Gå til innhold

Pålegg med lite kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skinke og hamburgerrygg er jo sunt, smakfullt og ganske kalorifattig:)

Anonymkode: 61095...503

Men jeg spiser ikke kjøtt 😅 

Anonymkode: e0300...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble vektoperert for en del år siden, skulle jeg holde meg under 1.000 kcal pr. dag i 3 uker før operasjonen for å slanke leveren. Da fikk jeg beskjed om at disse produktene var OK å spise og du kan jo selv velge hva som passer deg

  • makrell i tomat
  • røykelaks
  • peppermakrell
  • sardin
  • sill eller tunfisk
  • mager cottage cheese eller mager ost 6% fett
  • mager leverpostei
  • kokt skinke
  • pastramiskinke
  • kalkunpålegg
  • servelat med 3% fett
  • reker
  • krabbe
  • fiskepudding 
  • egg

 

I tillegg var alt av grønnsaker tillat å ha på som pålegg, unntaket var avokado fordi det inneholder svært mange kalorier. Det anbefales jo også å spise knekkebrød fremfor vanlig brød om du ønsker vektnedgang :)

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Eva Sofie skrev:

Da jeg ble vektoperert for en del år siden, skulle jeg holde meg under 1.000 kcal pr. dag i 3 uker før operasjonen for å slanke leveren. Da fikk jeg beskjed om at disse produktene var OK å spise og du kan jo selv velge hva som passer deg

  • makrell i tomat
  • røykelaks
  • peppermakrell
  • sardin
  • sill eller tunfisk
  • mager cottage cheese eller mager ost 6% fett
  • mager leverpostei
  • kokt skinke
  • pastramiskinke
  • kalkunpålegg
  • servelat med 3% fett
  • reker
  • krabbe
  • fiskepudding 
  • egg

 

I tillegg var alt av grønnsaker tillat å ha på som pålegg, unntaket var avokado fordi det inneholder svært mange kalorier. Det anbefales jo også å spise knekkebrød fremfor vanlig brød om du ønsker vektnedgang :)

Hun spiser tydeligvis kje kjøtt. Hadde jo vært ganske vesentlig om hun nevnte akkurat den biten😆 

Anonymkode: 61095...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg spiser ikke kjøtt 😅 

Anonymkode: e0300...2da

Ikke fisk og egg heller?! Såfall må det bli de to tingene der. Relativt magert ift hvor mettende og sunt det er. Jeg kan i perioder kose meg med skive med kun tomat og agurk og bittelitt lett majones over. Får det ikke mer slankende enn det. Men det går jo ikke om du ikke spiser egg feks.

Anonymkode: 61095...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fisk og egg heller?! Såfall må det bli de to tingene der. Relativt magert ift hvor mettende og sunt det er. Jeg kan i perioder kose meg med skive med kun tomat og agurk og bittelitt lett majones over. Får det ikke mer slankende enn det. Men det går jo ikke om du ikke spiser egg feks.

Anonymkode: 61095...503

Spiser egg, er ikke glade fisk og liker heller ikke kjøtt, men ja :) 

Anonymkode: e0300...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun spiser tydeligvis kje kjøtt. Hadde jo vært ganske vesentlig om hun nevnte akkurat den biten😆 

Anonymkode: 61095...503

 

Nei, og var derfor jeg skrev "du kan selv velge hva som passer deg" :) 

Jeg fant dokumentet som viste "påleggsboksen" vår som vi kunne velge mellom av alt av pålegg som var magert og i hovedsakelig går det i kjøtt- og fiskeprodukter. Jeg husker jeg tenkte at dette ble vanskelig å gjennomføre om man var vegetarianer og særlig veganer. Den sier særlig dette om grønnsaker:

 

  • Grønnsaker du kan ha på knekkebrødet: paprika, tomat, agurk, reddik, friske urter e.l.

 

Det nevnes også det generelle begrepet "grønnsakspålegg", men jeg husker ikke lenger hva dette innebar. Det er snart 6 1/2 år siden min vektoperasjon.

I tillegg nevnes tynt lag med cottage cheese eller mager ost 3 % fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 3.38, AnonymBruker skrev:

Men jeg spiser ikke kjøtt 😅 

Plantego’ grønnsakspålegg fra Mills: https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubb/2Gwg5r/matspaneren-tester-mills-plantego-groennsakspaalegg
Jeg har smakt den oransje og den grønne, og kan anbefale begge. Men den grønne har litt flere kcal. enn de andre 2. 

Magre smøreoster og lett hvitost (10 % fett) + div. grønt til pynt

Cottage cheese toppet med skivet banan, epleskiver(+ kanel) eller lett-syltetøy

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...