Gå til innhold

4mnd og søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det normalt at barn på 4mnd er våken 1t, sover 1t og holder på sånn hele dagen- altså helt til leggetid?

Anonymkode: 95c26...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt at barn på 4mnd er våken 1t, sover 1t og holder på sånn hele dagen- altså helt til leggetid?

Anonymkode: 95c26...084

For en på 4 mnd er det helt normalt. Men mange legger om til en rytme med litt lenger varighet på periodene (altså veksling mellom  lenger våkentid og færre lurer) når de er omtrent på den alderen (et sted mellom 3 mnd og 6 mnd).

Det er svært store variasjoner. Så lenge babyen virker fornøyd (og sover om natten også), er nok alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Laban sier er «normalt» svært varierende for spedbarn. Jeg tror også hvordan barnet er i våkne perioder er det som kan trygge deg. Får dere god kontakt når barnet er våkent? Spiser barnet og legger på seg? Virker barnet fornøyd? Har du nevnt dette på kontroll, og hva sier de evt på helsestasjonen?

Om du ikke har nevnt det ville jeg gjort det på neste kontroll om jeg var deg.

Ut over dét- kos dere, deilig fase det der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, laban skrev:

For en på 4 mnd er det helt normalt. Men mange legger om til en rytme med litt lenger varighet på periodene (altså veksling mellom  lenger våkentid og færre lurer) når de er omtrent på den alderen (et sted mellom 3 mnd og 6 mnd).

Det er svært store variasjoner. Så lenge babyen virker fornøyd (og sover om natten også), er nok alt i orden.

 

Okei, da slår eg meg med ro at det er normalt. Synes bare det er litt uvandt at han barr er våken 1t sammenhengende før han vil sove- og fortsetter sånn helt til leggetid😅 Han sover om natten men ikke mer en Max 3t i strekk.. 

 

HI

Anonymkode: 95c26...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Kayia skrev:

Som Laban sier er «normalt» svært varierende for spedbarn. Jeg tror også hvordan barnet er i våkne perioder er det som kan trygge deg. Får dere god kontakt når barnet er våkent? Spiser barnet og legger på seg? Virker barnet fornøyd? Har du nevnt dette på kontroll, og hva sier de evt på helsestasjonen?

Om du ikke har nevnt det ville jeg gjort det på neste kontroll om jeg var deg.

Ut over dét- kos dere, deilig fase det der :) 

Ja vi får god kontakt og barnet er blid og fornøyd på dagtid. Men på kveldstid ikke fult så fornøyd, mye luftplager. Misstenker refluks..  Skal på kontroll til mandag, tenkte ta det opp da. 

Takk for svar! Koser oss mye selv om det ikke er så lett å reise ut når han sover sånn🤭

HI

 

Anonymkode: 95c26...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...