Gå til innhold

Ulcerøs kolitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uken før jul fikk jeg diagnosen ulcerøs kolitt etter en koloskopiundersøkelse. Har i en lenger periode hatt milde symptomer som sterk avføringsstrang, blod og slim og løs avføring. Har likevel ikke hatt det skikkelig ille. 19. desember begynte jeg på medisiner, tabletter morgen og kveld, og stikkpille kveld. Fra julaften morgen har jeg vært skikkelig dårlig med sterke magesmerter, dobesøk 1-4 ganger i timen med krampeaktige smerter og tynn, blodig avføring. Jeg verker i leddene og har lett feber. Føler nesten det er medisinene som gjør meg verre, de gjør meg i alle fall ikke bedre....Har aldri hatt slike anfall som varer mange dager før. Er det vanlig? Er det ikke rart at jeg blir verre etter at jeg er satt på medisiner? Hvor lenge kan jeg gjøre regning med at dette varer? Bør jeg snakke med lege? Er det noe jeg kan gjøre for å lindre symptomene? Og litt på siden: finnes det et eget nettsted/forum der vi med denne sykdommen kan «møtes»? Føler jeg har så mange spørsmål.....

Anonymkode: f3796...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Og litt på siden: finnes det et eget nettsted/forum der vi med denne sykdommen kan «møtes»? Føler jeg har så mange spørsmål.....

Anonymkode: f3796...97b

Jeg vet ingenting om dette, men det er garantert flere sider/grupper på Facebook. Finnes vel en interesseforening som har hjemmesider også, kanskje de har et slags diskusjonsforum? 

Ellers må jeg si at det høres ikke bra ut og jeg synes du skal ringe dit du får behandling, om de har åpent i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...