Gå til innhold

Hente ut medisiner nå får nyttår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å tenke på dette, jeg vil jo spare litt penger på det, men samtidig henter jeg da ut mer enn nødvendig på en måte, vil lege eller apotek reagere på det? Er bla snakk om adhd-medisiner. 

Anonymkode: 92b22...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å tenke på dette, jeg vil jo spare litt penger på det, men samtidig henter jeg da ut mer enn nødvendig på en måte, vil lege eller apotek reagere på det?

Ja, det er bare lov å hente ut for 3 måneder av gangen. Så er det bare noen uker siden forrige gang går det nok ikke.

Anonymkode: d7300...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter alltid det jeg kan få ut. Egenandelene må man jo betale før eller siden, men i januar er det gjerne noen store regninger som må prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner egentlig en enhetlig praksis på dette området fra apotekene. 

Noen apotek er mest interessert i å selge, og spør gjerne oppsøkende om man vil ha noe mer, uansett hvor kort tid det er siden sist. Spesielt er dette min erfaring fra Boots apotek. Andre igjen (spesielt Vitus apotek) kan begynne å klage på at det er 14 dager til neste resept kan hentes. Dette er problematisk hvis legen ber noen ta en annen mengde enn det som står på resepten.

Dette bør styres bedre enn hvert apotek sin kommersielle sans. 

For øvrig er det jo økonomisk ett fett. Om du bruker frikortet i år tar det jo lengre tid å tjene opp neste års frikort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Dette spiller vel en rolle hvis du regner med å ikke få frikort til neste år. Jeg ville bare sagt hvor mye jeg ville ha ut. Hvis de hadde spurt hvorfor ville jeg for det første blitt forbanna, det er ikke deres sak. Hvis de hadde nekta å utlevere uten grunn ville jeg sagt at jeg snart skulle på et lengre opphold utenlands.

Jeg liker ikke norske apotek. Hvis jeg sier at jeg ikke skal ha et kopipreparat kan de begynne å argumentere med meg. Fuck off, det blir som om dama i kassa på Rema ber meg kjøpe First Price istedet for Finuds. Jeg vedder på at de får en større "cut" av kopipreparatene. I tillegg forsøker de å selge deg noe ekstra. Jeg stoler ikke på dem, for det føles som de bare er ute etter penger og driter i å gi objektive opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter ikke ut noe ekstra medisiner før jul. Liker å få frikortet så raskt som mulig. Da slipper jeg å måtte tenke på at jeg skal ha nok penger til neste legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drømmeautomat skrev:

Dette spiller vel en rolle hvis du regner med å ikke få frikort til neste år. Jeg ville bare sagt hvor mye jeg ville ha ut. Hvis de hadde spurt hvorfor ville jeg for det første blitt forbanna, det er ikke deres sak. Hvis de hadde nekta å utlevere uten grunn ville jeg sagt at jeg snart skulle på et lengre opphold utenlands.

Jeg liker ikke norske apotek. Hvis jeg sier at jeg ikke skal ha et kopipreparat kan de begynne å argumentere med meg. Fuck off, det blir som om dama i kassa på Rema ber meg kjøpe First Price istedet for Finuds. Jeg vedder på at de får en større "cut" av kopipreparatene. I tillegg forsøker de å selge deg noe ekstra. Jeg stoler ikke på dem, for det føles som de bare er ute etter penger og driter i å gi objektive opplysninger.

Rema selger ikke First Price. 

Dette til info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...