Gå til innhold

Skal jeg stole på han ? Kostråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom i kontakt med en PT, ønsker å bygge muskler da jeg er for tynn og utrent. 

Jeg fikk et råd om å kutte ut karbohydrater og øke proteininntaket. Han mente at jeg kunne erstatte fett med muskler hvis jeg gjorde det på den måten og at hvis jeg ville se en fremgang på ganske kort tid så kunne jeg samtidig kutte ned på kcal inntaket. 

Det er første gangen jeg møter han så jeg er litt skeptisk. Kan man virkelig bygge muskler med å øke proteininntaket men kuttet ned på kcal inntaket ? Lavt kcal inntakt, mye proteiner og lite karbohydrater. Jeg vil jo ikke gå ned i vekt, vil bygge muskler! 

Han jobber ikke under kommunen, bare privat og siden det var mye billigere for lommeboken så valgte jeg å ta kontakt med han. 

Kan man virkelig bygge muskler hvis proteininntaket er HØYT men kcal inntaket LAVT ? 

Anonymkode: 7fc9b...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen ekspert på ernæring, men det høres temmelig fjernt ut for meg også! For å øke vekten og bygge muskler må du øke kcalinntaket. Hvis du spiser mindre går du ned i vekt. Å spise mindre er en nedbyggende/katabol prosess, og for å bygge må du innta mer enn du forbruker. Synes du skal ta kontakt med noen andre. Kanskje fastlegen din kan hjelpe deg, eller kanskje det er et treningssenter i nærheten med noen som er flinke på ernæring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.12.2019 den 2.19, AnonymBruker skrev:

Jeg kom i kontakt med en PT, ønsker å bygge muskler da jeg er for tynn og utrent. 

Jeg fikk et råd om å kutte ut karbohydrater og øke proteininntaket. Han mente at jeg kunne erstatte fett med muskler hvis jeg gjorde det på den måten og at hvis jeg ville se en fremgang på ganske kort tid så kunne jeg samtidig kutte ned på kcal inntaket. 

Det er første gangen jeg møter han så jeg er litt skeptisk. Kan man virkelig bygge muskler med å øke proteininntaket men kuttet ned på kcal inntaket ? Lavt kcal inntakt, mye proteiner og lite karbohydrater. Jeg vil jo ikke gå ned i vekt, vil bygge muskler! 

Han jobber ikke under kommunen, bare privat og siden det var mye billigere for lommeboken så valgte jeg å ta kontakt med han. 

Kan man virkelig bygge muskler hvis proteininntaket er HØYT men kcal inntaket LAVT ? 

Anonymkode: 7fc9b...9db

Hvor mye veier du?? Høyde?

Vis man kutter karbohydrater kan det gå på bekostning av prestasjonen på trening, hvor mye du orker.

vis måler er og spise sunnere så vil man velge rene og gode råvarer, rene kjøttkilder samt grønnsaker, og fullkornsprodukter ris pasta eks, som holder blodsukkeret i sjakk over flere timer.

 

Vis har et høyt proteininntak vil du muligens bli mer definert, kroppen bruker mer energi på og bryte ned protein, noe som betyr meir calorier, protein er slankende.

vis kostholdet er for lite energi,kan du oppleve og miste musklatur vis det gjøres for hardt, på en deff der målet er og se mest mulig market ut, er det ikke unormalt at man mister noe masse samt føler seg svakere.

Det går også hardt utover orken og driven, og vektene går en del i vekt vis du trener styrketrening med kutte mye karbo, i perioder kan det være greit og gjøre det vis det er sommerformen man skal prikke inn. hehe

du kan erstatte fett med muskler uavhengig høyprotein eller ikke, vis du tenker deg en utrent person som aldri har trent og starter og trene, så vil han kunne endre på sin kroppsammensetning, altså fettmassen går ned mens musklatur og vann går opp.

 

sendt meg gjerne en melding vis du ønsker

Kansje jeg kan hjelpe deg på veien.

hilsen en som har trent serriøst større deler i 10år ca, både opp og ned i vekt i perioder.

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...