Gå til innhold

Såg dere talen til dattera til Ari?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
3 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg synes det var flott og enestående av hele kongefamilien å stille opp i hennes eks sin bisettelse. Veldig fint. Men jeg er sikker på at Martha betydde noe helt spesiellt for Ari.  Derfor var det velfortjent at de stillte opp. De var et vakkert par. Men ingen kan klandres for en skilsmisse.

Jeg har lest at årene etter skilsmissen ble tunge for Ari. Har selv opplevd samlivsbrudd og vet hvor mørkt alt kan føles i den forbindelse. Og har man andre problemer på toppen så er det lettere for at det topper seg. Men de fleste klarer å jobbe seg ut av tunge ting heldigvis.

Viktig å styrke psykratri og forståelse for folk som sliter. Kanskje Norge lærte litt etter dette. ❤️

Det er vanskelig det der med folk som tar selvmord,mange får jo hjelp av psykiatrien men det hjelper ikke. Jeg tror ikke de vet hva de skal gjøre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vanskelig det der med folk som tar selvmord,mange får jo hjelp av psykiatrien men det hjelper ikke. Jeg tror ikke de vet hva de skal gjøre med det. 

Jeg tror det er vanskelig. Foreks det sies at man bør spørre folk om de har det vanskelig om man lurer på om noen har det vanskelig. Men et slikt spørsmål kan også oppleves som en frustrasjon samt negativt. Så det er nok ikke lett hvordan en skal gripe fatt i det. 

En som har selvmordstanker trenger inspirasjon til å se lyse sider av livet men samtidig akseptere seg selv, livet sitt osv. Men det er ikke lett hvordan en kan forhindre selvmord. Veldig vanskelig. Livskriser kommer vi alle i. Det gjelder å forsøke å få dem til å akseptere sorg og smerte samtidig å søke trøst i noe. Men Ari søkte trøst i kunsten... Men det reddet han ikke.. Han fant kjærligheten på ny ... Han hadde 3 barn, en mor og far pg søsken. Men allikevel klarte han ikke å komme ut av mørke. Kompliserte ting. 

Jeg kjenner meg igjen i Ari. Men jeg har lært meg å gripe fatt i alt som er positivt. Og ikke la mørke ta overhånd. Livet er uansett vanskelig av og til. Men viktig å passe på sin psykiske helse. Jeg er glad for at jeg ikke har selvmordstanker, selv om jeg møter tunge stunder iblant. Og håper på at det fins noe som gjør at selvmordstatistikken går ned. 

Huff jeg savner Ari ❤.  Men Ari har det ihvertfall ikke vondt lenger. En mager trøst. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg tror det er vanskelig. Foreks det sies at man bør spørre folk om de har det vanskelig om man lurer på om noen har det vanskelig. Men et slikt spørsmål kan også oppleves som en frustrasjon samt negativt. Så det er nok ikke lett hvordan en skal gripe fatt i det. 

En som har selvmordstanker trenger inspirasjon til å se lyse sider av livet men samtidig akseptere seg selv, livet sitt osv. Men det er ikke lett hvordan en kan forhindre selvmord. Veldig vanskelig. Livskriser kommer vi alle i. Det gjelder å forsøke å få dem til å akseptere sorg og smerte samtidig å søke trøst i noe. Men Ari søkte trøst i kunsten... Men det reddet han ikke.. Han fant kjærligheten på ny ... Han hadde 3 barn, en mor og far pg søsken. Men allikevel klarte han ikke å komme ut av mørke. Kompliserte ting. 

Jeg kjenner meg igjen i Ari. Men jeg har lært meg å gripe fatt i alt som er positivt. Og ikke la mørke ta overhånd. 

 

Ja det må være så mørkt at de ikke ser noen annen utvei. Men det er godt du ser det positive da ❤️ 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det må være så mørkt at de ikke ser noen annen utvei. 

Jeg vet ❤.  Tror de opplever et skikkelig sterkt mørke der de desverre ikke klarer å høre på folk rundt seg. De går veldig dypt inn i seg selv tror jeg. Det er trist. Det er en sykdom. Det er ikke egoistisk. Kun en forferdelig trist sykdom. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg synes det var flott og enestående av hele kongefamilien å stille opp i hennes eks sin bisettelse.

Ettersom han er faren til 3 av deres barnebarn skulle det bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som tenker på kjæresten/samboeren hans? Virker som om hun er skjøvet ut i kulden. Kan ikke være lett for henne med alt snakket om skilsmissen og tiden etterpå.

Anonymkode: 2ea3f...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som tenker på kjæresten/samboeren hans? Virker som om hun er skjøvet ut i kulden. Kan ikke være lett for henne med alt snakket om skilsmissen og tiden etterpå.

