Gå til innhold

Grete Roede er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pussig. Beviser jo at godt kosthold ikke sikrer et langt liv. Svigermor er 84 og har aldri levd spesielt sunt, men er frisk og lever i beste velgående. Så blæ til alle som påstår at sunt kosthold har noe med livskvalitet og livslengde å gjøre, og at det minsker risikoen for alvorlig sykdom. 

Nei, nå er det bare til å ete og drekke og røyke på, folkens! Man lever så lenge man lever uansett! 

Anonymkode: 86a39...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig. Beviser jo at godt kosthold ikke sikrer et langt liv.

At noen på 80 år dør etter å ha levd med kreft i mange år, beviser absolutt ingenting.

Det er ingen som vet hvor lenge hun ville levd hvis hun hadde hatt en usunn livsstil i tillegg til kreften.

Det er heller ingen som påstår at man lever lenger jo lavere BMI man har. Så enkelt er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig. Beviser jo at godt kosthold ikke sikrer et langt liv. Svigermor er 84 og har aldri levd spesielt sunt, men er frisk og lever i beste velgående. Så blæ til alle som påstår at sunt kosthold har noe med livskvalitet og livslengde å gjøre, og at det minsker risikoen for alvorlig sykdom. 

Nei, nå er det bare til å ete og drekke og røyke på, folkens! Man lever så lenge man lever uansett! 

Anonymkode: 86a39...41e

En i familien er 104 år. Hun har aldri levd noe sunt. Hun har også vært avhengig av sovemedisiner pga hun mistet et barn da hun var ung. 

Anonymkode: b1d53...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig. Beviser jo at godt kosthold ikke sikrer et langt liv. Svigermor er 84 og har aldri levd spesielt sunt, men er frisk og lever i beste velgående. Så blæ til alle som påstår at sunt kosthold har noe med livskvalitet og livslengde å gjøre, og at det minsker risikoen for alvorlig sykdom. 

Nei, nå er det bare til å ete og drekke og røyke på, folkens! Man lever så lenge man lever uansett! 

Anonymkode: 86a39...41e

Jeg tror det ssmme som deg. Tror ikke at å være så sunn behøver å gi noe langt liv. 

Anonymkode: b1d53...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det ssmme som deg. Tror ikke at å være så sunn behøver å gi noe langt liv. 

Anonymkode: b1d53...4c3

Nei det har ingenting å si. Periodevis blir vi bombardert i tabloide medier om ulike matvarer som fører til kreft. Slike ting driter jeg i, for kosthold har ingenting å si for om man får kreft eller ikke. Som vi nå også har sett gjaldt GR.

Kosthold, godt eller såkalt dårlig, har null å si for om en får kreft eller ikke, eller lever lenger/ kortere.

Som jeg sa så lever alle så lenge de lever uansett. 

Anonymkode: 86a39...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig. Beviser jo at godt kosthold ikke sikrer et langt liv. Svigermor er 84 og har aldri levd spesielt sunt, men er frisk og lever i beste velgående. Så blæ til alle som påstår at sunt kosthold har noe med livskvalitet og livslengde å gjøre, og at det minsker risikoen for alvorlig sykdom. 

Nei, nå er det bare til å ete og drekke og røyke på, folkens! Man lever så lenge man lever uansett! 

Anonymkode: 86a39...41e

På gruppenivå gir et sunt levesett et friskere og lengre liv. Men fråts gjerne i flesk og tåkelegg hele stua med røyking hvis du vil det.

Anonymkode: 393e3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På gruppenivå gir et sunt levesett et friskere og lengre liv. Men fråts gjerne i flesk og tåkelegg hele stua med røyking hvis du vil det.

Anonymkode: 393e3...9ca

Jepp. Spiller jo ingen rolle uansett 

Anonymkode: 86a39...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Spiller jo ingen rolle uansett 

Anonymkode: 86a39...41e

Det er jo sant.

