Gå til innhold

Hvordan var det her før i tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det alltid vært sånn at spesifikke diagnosegrupper får mye motstand?

Har det alltid vært sånn her at man ikke blir trodd på det man forteller? Har sett flere ganger at noen får kommentarer som at det de skriver feks er oppkonstruert. 

Har det alltid vært sånn at noen har trollet og tullet? 

Eller er det bare en ukultur som har kommet den siste tiden?

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det alltid vært sånn at spesifikke diagnosegrupper får mye motstand?

Har det alltid vært sånn her at man ikke blir trodd på det man forteller? Har sett flere ganger at noen får kommentarer som at det de skriver feks er oppkonstruert. 

Har det alltid vært sånn at noen har trollet og tullet? 

Eller er det bare en ukultur som har kommet den siste tiden?

Anonymkode: 7787b...de7

Trolling og tulling har det alltid vært i større eller mindre grad, om det har vært spesifikk diagnosegrupper som ar vært spesielt utsatt kan jeg ikke huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det alltid vært sånn at spesifikke diagnosegrupper får mye motstand?

Det har jeg aldri lagt merke til.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det alltid vært sånn her at man ikke blir trodd på det man forteller? Har sett flere ganger at noen får kommentarer som at det de skriver feks er oppkonstruert. 

Det er det kanskje god grunn til.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det alltid vært sånn at noen har trollet og tullet? 

Ja.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det bare en ukultur som har kommet den siste tiden?

Anonymkode: 7787b...de7

Nei.

Anonymkode: 4097d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri lagt merke til.

Det er det kanskje god grunn til.

Ja.

Nei.

Anonymkode: 4097d...226

Ok, takk for svar:)

Men hva mente du med å si at 'det er det kanskje en god grunn til?' Hvordan kan andre stille seg til doms over andres historier og trekke konklusjoner om de er oppkonstruert? Hvordan ser man at noe er oppkonstruert? Jeg er mulig naiv, men jeg har vel aldri med unntak av et par ganger mistrodd det folk skriver. 

Så kan du komme med et eksempel på hva som kan være oppkonstruert og hvordan du kan skjønne at det er det? Du trenger ikke å komme med noe konkret eksempel herfra, men bare si sånn generelt. 

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Trolling og tulling har det alltid vært i større eller mindre grad, om det har vært spesifikk diagnosegrupper som ar vært spesielt utsatt kan jeg ikke huske.

Jeg tenkte ikke at disse spesifikke diagnosegruppene fikk mest trolling og tulling mot seg, men at disse istedet fikk kritiske og spydige kommentarer som ikke kan regnes som tulling og trolling siden det garantert sies i fulleste alvor, selv om det oftest sies av anonyme.

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte ikke at disse spesifikke diagnosegruppene fikk mest trolling og tulling mot seg, men at disse istedet fikk kritiske og spydige kommentarer som ikke kan regnes som tulling og trolling siden det garantert sies i fulleste alvor, selv om det oftest sies av anonyme.

Anonymkode: 7787b...de7

Nå har jeg gullfiskhukommelse, men jeg mener det er først de siste årene (godt mulig jeg tar grovt feil altså!) at det har vært så mye snakk om diagnoser her inne som det er nå. Men jeg innrømmer at jeg ikke var noe særlig inne på psykiatri tidligere da det var større trafikk på de andre fora her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå har jeg gullfiskhukommelse, men jeg mener det er først de siste årene (godt mulig jeg tar grovt feil altså!) at det har vært så mye snakk om diagnoser her inne som det er nå. Men jeg innrømmer at jeg ikke var noe særlig inne på psykiatri tidligere da det var større trafikk på de andre fora her inne.

Ok. Jeg har opplevd den siste tiden å se ufine kommentarer om autisme, eupf og psykoser. Og fordømmelse av folk som ikke er i arbeid. 'Når du greier å trene, greier du å jobbe' og lignende.

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si hvordan det var her før i tiden. 

Hvis du ikke har lagt merke til det så har det blitt ganske stille her inne etter at admin har tatt tak i trolling. Man er naiv hvis man tror på alt som blir skrevet på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar:)

Men hva mente du med å si at 'det er det kanskje en god grunn til?' Hvordan kan andre stille seg til doms over andres historier og trekke konklusjoner om de er oppkonstruert? Hvordan ser man at noe er oppkonstruert? Jeg er mulig naiv, men jeg har vel aldri med unntak av et par ganger mistrodd det folk skriver. 

Når man kommer med den ene historien rarere enn den forrige over lang tid er det ikke rart noen setter spørsmålstegn ved troverdigheten.

Anonymkode: 4097d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man kommer med den ene historien rarere enn den forrige over lang tid er det ikke rart noen setter spørsmålstegn ved troverdigheten.

