Gå til innhold

Fikk svar på celleprøve.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Høyrisiko -HPV ble ikke påvist, og ny prøve er om fem år. Er det det de teser nå? Har de testet cellene også, om det er kreftceller? Eller må man ha HPV for å ha kreft? Ble jo lettet men litt usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ny prøve ikke er før om 5 år burde det gi svarene på spørsmålene dine. Men så fikk du da spurt om noe igjen ;) 

Anonymkode: 905be...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ny prøve ikke er før om 5 år burde det gi svarene på spørsmålene dine. Men så fikk du da spurt om noe igjen ;) 

Anonymkode: 905be...263

Ok :) Ja jammen fikk jeg spurt om noe igjen, ikke dårlig bare det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Høyrisiko -HPV ble ikke påvist, og ny prøve er om fem år. Er det det de teser nå? Har de testet cellene også, om det er kreftceller? Eller må man ha HPV for å ha kreft? Ble jo lettet men litt usikker. 

Jeg er også litt skeptisk til at de nå skal teste kun hvert 5. år, synes det er veldig lenge og at det virker litt lettvint at de sjekker kun om man har hpv ettersom det er da det er størst fare for kreft, om jeg har forstått dette riktig. Skal til gynekolog om 3 mnd for noe annet, da skal jeg sannelig spørre henne om dette om jeg husker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Ja jammen fikk jeg spurt om noe igjen, ikke dårlig bare det ;) 

Jeg trodde at hver tredje år var det normale. 

Anonymkode: 7cf42...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde at hver tredje år var det normale. 

Anonymkode: 7cf42...051

Det er helt nytt dette med 5 år, men jeg er litt usikker på dette med at det nå skal gå lengre mellom hver gang må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg er også litt skeptisk til at de nå skal teste kun hvert 5. år, synes det er veldig lenge og at det virker litt lettvint at de sjekker kun om man har hpv ettersom det er da det er størst fare for kreft, om jeg har forstått dette riktig. Skal til gynekolog om 3 mnd for noe annet, da skal jeg sannelig spørre henne om dette om jeg husker det.

Ja det var litt rart at det nå er kun hvert femte år,skriv her inne hva hun sa da når du har spurt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde at hver tredje år var det normale. 

Anonymkode: 7cf42...051

Ja det var det før,men stod neste gang er om fem år i brevet i følge retningslinjer for livmorhalsprogrammet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært å tatt en slik prøve for mange, mange år siden, men har ikke klart å samle mot til det. Er vanligvis ikke redd for å dra til leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fionys skrev:

Skulle vært å tatt en slik prøve for mange, mange år siden, men har ikke klart å samle mot til det. Er vanligvis ikke redd for å dra til leger.

Det er ikke noe behagelig men det var fort gjort, og det er jo betryggende å vite at det ikke er noe galt. Bare hopp i det, det gjorde jeg :) Men jeg tok vival da, det hjalp på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke noe behagelig men det var fort gjort, og det er jo betryggende å vite at det ikke er noe galt. Bare hopp i det, det gjorde jeg :) Men jeg tok vival da, det hjalp på. 

Jeg har gjort det før og da var det ingen problem, men har ikke fått meg til å bestille time. Må vel bare ta meg i nakken å få gjort det, men blir ikke før etter nyttår. Jeg kan ikke ta vival eller lignende for jeg må kjøre flere mil til lege. Dessuten ønsker jeg heller ikke å ta slike medisin hvis jeg absolutt ikke må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påvist HPV men ingen celleforandringer og fikk beskjed om å komme tilbake om 2 år. Jeg kommer nok til å gå før. 

Anonymkode: e2223...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har gjort det før og da var det ingen problem, men har ikke fått meg til å bestille time. Må vel bare ta meg i nakken å få gjort det, men blir ikke før etter nyttår. Jeg kan ikke ta vival eller lignende for jeg må kjøre flere mil til lege. Dessuten ønsker jeg heller ikke å ta slike medisin hvis jeg absolutt ikke må. 

Ok. Lykke til da :) Jeg må ta vival for å klare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk påvist HPV men ingen celleforandringer og fikk beskjed om å komme tilbake om 2 år. Jeg kommer nok til å gå før. 

Anonymkode: e2223...3d3

Ok. Det var nå kjedelig,men bra du skal igjen snart da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...