Anonymkode: 393e3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En i familien er 104 år. Hun har aldri levd noe sunt. Hun har også vært avhengig av sovemedisiner pga hun mistet et barn da hun var ung. 

Anonymkode: b1d53...4c3

Nettopp. Der ser man et glimrende eksempel på at kosthold og sunn livsstil har null å si for levelengden.

Anonymkode: 86a39...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beviser jo at godt kosthold ikke sikrer et langt liv

Anonymkode: 86a39...41e

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Spiller jo ingen rolle uansett 

Anonymkode: 86a39...41e

 

Jeg aner ingenting om hvem denne damen er og hva slags kosthold hun anbefaler og eller hvor bra det kostholdet eventuelt er

Men, statistikk på gruppenivå, kan ikke fortelle hva som vil skje med enkeltindivider, men det betyr ikke at statistikken ikke kan være nyttig eller riktig

Røyker du, øker sannsynligheten for å få lungekreft, men at en person som røyker ikke får lungekreft, mens en annen som ikke røyker får lungekreft, beviser ikke at røyking ikke forårsaker lungekreft

Men selvsagt, det betyr ikke at du ikke skal røyke eller nyte andre ting som statistisk sett har noen negative konsekvenser, det er ditt liv og det er ikke bare å bli 110 år gammel som kan være givende her i livet, men det er greit å være klar over det før du tar valgene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mål for meg å bli så steingamnel. Får jeg kreft så vil jeg ikke en gang ha livsforlengende behandling, kun lindrende behandling. Så får det gå som det går og jeg får leve så lenge jeg lever. Sånn er livet 

Anonymkode: 86a39...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å spise sunt og trene er ingen garanti for et langt liv, men å ikke gjøre det kan gjøre at livet blir kortere enn det ville vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Trollings skrev:

 

 

Jeg aner ingenting om hvem denne damen er og hva slags kosthold hun anbefaler og eller hvor bra det kostholdet eventuelt er

Men, statistikk på gruppenivå, kan ikke fortelle hva som vil skje med enkeltindivider, men det betyr ikke at statistikken ikke kan være nyttig eller riktig

Det er det jeg har prøvd å si hele tiden!!!!

Anonymkode: 393e3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Å spise sunt og trene er ingen garanti for et langt liv, men å ikke gjøre det kan gjøre at livet blir kortere enn det ville vært. 

Hva er vitsen med å ha et så forbanna langt liv?

Anonymkode: 86a39...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å ha et så forbanna langt liv?

Anonymkode: 86a39...41e

Det er spørsmålet.

Anonymkode: 393e3...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å ha et så forbanna langt liv?

Anonymkode: 86a39...41e

Sa ikke at det var noen vits. Er ikke derfor jeg selv trener og spiser sunt i alle fall. 

Men så lenge jeg lever enten det blir i seks mnd til eller mange år til så vil jeg være fysisk sterk og slank/tynn. Også hjelper det på psyken min. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Andre kan gjøre akkurat som de vil for min del. Jeg har røyket og slitt med maten i  mange år (spiseforstyrrrelse). Dit vil jeg ikke tilbake. Etter å sluttet både med røyken, fått  kontroll på maten og begynt å trene vil jeg si at jeg har fått bedre livskvalitet. Kroppen og psyken fungerer bedre og jeg har mer ork til å gjøre de tingene jeg vil. Jeg kan dø i morgen, men jeg vil ihvertfall prøve å gjøre mitt  for å leve så bra som mulig med den kroppen jeg har. For meg innebærer det den gylne middelveien, spise sunt og variert, men også kose meg litt innimellom. Det må ikke være enten eller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Der ser man et glimrende eksempel på at kosthold og sunn livsstil har null å si for levelengden.

Anonymkode: 86a39...41e

Du kan ikke trekke en konklusjon som skal gjelde på gruppenivå ut fra enkeltindivider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...