Gå til innhold

Ti merkelige tegn på at du er intelligent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor smart er du, sånn egentlig? Her kan du se hva forskerne har kommet frem til. Det finnes ti kjennetegn og personlighetstrekk som ofte forbindes med høy intelligens:

  • Du lærer av dine feil
  • Du kan diskutere uten å fornærme motparten
  • Du synes ikke selv at du er intelligent
  • Du har mørk humor
  • Du liker å være alene (intelligente individer opplever lavere livstilfredshet ved hyppig sosialisering med venner)
  • Du er lat («ikke-tenkerne» er mer aktive enn «tenkerne»)
  • Du har brukt narkotika (studier viser at det er en større sjanse for at intelligente barn søker seg til narkotika, enn de mindre intelligente)
  • Du tror ikke på Gud
  • Du poster ikke «inspirerende» beskjeder på Facebook
  • Du er den førstefødte (de eldste søsknene scorer høyere på IQ-tester enn småsøsknene fordi de har fått mer mental stimulering fra foreldrene)

https://www.tv2.no/a/8992660/

Anonymkode: ff8dc...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I så fall er visst jeg intelligent, men jeg hadde altså IQ akkurat på gjennomsnittet og føler meg ikke spesielt intelligent. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

I så fall er visst jeg intelligent, men jeg hadde altså IQ akkurat på gjennomsnittet og føler meg ikke spesielt intelligent. 😛

Det at du ikke selv synes at du er intelligent, tyder jo i følge lista her på at du nettopp er det ;)

Verre med meg. Jeg har en helt grei IQ, men noen ganger føler jeg meg som det klokeste og smarteste menneske som noen gang har levd på denne jorda. Og andre ganger som den dummeste skapningen som noen gang har eksistert. Da snakker vi amøbe-nivå 😂

For ordens skyld: Begge ytterpunktene fremtrer i sykdomsfaser. Til vanlig regner jeg meg som normalt oppegående som de fleste andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg jammen glad at jeg er lykkelig og dum😊. Eller kanskje livsvisdom er noe annet enn intelligens . Jeg tror jeg har sosial Intelligens. Jeg har tatt en iq-test en gang, tror jeg havnet på 125. Passer inn med sånn ca halvparten av det du beskriver. 

Anonymkode: dfa51...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg jammen glad at jeg er lykkelig og dum😊. Eller kanskje livsvisdom er noe annet enn intelligens . Jeg tror jeg har sosial Intelligens. Jeg har tatt en iq-test en gang, tror jeg havnet på 125. Passer inn med sånn ca halvparten av det du beskriver. 

Anonymkode: dfa51...e8f

Det er nå over gjennomsnittet det da. Jeg har scort 98 og 102. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...