Gå til innhold

Hva menes med tulle og trolletråder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det forskjell på tulling og trolling? Jeg tenker at tulling er mer uskyldig enn trolling. Trolling kan kanskje være litt mer ondskapsfull? 

Men hva er forskjellen på å tulle om et fiktivt DOL-treff og å spørre om hvor mange gensere man har i skapet? Begge deler er i mitt hode like meningsløst. Jeg etterlyser derfor mer forklaring rundt hva som er innafor og hva som ikke er det. Jeg er redd det vil bli meget kjedelig på dol om det ikke er lov til innimellom å tøyse og tulle litt. Ingen er grav alvorlige og seriøse hele tiden i rl heller. Litt humor har aldri skadet noen så lenge det ikke har gått på bekostning av andre på en slem måte. 

Anonymkode: b1bab...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det forskjell på tulling og trolling? Jeg tenker at tulling er mer uskyldig enn trolling. Trolling kan kanskje være litt mer ondskapsfull? 

Men hva er forskjellen på å tulle om et fiktivt DOL-treff og å spørre om hvor mange gensere man har i skapet? Begge deler er i mitt hode like meningsløst. Jeg etterlyser derfor mer forklaring rundt hva som er innafor og hva som ikke er det. Jeg er redd det vil bli meget kjedelig på dol om det ikke er lov til innimellom å tøyse og tulle litt. Ingen er grav alvorlige og seriøse hele tiden i rl heller. Litt humor har aldri skadet noen så lenge det ikke har gått på bekostning av andre på en slem måte. 

Anonymkode: b1bab...a97

For meg så er tulletråder f.eks. "Nå blir det godt med en iskald trygde-cola!" eller slike som den med DOL-treffet. Trolletråder er de som man ikke umiddelbart skjønner er bare tull, men som kan få mange til å engasjere seg og bruke tid og energi på å svare, slik som analsex-tråden nylig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

For meg så er tulletråder f.eks. "Nå blir det godt med en iskald trygde-cola!" eller slike som den med DOL-treffet. Trolletråder er de som man ikke umiddelbart skjønner er bare tull, men som kan få mange til å engasjere seg og bruke tid og energi på å svare, slik som analsex-tråden nylig. 

Skjønner. Men jeg syns da at tulling må være lov, men ikke trolling. 

Anonymkode: b1bab...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Men jeg syns da at tulling må være lov, men ikke trolling. 

Anonymkode: b1bab...a97

Tildels enig, dersom det er helt innlysende at tråden er bare tull. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråder er litt som den med DOL-treff. Det er greit med litt humor, men når man begynner å tagge brukere for å få de til å svare og det blir mer krangling enn humor så vil jeg kategorisere tråden som tull og surr. Humor er greit, men folk skal selv velge å kunne få delta frivillig. Er det åpenbart at den er for morro er det noe annet, tulletråder er mer de som virker å være seriøse, men som egentlig er ment som tull.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Admin skrev:

Tulletråder er litt som den med DOL-treff. Det er greit med litt humor, men når man begynner å tagge brukere for å få de til å svare og det blir mer krangling enn humor så vil jeg kategorisere tråden som tull og surr. Humor er greit, men folk skal selv velge å kunne få delta frivillig. Er det åpenbart at den er for morro er det noe annet, tulletråder er mer de som virker å være seriøse, men som egentlig er ment som tull.

Admin

 

5 minutter siden, Fionys skrev:

Legger til denne linken igjen for å få en bedre forståelse på hva trolling er https://no.wikipedia.org/wiki/Trolling_(Internett)

Takk til begge. Da skjønner jeg bedre hva som er forskjellen. Fra nylige tråder skjønner jeg nå at DOL-treff tråden var tull, og analsex-tråden var troll. 

Anonymkode: b1bab...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...