Anonymkode: 2ea3f...8eb

Jeg la også merke til at hun ikke står i dødsannonsen. Ingenting av dette trenger å bety at hun er skjøvet ut i kulden, forklaringen kan like gjerne være at hun ønsker å holde en lav profil i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Babette skrev:

Jeg la også merke til at hun ikke står i dødsannonsen. Ingenting av dette trenger å bety at hun er skjøvet ut i kulden, forklaringen kan like gjerne være at hun ønsker å holde en lav profil i media.

Enig i at det kan være hennes eget valg. Reagerer likevel på alle spekulasjone om at han gjorde det fordi Martha gikk fra han. 

Anonymkode: 2ea3f...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det kan være hennes eget valg. Reagerer likevel på alle spekulasjone om at han gjorde det fordi Martha gikk fra han. 

Anonymkode: 2ea3f...8eb

Jeg lurer på om han la ifra seg et brev om hvorfor han valgte å ta sitt eget liv. Årsaken er såklart ingen sin skyld. Det er psykiske årsaker. Men det kan ha en utløsende faktor eller flere utløsende faktorer. Som foreks kjærlighetssorg, fysisk sykdom , angst , osv. Men vi vet ikke årsaken. 

Jeg synes det er trist om kjærlighetssorg for Martha var utløsende årsak. Håper for all del at det ikke var derfor. Men vi vet ikke svaret på det. Det kan være andre kriser som oppsto.. umulig å si. 

Han gikk videre med ny kjæreste.  Kjæresten og familien vet mulig mer svar på hva som gjorde at det gikk så galt. Vi kan bare spekulere men vi vet ikke svaret. Svaret kan være noe helt annet enn vi tror. 

Jeg er svært nyskjerrig på om han skrev et siste brev til sine nærmeste. Det kunne kanskje gi litt av svaret på hva som var vondt for han selv om det ikke hjelper med å få han tilbake nå. 

Dette er ufattelig trist. Men jeg vil tro at de tre barna vil klare seg. De får sikkert god støtte. Maud Angelica virker svært reflektert og fornuftig. 

Ja jeg må si at jeg er svært nyskjerrig på å vite hva som gjorde at han så alt så mørkt at han ikke orket mer. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker


https://www.nrk.no/norge/snakket-med-ari-behn-pa-julaften_-provde-a-fa-ham-til-a-holde-ut-1.14843436

«Men jeg ser jo på veldig mange av bildene jeg har, at etter bruddet med Märtha, kom fortvilelsen og det mørke sigende på. Det var veldig vanskelig å snu den tankemåten. Det ble tyngre og tyngre for ham etter hvert, så det var en glidende overgang, egentlig»

 

Anonymkode: 582dc...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:


https://www.nrk.no/norge/snakket-med-ari-behn-pa-julaften_-provde-a-fa-ham-til-a-holde-ut-1.14843436

«Men jeg ser jo på veldig mange av bildene jeg har, at etter bruddet med Märtha, kom fortvilelsen og det mørke sigende på. Det var veldig vanskelig å snu den tankemåten. Det ble tyngre og tyngre for ham etter hvert, så det var en glidende overgang, egentlig»

 

Anonymkode: 582dc...9e1

Jeg har vært i brudd der det var sort etterpå i mange år. Så kjærlighetssorg kan vare i årevis. Jeg tenker mye på at det kan ha vært en årsak. Men umulig å si. Jeg husker selv da jeg slet etter brudd. Folk ba meg skjerpe meg fordi de mente det tok for lang tid hos meg. Men det hjalp ikke å høre ord som : skjerp deg / get over it osv. Jeg var langt nede men hadde ingen selvmordstanker. Men plutselig snudde tankegangen seg og jeg var over det. Men det tok noen år desverre. Så det er lett å tenke at han hadde kjærlighetssorg samt psykisk problemer med å håndtere det. For er man svak i psyken så sliter man ekstra med sånne ting. Men vi vet ikke.

Men det står skrevet at han begynte å se mørkt etter bruddet med Martha desverre.. Men dette er uansett ingen sin feil. Det ligger en svak psyke bak. Altså psykisk sykdom som slo seg ut. 

Det er lett å tenke at dersom Martha ikke hadde slått opp så hadde han levd. Men slik kan vi ikke tenke. Ingen kan forutse at dette kom til å ende slik heller. Normalt sett så skal man takle et brudd. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thebutterfly skrev:

Jeg har vært i brudd der det var sort etterpå i mange år. Så kjærlighetssorg kan vare i årevis. Jeg tenker mye på at det kan ha vært en årsak. Men umulig å si. Jeg husker selv da jeg slet etter brudd. Folk ba meg skjerpe meg fordi de mente det tok for lang tid hos meg. Men det hjalp ikke å høre ord som : skjerp deg / get over it osv. Jeg var langt nede men hadde ingen selvmordstanker. Men plutselig snudde tankegangen seg og jeg var over det. Men det tok noen år desverre. Så det er lett å tenke at han hadde kjærlighetssorg samt psykisk problemer med å håndtere det. For er man svak i psyken så sliter man ekstra med sånne ting. Men vi vet ikke.

