Gå til innhold

Er det en god ide å rømme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil rømme! Jeg vil bort fra alt som er vanskelig og tøft i livet! Jeg vil egentlig bare være i fred, aleine for meg selv et sted. Det må jo være et bedre alternativ å rømme avgårde enn å ta livet av seg? 

Jeg kan ikke bare melde flytting og flytte, av årsaker jeg ikke vil gå inn på her. Jeg må avgårde som rømling som ingen kan spore. Finner politiet meg en vakker dag, levende i en tømmerkoie i skogen, skal jeg bare si til dem at de kan formidle til familien min at jeg har det bra. De skal ikke få fortelle hvor jeg befinner meg, bare at alt er ok med meg. Det er det eneste de trenger å vite. Så kan jeg leve livet mitt i fred fra alt og alle, og spise fisk og ekorn. 

Jeg takler nemlig ikke det livet jeg lever nå. Jeg må bort og vekk, men kan jo ikke ta livet mitt for da blir alle så triste og lei seg. 

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje amazonjungelen i sør-amerika hadde vært noe for deg? 

Anonymkode: 05b11...785

Ja, kanskje. Men har ikke råd til selve reisen dit. Vil du starte kronerulling for meg?

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel ingen god ide å rømme, men det er klart bedre enn å ta livet sitt. Kan du ikke si det som det er at du ønsker å få være i fred og at dette må respekteres? Evt skrive brev å fortelle? Rømning vil gi uønsket opperksomhet, og det vil bli satt inn ressurser på å finne deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil rømme! Jeg vil bort fra alt som er vanskelig og tøft i livet! Jeg vil egentlig bare være i fred, aleine for meg selv et sted. Det må jo være et bedre alternativ å rømme avgårde enn å ta livet av seg? 

Jeg kan ikke bare melde flytting og flytte, av årsaker jeg ikke vil gå inn på her. Jeg må avgårde som rømling som ingen kan spore. Finner politiet meg en vakker dag, levende i en tømmerkoie i skogen, skal jeg bare si til dem at de kan formidle til familien min at jeg har det bra. De skal ikke få fortelle hvor jeg befinner meg, bare at alt er ok med meg. Det er det eneste de trenger å vite. Så kan jeg leve livet mitt i fred fra alt og alle, og spise fisk og ekorn. 

Jeg takler nemlig ikke det livet jeg lever nå. Jeg må bort og vekk, men kan jo ikke ta livet mitt for da blir alle så triste og lei seg. 

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Hva har du tenkt å leve av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva har du tenkt å leve av?

Fisk og ekorn, som jeg sa! 😂 Men jeg hadde nok ikke klart å drepe ekorn for jeg er veldig glad i dyr, og ekorn og alt med pels er jo så søte! Så da får det bli fisk. 

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Notpuk skrev:

Nei, det er vel ingen god ide å rømme, men det er klart bedre enn å ta livet sitt. Kan du ikke si det som det er at du ønsker å få være i fred og at dette må respekteres? Evt skrive brev å fortelle? Rømning vil gi uønsket opperksomhet, og det vil bli satt inn ressurser på å finne deg. 

Ja, jeg vil jo ikke ha uønsket oppmerksomhet heller akkurat. Men å fortelle at jeg vil flytte nå igjen greier jeg ikke. Vanskelig dette her. Må mer i tenkeboksen. Takk for innspill!

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tullet litt i denne tråden. Men ideen er å flytte. Jeg må jo være voksen nok til å si det som det er. Jeg ville aldri ha funnet på å rømme og latt familien min bekymre seg for hvor jeg er, eller latt politi og letemannskaper lete etter meg, så slem er jeg heldigvis ikke. Jeg må bare finne en måte å komme meg ut av en vanskelig livssituasjon på. Men rømming blir det ikke. 

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje. Men har ikke råd til selve reisen dit. Vil du starte kronerulling for meg?

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Altså hallo? Hvis du virkelig hadde villet det nok så hadde du klart å spart opp en 6000kr for en enveisbillett dit. Ellers så får du vel ta opp lån, du skal jo tross alt ikke tilbake igjen som du sier...

