Gå til innhold

Terapeuter som våger...


kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer for min del i alle fall. Min behandler har utfordret meg mange ganger og sier seg ikke enig i alt jeg sier, tenker og føler. Det har gjort at jeg har stor tillitt til henne og forsøker så godt jeg kan å følge de tingene hun anbefaler. En gang hadde jeg en behandler som ikke var slik i det hele tatt og jeg følte ikke tillitt til henne eller at vi kom noen vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig her!

Terapeuter som bare jatter skaper ikke en produktiv relasjon. Den som ikke var redd for å utfordre og si seg uenig (på en konstruktiv måte), var uten tvil den jeg hadde størst utbytte av å gå hos. De som er helt rigide og gjør en type behandling til sin religion gir ikke tillit. Det samme gjelder for de som er for passive. For at jeg skal få tillit til en terapeut, må jeg vite hvor jeg har vedkommende.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Jeg er nettopp i en slik behandling nå under ROP, selv om jeg egentlig ikke er en ROP-pasient (ruser meg ikke).Terapeuten er knalltøff, direkte og tidvis konfronterende, viser mye empati, vi tar opp alle tema og alt skal snakkes om. Jeg slipper ikke unna noen ting som helst. Hun spør mye spørsmål hele tiden så jeg må fortelle. Jeg har fortalt mer i løpet av to timer enn jeg noen gang har sagt til en behandler i løpet av et år. Vi har allerede utviklet et sterkt bånd/tillitsforhold og hun viser at hun oppriktig bryr seg om meg. Og jeg har gått der i to timer...

Anonymkode: 6afde...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...