Gå til innhold

Bipolar, sexlyst og rastløshet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bp2, , og har de siste ukene vært deprimert. De siste dagene har jeg sovet lite svært lite. Jeg har siden i går vært utrolig kåt, selv om jeg ikke nødvendigvis føler at jeg aktivt tenker på sex. Å onanere hjelper heller ikke mer enn i et par sekunder, men orgasmene er kraftigere enn normalt. Jeg føler meg også mer rastløs, og har en trang til å bevege meg, men samtidig så har jeg ikke motivasjon eller energi til å gjøre noe. Jeg føler fremdeles på depressive symptomer som mangel på motivasjon og energi, selvhat, håpløshet etc, men nå er jeg i tillegg svært rastløs og kåt. Det har ført til at jeg har brukt dagen i dag på å onanere og gå rundt i ring på kjøkkenet. 
 

Jeg blir helt gal av å ha det slik, særlig er kåtheten helt utrolig irriterende, og den vedvarer selv om jeg prøver å fokusere på andre ting. Jeg er også bekymret for hva denne kåtheten kan skyldes. Kan disse plagene skyldes bp2, eller bør jeg være bekymret? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å bli kvitt plagene?

Anonymkode: 310d1...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir stadig overrasket over folk med bp som sier at de blir såpass kåte innimellom som du beskriver, for slikt har jeg aldri opplevd selv. Jeg kan få større interesse for sex ja, men det tar aldri sånn av som du forteller om. 

Jeg mener ikke å tvile på deg eller forsøke å sette deg i et dårlig lys, forklaringen er nok bare at symptomene kan opptre ulikt fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje er det begynnende hypomani eller blandet?

Anonymkode: 04c1d...1e0

Jeg mistenker selv at det kan ha vært en begynnende blandet episode. Jeg tok nok sovepiller i går til å få en grei natts søvn, og det er bedre i dag. 
 

17 timer siden, Visma skrev:

Jeg blir stadig overrasket over folk med bp som sier at de blir såpass kåte innimellom som du beskriver, for slikt har jeg aldri opplevd selv. Jeg kan få større interesse for sex ja, men det tar aldri sånn av som du forteller om. 

Jeg mener ikke å tvile på deg eller forsøke å sette deg i et dårlig lys, forklaringen er nok bare at symptomene kan opptre ulikt fra person til person.

Det er nok ganske individuelt ja, men det kan kanskje føles ekstra ekstremt når det begynner midt under en depresjon hvor jeg vanligvis har null sexlyst. Likevel kan sexlysten så høy at det går utover min funksjon i det daglige, da det kan være ganske forstyrrende. 

 

Anonymkode: 310d1...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tiny88 skrev:

Kanskje du ikke er så kåt, men gjør det pga av dopamin rushet.

Kanskje, men jeg følte ikke på noe glede for øvrig. 

Anonymkode: 310d1...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker selv at det kan ha vært en begynnende blandet episode. Jeg tok nok sovepiller i går til å få en grei natts søvn, og det er bedre i dag.

Godt at det er bedre i dag! Hvis du mistenker en begynnende blandet episode, så bør du ta de forhåndsregler som legen din sikkert har snakket med deg om, f.eks øke doser, skjerming, osv. Hvis du er i tvil, så bør du ringe legen å forhøre deg. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Visma skrev:

Jeg blir stadig overrasket over folk med bp som sier at de blir såpass kåte innimellom som du beskriver, for slikt har jeg aldri opplevd selv. Jeg kan få større interesse for sex ja, men det tar aldri sånn av som du forteller om. 

Var det ikke du som skrev for litt siden at du måtte ut å få deg noe? For meg virket det temmelig desperat;) Antar det var deg ihvertfall, hvis ikke må du ha meg unskyldt;)

Anonymkode: 04c1d...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...