Anonymkode: 4097d...226

Så du vet at det er den samme personen som dikter opp ulike historier da eller? Kjenner du vedkommende igjen på skrivefeil og skrivestil?

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du vet at det er den samme personen som dikter opp ulike historier da eller? Kjenner du vedkommende igjen på skrivefeil og skrivestil?

Anonymkode: 7787b...de7

Det er ikke så vanskelig å kjenne igjen enkelte anonyme brukere på skrivestil og innhold.

Anonymkode: 4097d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg har opplevd den siste tiden å se ufine kommentarer om autisme, eupf og psykoser. Og fordømmelse av folk som ikke er i arbeid. 'Når du greier å trene, greier du å jobbe' og lignende.

Anonymkode: 7787b...de7

Ja. Eller hva med de som nekter plent for at de som er i full jobb, har venner og kjæreste er alvorlig psyke. Men ja akkurat den kan jeg jo forstå da siden en alvorlig psyk person neppe hadde klart det.

Anonymkode: 6ea95...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det alltid vært sånn at spesifikke diagnosegrupper får mye motstand?

Har det alltid vært sånn her at man ikke blir trodd på det man forteller? Har sett flere ganger at noen får kommentarer som at det de skriver feks er oppkonstruert. 

Har det alltid vært sånn at noen har trollet og tullet? 

Eller er det bare en ukultur som har kommet den siste tiden?

Anonymkode: 7787b...de7

Du er vel trollet. I hvor mange tråder ser du at det står oppkonstruert? 1? 

Anonymkode: 75770...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis svaret fra deg er nei er det veldig rart at du begynte å skrive samtidig som trollet og skriver på samme måte. Men det er vel en tilfeldighet... 

Anonymkode: 75770...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt påsatt att jeg faker. Hverken når jeg skrive anonymt eller under nick. Jeg har vel sagt 1 eller 2 ufine kommentarer selv om en spesiell lidelse. Jeg skal ikke nevne den nå, da det ikke skal mye til for att noen blir krenket. Grunnen til at jeg har vært ufin disse 1-2 gangene om akkurat det, er fordi jeg har vært borti folk i RL med ekstremversjoner av den diagnosen. 

 

Selv har jeg psykosediagnose, men den personen som driver å hetser de som har psykoser eller skriver mye dumt om det, lar jeg ikke meg provosere av i det hele tatt. Skal man krenke meg må det hardere lut til. Og helt ærlig tror jeg ikke den personen som skriver disse nedsettende tingene om psykosepasienter er helt frisk selv........

 

I psykiatrien opplever man mye rart. Jeg har opplevd å bli stirret i senk av en sint mann på venterommet på DPS, jeg takler en dårlig opplyst person på DOL her på psykiatri...

Anonymkode: 42ea0...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Eller hva med de som nekter plent for at de som er i full jobb, har venner og kjæreste er alvorlig psyke. Men ja akkurat den kan jeg jo forstå da siden en alvorlig psyk person neppe hadde klart det.

Anonymkode: 6ea95...fca

Ja den gruppen glemte jeg å nevne. Det er noen her som mener at man ikke kan jobbe, ha venner eller kjæreste selv om man er alvorlig syk. Til og med barn. Men det kommer jo an på hva slags sykdom det er og hvilke symptomer den gir. I dårlige perioder får man jo sykmelding. Hvis man til slutt ender opp som ufør mister man jobben, men ikke nødvendigvis venner og kjæreste og barn. 

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis svaret fra deg er nei er det veldig rart at du begynte å skrive samtidig som trollet og skriver på samme måte. Men det er vel en tilfeldighet... 

Anonymkode: 75770...771

Hæ?

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel trollet. I hvor mange tråder ser du at det står oppkonstruert? 1? 

Anonymkode: 75770...771

Jeg har nok opptrådt tullete noen ganger ja, men hvem har ikke det? Jeg har sett flere ganger at noen blir beskyldt for å oppkonstruere historier og problemstillinger, ikke bare 1 gang. 

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis svaret fra deg er nei er det veldig rart at du begynte å skrive samtidig som trollet og skriver på samme måte. Men det er vel en tilfeldighet... 

Anonymkode: 75770...771

Skjønner jo nå at du er en av dem jeg sikter til... Get a life! 😡

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nok opptrådt tullete noen ganger ja, men hvem har ikke det? Jeg har sett flere ganger at noen blir beskyldt for å oppkonstruere historier og problemstillinger, ikke bare 1 gang. 

Anonymkode: 7787b...de7

Du skriver jo selv at du har opptrådt tullete noen ganger, en legger jo merke til det. Da vil en kjenne deg igjen i andre tråder selv om du ikke skulle opptre tullete da. Hva er poenget med å opptre tullete? 

Anonymkode: 75770...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...