Men det står skrevet at han begynte å se mørkt etter bruddet med Martha desverre.. Men dette er uansett ingen sin feil. Det ligger en svak psyke bak. Altså psykisk sykdom som slo seg ut. 

Det er lett å tenke at dersom Martha ikke hadde slått opp så hadde han levd. Men slik kan vi ikke tenke. Ingen kan forutse at dette kom til å ende slik heller. Normalt sett så skal man takle et brudd. 

Hvor har du det fra at Martha Louise slo opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
9 minutter siden, Kayia skrev:

Hvor har du det fra at Martha Louise slo opp?

Jeg har lest at andre har skrevet det. Men jeg er ikke sikker på hva som er rett eller ikke. Men uansett det spiller ingen rolle hvem som slo opp. Dette er like tragisk uansett.  En del av det som skrives på nett er ikke alltid sannheten. Det er ofte bare spekulasjoner. 

Jeg er nyskjerrig på å lese boken hans. Mulig det er litt svar om hva som han slet med der. Jeg vet ikke. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Jeg har lest at andre har skrevet det. Men jeg er ikke sikker på hva som er rett eller ikke. Jeg har også lest at paret sammen pratet om at de ønsket å skille lag. Så umulig å si hva som er rett i denne sammenheng. Men uansett det spiller ingen rolle hvem som slo opp. Dette er like tragisk uansett. 

De har selv vært uttalt på at dette var en felles beslutning, og at de brukte tid på å lande den. Dette er gjentatt i mange artikler den siste uken, du kan da ikke ha unngått å se dette referert? Jeg syns folk skal respektere deres historie, og ikke påstå noe annet enn det de selv har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 minutter siden, Kayia skrev:

De har selv vært uttalt på at dette var en felles beslutning, og at de brukte tid på å lande den. Dette er gjentatt i mange artikler den siste uken, du kan da ikke ha unngått å se dette referert? Jeg syns folk skal respektere deres historie, og ikke påstå noe annet enn det de selv har sagt. 

Jeg har bare hørt rykter men takk for opplysningen. Det var mulig en felles beslutning. Jeg har ikke fått det med meg. Jeg har fått inntrykk om at begge to var svært glade i hveandre, men at de bare ikke fikk det til å fungere. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Jeg har bare hørt rykter men takk for opplysningen. Det var mulig en felles beslutning. Jeg har ikke fått det med meg. 

Hørt rykter? Kjenner du dem, eller noen av vennene deres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
4 minutter siden, Kayia skrev:

Hørt rykter? Kjenner du dem, eller noen av vennene deres? 

Nei. Overhodet ikke. Men folk spekulerer vel. Det er vel spekulasjonene som jeg har hørt.  Jeg har ikke noen svar om noe av dette. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Nei. Overhodet ikke. 

Da skjønner jeg ikke dette med at du har hørt rykter. Du har vel plukket opp noe feilaktig sladder noe sted, men slikt er det dumt å tro på og spre videre, spesielt i en situasjon som er så dramatisk som dette. Offentlige personer er også vanlige folk som fortjener redelighet og respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
8 minutter siden, Kayia skrev:

Da skjønner jeg ikke dette med at du har hørt rykter. Du har vel plukket opp noe feilaktig sladder noe sted, men slikt er det dumt å tro på og spre videre, spesielt i en situasjon som er så dramatisk som dette. Offentlige personer er også vanlige folk som fortjener redelighet og respekt. 

Det var ikke meningen. Men det var en i et av innleggene før meg som skrev noe om at det gikk spekulasjoner om at han tok sitt liv fordi Martha slo opp. Da antok jeg at hun slo opp i svaret mitt men mulig jeg tolket det innlegget feil. Men jeg vet ikke hvem av de som slo opp. Så beklager det. Det spiller uansett ingen rolle om hvem som slo opp. Om et brudd er det alltid to uansett. To som ikke får det til sammen.  Jeg har full respekt for dem.  Det er egentlig dumt å skrive om dem i det hele tatt. Men vi er vel litt nyskjerrig på offentlige personer. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.1.2020 den 17.20, stjernestøv skrev:

Det er bare vakkert,kan forstå de som vil dit også. Men noen ser jo inn i andre dimensjoner,tror moren hans gjør det også og prinsessen. 

Hva mener du med lys? Er det orb du tenker på? 

Jeg har i held mitt liv merket at det har spøkt i husene jeg har bodd i. Hva/eller hvem dette er? Aner jeg ikke. 

Anonymkode: cbbe6...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...