Gå til innhold

Såg dere talen til dattera til Ari?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Den var virkelig rørende, og hun snakket også til de som sliter psykisk og med selvmordstanker. Jeg felte to tårer, det er ikke verst til å være meg. Trodde ikke jeg hadde evnen til å bli rørt pga medisiner,men det er visst ikke helt tomt der inne i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Den var fantastisk! Så sterk, og så rørende. En fantastisk og sterk 16-åring. 

Anonymkode: 582dc...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Den var fantastisk! Så sterk, og så rørende. En fantastisk og sterk 16-åring. 

Anonymkode: 582dc...9e1

Ja det er hun ❤️ Har arvet gode egenskaper etter sin far og mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

For ei jente. Jeg ble imponert. Gråt i bøtter og spann. 

Ja sant det ❤️ Det gjorde noe med meg og, hennes ord gikk rett inn i hjertet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
8 minutter siden, cilie skrev:

Sterkt. 
Flere gode taler.
Hele bisettelsen var rørende og trist. 

Ja det var den, likte det moren hans sa og om lyset og at de hadde snakket om vesener i andre dimensjoner. Det er altså plass for det i kirken ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
50 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var den, likte det moren hans sa og om lyset og at de hadde snakket om vesener i andre dimensjoner. Det er altså plass for det i kirken ❤️ 

Men jeg håper ikke han bare fikk alternativ behandling 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Men jeg håper ikke han bare fikk alternativ behandling 😢

Nei det vet jeg ikke,men håper han fikk hjelp han som har slitt psykisk i mange år. Men når man snakker om kjærlighetsfulle lysvesener i andre dimensjoner kan man få en lengsel i seg, jeg har selv sett disse lysvesene. Det er bare vakkert,kan forstå de som vil dit også. Men noen ser jo inn i andre dimensjoner,tror moren hans gjør det også og prinsessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Den var virkelig rørende, og hun snakket også til de som sliter psykisk og med selvmordstanker. Jeg felte to tårer, det er ikke verst til å være meg. Trodde ikke jeg hadde evnen til å bli rørt pga medisiner,men det er visst ikke helt tomt der inne i meg. 

Jeg satt å gråt stort sett over hele bisettelsen. Trodde ikke det var mulig at jeg skulle sitte å gråte så mye over det. Jeg kjente jo ikke Ari eller familien osv men han var kjendis og jeg følte det som om jeg kjente han. 

Jeg ble også svært rørt av å se datter til Behn fremføre en så bra tale. Jeg ble også rørt av å se at Martha Lovise gikk opp og stillte seg ved sin datter mens hun talte. Veldig bra av Martha. Kongefamilien stillte opp. Veldig fint av dem. Og jeg gråt da de tok farvel med kisten / Ari utenfor kirken. Synes kongefamilien absolutt viste en fin tilstedeværelse her. 

Bror til Ari holdt også en gripende tale. 

Jeg håper på at dette skal minne alle som har selvmordstanker på at det er så mye mer å leve for.  Man må aldri gi opp. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg satt å gråt stort sett over hele bisettelsen. Trodde ikke det var mulig at jeg skulle sitte å gråte så mye over det. Jeg kjente jo ikke Ari eller familien osv men han var kjendis og jeg følte det som om jeg kjente han. 

Jeg ble også svært rørt av å se datter til Behn fremføre en så bra tale. Jeg ble også rørt av å se at Martha Lovise gikk opp og stillte seg ved sin datter mens hun talte. Veldig bra av Martha. Kongefamilien stillte opp. Veldig fint av dem. Og jeg gråt da de tok farvel med kisten / Ari utenfor kirken. Synes kongefamilien absolutt viste en fin tilstedeværelse her. 

Bror til Ari holdt også en gripende tale. 

Jeg håper på at dette skal minne alle som har selvmordstanker på at det er så mye mer å leve for. 

Ja den talen til datteren burde alle høre, hun sa så mye klokt og fornuftig. Det var en fin begravelse ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

For ei jente. Jeg ble imponert. Gråt i bøtter og spann. 

Jeg også. Jeg gråt gjennom hele bisettelsen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Den var virkelig rørende, og hun snakket også til de som sliter psykisk og med selvmordstanker. Jeg felte to tårer, det er ikke verst til å være meg. Trodde ikke jeg hadde evnen til å bli rørt pga medisiner,men det er visst ikke helt tomt der inne i meg. 

Helt nydelig var den, likte også godt talen til foreldrene og hans søsken.

Anonymkode: ec06b...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt nydelig var den, likte også godt talen til foreldrene og hans søsken.

