hvis noen rører meg uten at jeg vet det, dette kommer av opplevelser fra barndommen. Dette er noe jeg ikke selv kan styre, men har lært meg til å hente meg inn kjapt slik at reaksjonen på frykt er kortvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...