Gå til innhold

Spare eller betale ned på gjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på gjelden. Har du en moderat sikret gjeld, så kan det være like lurt å spare. Selv har jeg rett under 400 000 i boliggjeld og så har jeg litt over halve det på bok.

Har du lån til langt over pipa, ville jeg nok satset på det. Eller hvis det er usikret gjeld (kredittkort, forbrukslån, og slikt).

Anonymkode: 3e1ad...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du en moderat sikret gjeld, så kan det være like lurt å spare.

Hvilken rente har du på lånet og hvilken på sparekontoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Hvilken rente har du på lånet og hvilken på sparekontoen?

Jeg har selvfølgelig dårligere rente på sparekontoen.

 

Det jeg mener er att det er varierende boligpriser. Det er ikke alle som kan låne på bolig. Noen ganger kommer store utgifter, og man får kanskje ikke låne penger. Så i mitt tilfelle så foretrekker jeg å ha ett par hundre tusen i tilfelle.

Anonymkode: 3e1ad...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg tømte nesten sparekontoen her om dagen og betalte ned på lånet. 

Det er ikke så gøy å sjekke sparekontoen lenger 😕Står igjen bare 20.000 der nå, men tilfredstillende å se at huslånet har minket da. 

Det er nok mest lønnsomt å betale ned på lånet, men som kupton sier, bør man ha en buffer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...