Anonymkode: ec06b...687

Ja likte de talene godt jeg også,Ari var en fin fyr han som mange var glad i ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Den var fantastisk! Så sterk, og så rørende. En fantastisk og sterk 16-åring. 

Anonymkode: 582dc...9e1

Helt enig! Talen både rørte og berørte bredt i befolkningen, det er allerede tydelig. Den blir nok stående som en helt spesiell tale i framtiden gjetter jeg. Jeg gråt da jeg så den i reprise også jeg. 

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det var den, likte det moren hans sa og om lyset og at de hadde snakket om vesener i andre dimensjoner. Det er altså plass for det i kirken ❤️ 

Akkurat morens del av foreldrenes tale berørte meg lite, med unntak av et par partier. Da hun snakket om sønnen var der sterkt, men da hun snakket om lyset ble hun for «teknisk» og «misjonerende» for meg, og det skapte en distanse for min del. Faren var mer personlig og hans del traff mine følelser bedre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt nydelig var den, likte også godt talen til foreldrene og hans søsken.

Anonymkode: ec06b...687

For meg, som verken har lett for å gråte eller er spesielt interessert i de kongelige eller andre kjendiser, var det et høydepunkt da Aris bror sa noe om at de to brødrene fra nå av måtte holde kontakten på et annet plan: "Jeg er litt nybegynner på dette, men jeg kjenner noen som sikkert kan gi råd". Eller noe sånt - fritt etter hukommelsen.

Ikke tolk dette som manglende respekt for de etterlatte. Jeg har all mulig sympati for Maud A., søstrene og den øvrige familien, som må leve med disse minnene hver eneste jul resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, laban skrev:

For meg, som verken har lett for å gråte eller er spesielt interessert i de kongelige eller andre kjendiser, var det et høydepunkt da Aris bror sa noe om at de to brødrene fra nå av måtte holde kontakten på et annet plan: "Jeg er litt nybegynner på dette, men jeg kjenner noen som sikkert kan gi råd". Eller noe sånt - fritt etter hukommelsen.

Ikke tolk dette som manglende respekt for de etterlatte. Jeg har all mulig sympati for Maud A., søstrene og den øvrige familien, som må leve med disse minnene hver eneste jul resten av livet.

Han hadde kontakt med Ari nå, det syns jeg er flott. Jeg har hatt kontakt med ånder også, likte du det eller var det ironi? Og tror nok de har fått mye støtte fra den alternative verden, moren er jo i den selv. Ikke noe galt med det vel?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har hatt kontakt med ånder også, likte du det eller var det ironi?

Jeg likte den måten han formulerte det på: At han kjenner noen som kan de sakene. Klar henvisning til bl.a. eks-svigerinne 😊

Jeg har selv holdt taler i begravelser og forsøkt / klart å få folk til å humre. Selv når omstendighetene er så tragiske som her, synes jeg det er en fin vinkling. 

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og tror nok de har fått mye støtte fra den alternative verden, moren er jo i den selv. Ikke noe galt med det vel?

Det er ikke noe galt i at folk får trøst og styrke av religion eller alternative verdener, selv om jeg ikke selv er blant dem. Hver enkelt må selv finne ut av hva som hjelper for å komme seg videre, det finnes ingen fasit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg likte den måten han formulerte det på: At han kjenner noen som kan de sakene. Klar henvisning til bl.a. eks-svigerinne 😊

Jeg har selv holdt taler i begravelser og forsøkt / klart å få folk til å humre. Selv når omstendighetene er så tragiske som her, synes jeg det er en fin vinkling. 

Det er ikke noe galt i at folk får trøst og styrke av religion eller alternative verdener, selv om jeg ikke selv er blant dem. Hver enkelt må selv finne ut av hva som hjelper for å komme seg videre, det finnes ingen fasit.

 

Ja det var artig at han ville få hjelp derfra,syns det er fint at dette er lov å si i en kirke ❤️ 

Ja man må velge hvor og hva man finner trøst i selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det var artig at han ville få hjelp derfra,syns det er fint at dette er lov å si i en kirke

Statskirken (i hvert fall her på østlandet) har blitt veldig tolerant når det gjelder "private" seremonier som bryllup og begravelser. Når familiemedlemmer ønsker å si noe, blir det ikke sensurert på forhånd - det er omvendt:  Nærmeste familie får lese gjennom og korrigere minneordet presten setter sammen etter samtalen med de pårørende. Altså ikke de religiøse ritualene, men det som handler om avdøde. De pårørende får snakke helt fritt.

Jeg vet at kirken i Oslo har vært åsted for både bryllup med Star Wars-tema og begravelser med avspilling av CDer som er meget fjernt fra kirkemusikk. Den siste begravelsen jeg var i, ble innledet med at en solist framførte en DDE-sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...