Anonymkode: 05b11...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Xtra skrev:

Man kan dessverre ikke flytte fra personlige problemer.

Nei, du har nok rett i det. Men egentlig er det vel inni meg jeg har mest problemer, og ikke rundt meg. Jeg skal ikke legge skylden på noen, bare meg selv. Og da er vi ved selve problemet, nemlig meg selv. Hva ville du ha gjort hvis ikke du greide å leve med deg selv? Jeg tror ikke flukt eller flytting vil endre på de til tider uutholdelige psykiske smertene. De vil jo bare følge med meg. For å få bukt med dem så må jo selve jeg bort, ikke sant? 

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså hallo? Hvis du virkelig hadde villet det nok så hadde du klart å spart opp en 6000kr for en enveisbillett dit. Ellers så får du vel ta opp lån, du skal jo tross alt ikke tilbake igjen som du sier...

Anonymkode: 05b11...785

Ingen god ide å flytte eller flykte. Problemene inni meg vil bare følge med. Så skrinlegger Amazonas-tankene.

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er kjernen i problemene mine: Meg selv. Fint å få resonnert meg fram til det i det minste, så var ikke denne tråden helt bortkastet!

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari- skrev:

Kanskje løsningen er å stoppe opp litt, heller? Bli venn med deg selv? Jeg syns denne artikkelen er fin. Kanskje du finner litt inspirasjon? 

https://psykiskhelse.no/bladet/2018/midtside-kroppen

Takk for det, men nei takk. Det er egentlig ikke noe galt med meg, men jeg har en sykdom som gjør at jeg får det vanskelig innimellom. Jeg er helt normal og har et bra liv med mann og to voksne unger som greier seg fint i livet. 

Det er selve sykdommen som må behandles. Det har ikke egentlig så mye med meg å gjøre, tror jeg. Men jeg innser mer og mer at sykdommen ikke er så lett å fikse. Så da må jeg bare ha det sånn, da. Og så får jeg gjøre så godt jeg kan og fortsette å kjempe. Ikkje anna råd! ;)

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det, men nei takk. Det er egentlig ikke noe galt med meg, men jeg har en sykdom som gjør at jeg får det vanskelig innimellom. Jeg er helt normal og har et bra liv med mann og to voksne unger som greier seg fint i livet. 

Det er selve sykdommen som må behandles. Det har ikke egentlig så mye med meg å gjøre, tror jeg. Men jeg innser mer og mer at sykdommen ikke er så lett å fikse. Så da må jeg bare ha det sånn, da. Og så får jeg gjøre så godt jeg kan og fortsette å kjempe. Ikkje anna råd! ;)

Anonymkode: 3b7c9...8cc

 

Er du helt sikker på at det ikke er mulig å gjøre noe med sykdommen din? Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Det er veldig få sykdommer i dag det ikke finnes behandling for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eva Sofie skrev:

 

Er du helt sikker på at det ikke er mulig å gjøre noe med sykdommen din? Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Det er veldig få sykdommer i dag det ikke finnes behandling for.

BP1

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

BP1

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Har du forsøkt medisiner? Jeg kjenner ikke så godt til bipolar lidelse skal jeg ærlig innrømme, men behandling finnes. Det står en del på Bipolar Norge sine nettsider også synes jeg å huske å ha lest for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eva Sofie skrev:

Har du forsøkt medisiner? Jeg kjenner ikke så godt til bipolar lidelse skal jeg ærlig innrømme, men behandling finnes. Det står en del på Bipolar Norge sine nettsider også synes jeg å huske å ha lest for en god stund siden.

Ja, har forsøkt, og forsøker, medisiner. Dvs jeg tar medisiner mot lidelsen. Men frykter at de ikke virker optimalt på meg fordi jeg har vært ustabil mtp å ta dem. Jeg frykter at hjernen da har blitt skadet av det sånn at lidelsen har grodd seg fast, -hvis det går an å si det på den måten, hehe

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...