Gå til innhold

Å være sur


påskelilje

Anbefalte innlegg

Sutreinnlegg!

I kveld har jeg vært i dårlig humør. Vært rett og slett sur. Og i og med at jeg har et elendig pokerfjes, føler jeg at det oser rundt meg av sur guffe...

Greia var at jeg har hatt det travelt i det siste, og mannen og jeg hadde gledet oss til helga, da vi skulle gjøre noe hyggelig sammen. På forhånd var ingenting avtalt, men vi skulle ha en fin kveld i dag. I morgen skal vi kjøre litt hit og dit med ungene. Så - i dag fant vi ut på meldinger at vi skulle dra til byen, kanskje på kino,  gå på en pub, evt spise litt, kose oss bare vi to. Vi liker det begge to.

Så - i ettermiddag var jeg i knallgodt humør, og pratet om byturen. Vi kikket på kinoprogrammet, men fant ikke noe som fristet. Jeg sa (og oppfattet at mannen var enig) at da drar vi bare til byen, tusler rundt,  tar en øl eller to litt tidlig på kvelden, og ikke lager mer opplegg. Jeg foreslo 19-bussen, og igjen: oppfattet at han var enig. Da klokka nærmet seg, sa han brått at han heller ville være hjemme, han hadde ikke lyst til å gå bare på byen, uten mer opplegg....  jeg ble veldig overrumplet ... Og så ble jeg sur. Ordentlig sur.

Så - da var det å dumpe ned i sofaen igjen, så rydde på kjøkkenet, lage mat, og så ha vanlig fredagskos med ungdommene og mann her hjemme. Som vanlig. Det er jo vanligvis greit, men ikke i dag.

Så fant jeg en film på tv som jeg så på,  som min kjære syntes var kjedelig, og han har også vært temmelig muggen i kveld.

Så sitter vi her da, som to sure fjortiser og har ødelagt en hel kveld. Utrolig teit og dumt av begge to 🙁 Gruff og gru! Sjelden vi har det sånn, heldigvis!

Rart å kjenne på den temmelig sterke følelsen av surhet! Litt fascinerende,  når jeg innimellom klarer å se på oss utenfra! Huff! Det er vel på tide med en prat nå før vi skal sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, påskelilje skrev:

Rart å kjenne på den temmelig sterke følelsen av surhet! Litt fascinerende,  når jeg innimellom klarer å se på oss utenfra! Huff! Det er vel på tide med en prat nå før vi skal sove!

Jeg måtte trekke litt på smilebåndet nå, ser dere for meg! Hvordan gikk det? Ble dere venner igjen innen dere fant sengen?Jeg skjønner ham godt jeg - å ta bussen til byen bare for å ta et par øl, rusle litt rundt og så busse hjem igjen høres litt sånn på måfå ut. Jeg ville nok også heller blitt hjemme. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, påskelilje skrev:

Sutreinnlegg!

I kveld har jeg vært i dårlig humør. Vært rett og slett sur. Og i og med at jeg har et elendig pokerfjes, føler jeg at det oser rundt meg av sur guffe...

Greia var at jeg har hatt det travelt i det siste, og mannen og jeg hadde gledet oss til helga, da vi skulle gjøre noe hyggelig sammen. På forhånd var ingenting avtalt, men vi skulle ha en fin kveld i dag. I morgen skal vi kjøre litt hit og dit med ungene. Så - i dag fant vi ut på meldinger at vi skulle dra til byen, kanskje på kino,  gå på en pub, evt spise litt, kose oss bare vi to. Vi liker det begge to.

Så - i ettermiddag var jeg i knallgodt humør, og pratet om byturen. Vi kikket på kinoprogrammet, men fant ikke noe som fristet. Jeg sa (og oppfattet at mannen var enig) at da drar vi bare til byen, tusler rundt,  tar en øl eller to litt tidlig på kvelden, og ikke lager mer opplegg. Jeg foreslo 19-bussen, og igjen: oppfattet at han var enig. Da klokka nærmet seg, sa han brått at han heller ville være hjemme, han hadde ikke lyst til å gå bare på byen, uten mer opplegg....  jeg ble veldig overrumplet ... Og så ble jeg sur. Ordentlig sur.

Så - da var det å dumpe ned i sofaen igjen, så rydde på kjøkkenet, lage mat, og så ha vanlig fredagskos med ungdommene og mann her hjemme. Som vanlig. Det er jo vanligvis greit, men ikke i dag.

Så fant jeg en film på tv som jeg så på,  som min kjære syntes var kjedelig, og han har også vært temmelig muggen i kveld.

Så sitter vi her da, som to sure fjortiser og har ødelagt en hel kveld. Utrolig teit og dumt av begge to 🙁 Gruff og gru! Sjelden vi har det sånn, heldigvis!

Rart å kjenne på den temmelig sterke følelsen av surhet! Litt fascinerende,  når jeg innimellom klarer å se på oss utenfra! Huff! Det er vel på tide med en prat nå før vi skal sove!

Han skjønte nok ikke det med forventningene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok som @Gargamel sier; ulike forventninger. 
 

Selv er jeg alene ved vannet i kald, vakker novembersol etter omtrent en mnd m regn og mørke. Et el annet har gått gærent her og😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg måtte trekke litt på smilebåndet nå, ser dere for meg! Hvordan gikk det? Ble dere venner igjen innen dere fant sengen?Jeg skjønner ham godt jeg - å ta bussen til byen bare for å ta et par øl, rusle litt rundt og så busse hjem igjen høres litt sånn på måfå ut. Jeg ville nok også heller blitt hjemme. ;) 

Vi fikk en prat før vi sovnet, så alt er greit 😊 Joda, helt greit å være hjemme, det var nok bare det at jeg hadde sett for meg noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Fikk dere ordnet opp igjen i det? Det er ikke alltid man vil det samme,det er sikkert. 

Ja, vi fikk det, så alt er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Ja, vi fikk det, så alt er greit.

Bra det da :) Eneste gangen jeg blir sur er når jeg må fryse inne,får ikke ta på nok ovner for sikringene kan ryke. Må få tak i ved,en gammel ovn har vi og. Skulle hatt ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

Det er nok som @Gargamel sier; ulike forventninger. 
 

Selv er jeg alene ved vannet i kald, vakker novembersol etter omtrent en mnd m regn og mørke. Et el annet har gått gærent her og😖

Kjipt med sånne dager. I dag er jeg opptatt nesten hele dagen, mens mannen hadde lyst på tur, men han visste om det altså. Det var litt derfor jeg hadde så lyst på en fin kveld i går.

Håper dagen din blir blir god i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Vi fikk en prat før vi sovnet, så alt er greit 😊 Joda, helt greit å være hjemme, det var nok bare det at jeg hadde sett for meg noe helt annet!

Neste gang burde dere ta praten før dere har brukt opp hele kvelden på å være sure :D Ikke at jeg hadde fått til det altså, jeg aner ikke hvordan man starter en sånn samtale. Men du er litt mer oppegående der enn det jeg er 😂 Og siden dere klarte løse det med en prat, bør dere jo ta den praten mye tidligere enn rett før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...