Gå til innhold

Blør fra tannkjøttet hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, lite dilemma her.

I går snakket jeg med han jeg holder på med og begge to opplever det samme. Det startet mer eller mindre etter vi møttes for ca 1,5 mnd siden. Vi blør fra tannkjøttet begge to etter tannpuss. Både morgen og kveld. Til meg er det helt krise, men det er bare på de forreste tennene. Det er ikke noe på de bakre mer "tjukke" tenna. Jeg var til tannlegen ca 2 måneder før jeg møtte han og finner det kjipt om jeg må dra tilbake allerede nå. Jeg har prøvd å bytte tannbørste, bruke corsodyl og tanntråd, men noen dager er virkelig verre enn andre. I tillegg hadde jeg en "hoven" klump på fremsiden av "kanintennene" som flyttet seg på baksiden. Nå har den hevelsen gått ned, men det gjør fortsatt utrolig vondt om jeg kommer borti med "kvass" mat. Dette irriterer meg og gjør meg litt bekymret. 

Det blør både på øvre og nedre tenner, og det ser nesten ut som om det er åpne sår. Hva kan være årsaken? Må jeg til tannlegen, eller kan det være en smittsom sykdom vi begge har fått så jeg må dra til legen? Eventuelt noen gode råd?

 

Anonymkode: 5352c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, lite dilemma her.

I går snakket jeg med han jeg holder på med og begge to opplever det samme. Det startet mer eller mindre etter vi møttes for ca 1,5 mnd siden. Vi blør fra tannkjøttet begge to etter tannpuss. Både morgen og kveld. Til meg er det helt krise, men det er bare på de forreste tennene. Det er ikke noe på de bakre mer "tjukke" tenna. Jeg var til tannlegen ca 2 måneder før jeg møtte han og finner det kjipt om jeg må dra tilbake allerede nå. Jeg har prøvd å bytte tannbørste, bruke corsodyl og tanntråd, men noen dager er virkelig verre enn andre. I tillegg hadde jeg en "hoven" klump på fremsiden av "kanintennene" som flyttet seg på baksiden. Nå har den hevelsen gått ned, men det gjør fortsatt utrolig vondt om jeg kommer borti med "kvass" mat. Dette irriterer meg og gjør meg litt bekymret. 

Det blør både på øvre og nedre tenner, og det ser nesten ut som om det er åpne sår. Hva kan være årsaken? Må jeg til tannlegen, eller kan det være en smittsom sykdom vi begge har fått så jeg må dra til legen? Eventuelt noen gode råd?

 

Anonymkode: 5352c...31c

ja, du må til tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...