Gå til innhold

Dere klimabevisste folk, hva mener DU vi skal "gjøre" med Kina/India, for å redde kloden ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/okonomi/kina-har-14-milliarder-innbyggere-na-tar-de-igjen-norge-i-klimautslipp-per-person/3423890969.html

Kidsa i Norge kan ta en skolestreik og forsøke påvirke politikken (selv om det virker ha lite effekt), men forsøker du det i Kina "forsvinner" du ...

Paris avtalen som Trump mente var elendig og meningsløs, sier også at Kina ikke trenger å gjøre noe neste 10 år, selv om de forurenser like mye per person som Norge, men har 260 ganger flere folk/utslipp enn oss ......

Samtidig som AOC sier at vi bare har 10 år igjenn ellers går kloden i dass

 

Så hva er løsningen, har Trump rett og at dette ikke er bra nok? (er Trump den nye Greta?) , eller er "orange man bad" og bare vi kjøper nok teslaer her i Nord (for oljepenger) så vil alle på kloden leve lykkelige i alle sine dager?

Kjør debatt !

Anonymkode: ca66d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går åt skogen. Det er sikkert å visst. Snart blir det smelting av permafrosten i Sibir, og det har allerede begynt i Alaska. Da slipper metangass ut, og akselererer prosessen ytterligere.

Jeg tar nå bussen jeg, og flyr ikke. Men i den store sammenhengen så har det nok lite å si. Unge folk skal reise verden rundt og slikt. Jeg har vært så langt sør som Danmark. Hehe.

 

Men med den innstillingen att ingen kan gjøre noe som enkeltperson den hjelper hvertfall ikke.

 

Det blir nok koselig når flere milliarder mennesker må migrere nordover. Og vi må dele alt med de. Ett riktig trivelig scenario.

 

Menneskeheten er ikke akkurat lovet en lys fremtid.....

Anonymkode: d0018...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange klimainteresserte var det her....

 

Tror ikke folk vil minnes på elendigheten, og gjøre noe med det. Hvor mange tusen kroner mindre i måneden hadde du vært villig til å la gå for klimaet?

Anonymkode: d0018...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør de i India og Kina da? Er det bare det at de er så mange flere som er problemet ? Eller at de behandler naturen dårligere? 

 

Anonymkode: fb58d...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør de i India og Kina da? Er det bare det at de er så mange flere som er problemet ? Eller at de behandler naturen dårligere? 

 

Anonymkode: fb58d...71b

Begge deler.

Anonymkode: f6613...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler.

Anonymkode: f6613...cd0

Tvinge dem til å skjerpe seg? Men kanskje nordmenn skal slutte å skulle ha alt så billig også da? Mange importerer billigdrit fra Kina. 

Anonymkode: fb58d...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange klimainteresserte var det her....

Ja det er mange klimainteresserte på dol. Mange svarer godt i seriøse tråder om temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kayia skrev:

Ja det er mange klimainteresserte på dol. Mange svarer godt i seriøse tråder om temaet. 

Jeg tenker mange later som de bryr seg, men når det kommer til stykket gir de faen. 

Anonymkode: 62bc1...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Mange svarer godt i seriøse tråder om temaet. 

Hva var svaret i de trådene da, kan ikke du dele det her, hva mener seriøse folk, at vi skal gjøre med kina/india, for å redde kloden før det er for sent (ja vi kan ikke vente 10 år vettu som paris avtalen gir kina lov til)

Dessuten, skulle gjerne hørt hva "seriøse" folk, mener er løsningen på at det er for mange mennesker på kloden også

 

Må nok jobbe med retorikken din litt, for dette er ikke veldig overbevisende (sorry)

Dere "seriøse" vet ikke hva dere skal gjøre med kina/india, dere har ingen løsning, og det er ikke denne tråden sin skyld

Skjerpings frøken, vi kommer ingen vei med slik obfuskering

Anonymkode: ca66d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan ikke du dele det her

Nei.

«Diskusjonen» du legger opp til her kommer jeg ikke til å delta i, life’s to short. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Nei.

«Diskusjonen» du legger opp til her kommer jeg ikke til å delta i, life’s to short. 

TS tar opp det største problemet som ingen har noen god løsning på. 

Anonymkode: 62bc1...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS tar opp det største problemet som ingen har noen god løsning på. 

Anonymkode: 62bc1...e88

Enig i det, så det er ikke valg av tema som gjør at Ts ikke får i gang en diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt private forbruk av hinsides mange ting hvert eneste år er hovedutfordringen. 

Det å la produktene få en lenger levetid ved å kjøpe kvalitet, reparere, kjøpe og selge brukt er noe av det viktigste vi kan gjøre av endret adferd for å redusere belastningen på jordas ressurser og klimautslippene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 23.55, påskelilje skrev:

Vårt private forbruk av hinsides mange ting hvert eneste år er hovedutfordringen. 

Det å la produktene få en lenger levetid ved å kjøpe kvalitet, reparere, kjøpe og selge brukt er noe av det viktigste vi kan gjøre av endret adferd for å redusere belastningen på jordas ressurser og klimautslippene. 

Jeg er så enig! Men dessverre tror jeg for mange tenker og overvurderer egen verdi;  «det gjelder andre men ikke meg». Og så er det så fort gjort å slenge den ekstra varen i kurven mens du handler. Så blir den ikke brukt til den blir tom.
 

Kjenner dessverre til et par kvantitetsmennesker. De MÅ handle og fråtse når noe er billig. Så blir ikke dette benyttet til det evt er ute på dato og det er på’n igjen på neste runde i butikken.

Og så er dessverre de mest miljøvennlige varene de dyreste. Ihvertfal når det kommer til mat. 
 

Så har vi de irriterende instababesene. Som tror de er mye deiligere enn de egentlig er. Disse kjøper jo masse klær for bare bildene. Og jeg har hørt om et par som kaster klærne etter nesten å ikke blitt brukt fordi de ikke engang ofrer miljøet eller folk med dårlig råd en eneste tanke.

Anonymkode: fb58d...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...