Gå til innhold

Hvorfor koster "bøttekott" i trygt område i Oslo 4 millioner kroner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymkode: 12091...ced

 

Tøyen er ett eksempel på ett område som har gått fra high-crime / ghetto til å bli det nye Grunerløkka.

 

Du generaliserer for mye, og når du kommer trekkende med no go zoner blir det bare dumt. I oslo er det ca 200 unge kriminelle gjengangere, de står bak mye av faenskapen som skjer her. Det er ikke slik att alle innvandrere er dyssosiale sosiopater som løper rundt for å voldta og rane. Man har en god del av de og 200 er altså ikke mulig å straffe, fordi de er under /rett ved kriminell lavalder.

 

Men att det er mer kriminalitet i en drabantby enn i ett villa strøk har du selvfølgelig rett i. Men det gjelder over hele fjøla, ikke bare oslo. Jeg vokste opp i en drabantby utenfor oslo, det var mange rølpete tølper  der for å si det slik. Selv om alle var kritt hvite, og garantert ikke muslimer.

 

Jeg kunne solgt min lille leilighet i drabantbyen og flyttet til ett bøttekott slik du viser til i din annonselinq, men som sagt etter å ha bodd her i flere tiår, har jeg aldri opplevd noe negativt av betydning.

Ønsker du en saklig debatt så kan du jo prøve å unngå sikker løgner som no go zoner og slikt, som virker å være sakset rett fra SIAN sin facebook side. For att det skal bli no go, så må det være overvekt av islamister, og det er det ikke noen steder i hele Norge. Det er sikkert en gate eller to som det er over 50% muslimer, men du må forstå att det feks i Groruddalen fortsatt er ganske mange nordmenn og andre fra europa. Det er ikke slik att alle mørkhudede er muslimer heller. Jeg er klar over att muslimer skiller seg negativt ut på statistikker, men de er altså ikke  majoriteten noe sted i Norge. Og selv om de skiller seg negativt ut, så er det fortsatt ikke slik att over 10% av de er voldelige gjengmedlemmer, eller går rundt å krever sharia.

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 12091...ced

Tøyen er ett eksempel på ett område som har gått fra high-crime / ghetto til å bli det nye Grunerløkka.

Anonymkode: 5e0f4...dda

NRK fremstiller ikke situasjonen helt slik, ifølge NRK ble det påkostet fine fasader, men under overflaten ble ting verre ikke bedre.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/fattigere-etter-141-millioner-kroners-loft-1.13775849

141 millioner kroner har blitt brukt på det som skulle løfte befolkningen – og ikke minst de unge – på Tøyen. Likevel har barnefattigdommen og ungdomskriminaliteten økt i området.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 12091...ced

Tøyen er ett eksempel  ,,,,,, high-crime / ghetto

Anonymkode: 5e0f4...dda

At du kan bli så rasende over mitt ordvalg, når du går med på ordbruken "high crime / ghetto" som egnet beskrivelse på tøyen historiskt, er ganske merkelig. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 12091...ced

Men att det er mer kriminalitet i en drabantby enn i ett villa strøk har du selvfølgelig rett i. Men det gjelder over hele fjøla, ikke bare oslo.

Anonymkode: 5e0f4...dda

Ja ok men er man virkelig et monster bare fordi en ønsker trygghet i hverdagen, du vet ingenting om min situasjon og hva jeg har opplevd, og å insinuere at jeg er anti-islam eller noe fordi jeg søker trygghet i et bo-område er rett og slett forkastelig synes jeg.

 

Uansett, beklager min ordbruk med "nogo", jeg trodde folk forstod poenget mitt selv om det var ørlite overdrevent, men det ble tydeligvis misforstått så da beklager jeg det, jeg siktet til at jeg ønsket unngå områder med subjektivt opplevd utrygghet for store deler av befolkningen grunnet mye fattigdomsrelatert-kriminalitet, gjenger, kulturelle konflikter etc, det er ikke helt svenske tilstander enda det er jeg klar over, men det er mellomting noen steder, som for noen kan oppleves utrygt. Og det er fordi jeg liker trygghet, ikke fordi jeg hater noen som helst, av hudfarger eller religioner eller hva som helst annet som har blitt kastet i min retning i denne tråden.

Anonymkode: 12091...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NRK fremstiller ikke situasjonen helt slik, ifølge NRK ble det påkostet fine fasader, men under overflaten ble ting verre ikke bedre.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/fattigere-etter-141-millioner-kroners-loft-1.13775849

141 millioner kroner har blitt brukt på det som skulle løfte befolkningen – og ikke minst de unge – på Tøyen. Likevel har barnefattigdommen og ungdomskriminaliteten økt i området.

At du kan bli så rasende over mitt ordvalg, når du går med på ordbruken "high crime / ghetto" som egnet beskrivelse på tøyen historiskt, er ganske merkelig. 

Ja ok men er man virkelig et monster bare fordi en ønsker trygghet i hverdagen, du vet ingenting om min situasjon og hva jeg har opplevd, og å insinuere at jeg er anti-islam eller noe fordi jeg søker trygghet i et bo-område er rett og slett forkastelig synes jeg.

 

Uansett, beklager min ordbruk med "nogo", jeg trodde folk forstod poenget mitt selv om det var ørlite overdrevent, men det ble tydeligvis misforstått så da beklager jeg det, jeg siktet til at jeg ønsket unngå områder med subjektivt opplevd utrygghet for store deler av befolkningen grunnet mye fattigdomsrelatert-kriminalitet, gjenger, kulturelle konflikter etc, det er ikke helt svenske tilstander enda det er jeg klar over, men det er mellomting noen steder, som for noen kan oppleves utrygt. Og det er fordi jeg liker trygghet, ikke fordi jeg hater noen som helst, av hudfarger eller religioner eller hva som helst annet som har blitt kastet i min retning i denne tråden.

Anonymkode: 12091...ced

Du bruker ordet NO GO om mitt hjemsted. Du går bort fra dette, det er bra.

 

Forøvrig er vi fortsatt enig om masse. 

Innvandring fra inkompatible kulturer er ikke en dans på roser, men man trenger ikke overdrive. De fleste er greie nok. Men skal du ha trygghet må du nok ut på bygda. Hvem vet kanskje hele oslo blir en stor ghetto?

 

Men selv om over halvparten her jeg bor er innvandrere er det ikke en ghetto, fordi de er forskjellige innvandrerne også. Vi har tamiler, vietnamesere, afrikanere sør for Sahara, polakker, rumenere, bosniaker, kroater, serbere, hele listen. Det blir bare ghetto dersom man bruker det om en type kultur.

 

Men uansett, takk for diskusjonen, og att du innrømmer no go var overdrevet :)

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...