Gå til innhold

Utro over flere år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag innrømmet samboeren min gjennom flere år å ha vært utro på fylla flere ganger. Han beskriver det som at det har skjedd når han er ekstremt full - og aldri når han er i samme by som meg. Det har skjedd med forskjellige jenter. Han er overbevist om at det er noe gale med ham, og han bedyrer at dette ikke handler om at det er noe gale med meg eller forholdet vårt.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere og er helt fra meg. Han er verdens fineste kjæreste når vi er sammen - oppmerksom, trivelig, omsorgsfull og sosial. Men han er dårlig på å håndtere sine egne følelser.

I utgangspunktet mener han at jeg fortjener bedre, og er opptatt av at jeg er «for god for ham». Da han fortalte hele greien reagerte jeg med grining, og lite sinne. Det tror jeg satt han ut.

Nå sover han hos familie. I kveld har han bestilt psykologtime, og han er villig til å slutte med alkohol, dra på turer uten meg eller gå på byen uten meg.

Jeg har alltid vært opptatt av at vi skal ha tillit til hverandre og syns en ordning hvor han ikke kan gå ut uten meg er fryktelig kjedelig. På en annen side skulle det bare mangle at han kom med forslag til forbedring.

Jeg vet ikke hva jeg egentlig trenger råd om. Kan man tilgi utroskap? For min del hadde det vært verre om han hadde innledet et forhold til noen andre, enn sex i fylla. Selv om ingen av delene verken er greit eller akseptabelt.

Jeg elsker mannen av hele mitt hjerte og bare tanken på et liv uten ham er fryktelig.

Anonymkode: d6aac...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta noen raske avgjørelser akkurat nå. Tillat deg selv å reagere, uansett hva de reaksjonene inneholder. Ja, man kan tilgi utroskap. De stegene han har tatt til nå er bra. Gi deg selv tid til å fordøye alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta tiden til hjelp. Nå er det fryktelig vondt, men på sikt kan dette føre dere nærmere hverandre. Selv om du ikke har visst, har dette ligget mellom dere i mange år. At din mann kommer med forslag til forbedring og spiller med åpne og ydmyke kort er bra. At dere begge har sterke følelser for hverandre likeså. Er ellers enig i at et utroskaps-forhold over tid er mye verre enn sex i fylla. 

Anonymkode: 61684...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...