Jump to content
AnonymBruker

Slitenhet og vekt

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg kjenner deg ikke på ordentlig, men jeg er stolt av hva du får til og for en fremgang du viser i forhold til hvor du var i høst. Hva du mestrer og at du ikke gir opp. Økonomien er på stell, du har bedre perioder, du har fått med hele familien på livsstilsendring, du står på og gir ikke opp selv om det butter i mot. Stor klem ♡

Anonymkode: 72042...bd5

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner deg ikke på ordentlig, men jeg er stolt av hva du får til og for en fremgang du viser i forhold til hvor du var i høst. Hva du mestrer og at du ikke gir opp. Økonomien er på stell, du har bedre perioder, du har fått med hele familien på livsstilsendring, du står på og gir ikke opp selv om det butter i mot. Stor klem ♡

❤️❤️

Anonymkode: eb986...c4d

Glitter

Skikkelig godt jobba! Jeg blir også stolt av det du får til! Spesielt når du også har det så vanskelig. Du er en figther. :)

Edited by Glitter

AnonymBruker
22 timer siden, Glitter skrev:

Skikkelig godt jobba! Jeg blir også stolt av det du får til! Spesielt når du også har det så vanskelig. Du er en figther. :)

Takk ❤️ Ja, jeg føler virkelig at jeg kjemper.  Og at jeg aldri gir meg til tross for at følelsene vil det.

AnonymBruker

Jeg strever sånn med overspising for å døyve vonde følelser. Jeg spiser minst dobbelt så mye. Det gode er dog at jeg ikke har inntatt verken snop eller brus siden jeg begynte livsstilendringen 18j.januar. Men jeg spiser for å kompensere for hvordan jeg har det inni meg/føler meg, og jeg kommer meg liksom ikke ut av det denne gang fordi jeg føler meg så «stygg» innvendig. Jeg får ikke bort den følelsen, samme hva jeg gjør. Hvordan skal jeg komme meg ut av det? 

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg strever sånn med overspising for å døyve vonde følelser. Jeg spiser minst dobbelt så mye. Det gode er dog at jeg ikke har inntatt verken snop eller brus siden jeg begynte livsstilendringen 18j.januar. Men jeg spiser for å kompensere for hvordan jeg har det inni meg/føler meg, og jeg kommer meg liksom ikke ut av det denne gang fordi jeg føler meg så «stygg» innvendig. Jeg får ikke bort den følelsen, samme hva jeg gjør. Hvordan skal jeg komme meg ut av det? 

Jeg føler meg også lite verdt. Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke er det, men det er vel en del av følelsen jeg har inni meg av å være stygg.. dette er komplisert, og det er ikke sikkert noen kan hjelpe meg med det.. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg får bare gi opp. Jeg klarer ikke dette uansett. Jeg trenger kompetent hjelp med dette, og ingen her kan gi meg det.

Jeg takker for all hjelp jeg har fått. Det har betydd mye for meg. 

AnonymBruker

Vi spiser sunnere, og vi har kuttet ut brus og alt snop. Får klare meg med det. 

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer deg nok gjennom denne kneika også. Overspiser du starter du bare på ny frisk dagen etter. Det kommer sprekker, da gjelder det å ikke gi opp, men fortsette der du slapp, gjerne fra du står opp neste dag. Kom deg gjerne ut på tur i frisk luft, lettere å ikke overspise da. Har du snakket med psykologen din også om livsstilsendringen? Kan hen være til støtte og hjelp? Det finnes også klinikker for livsstilsendring og vektreduksjon, men vet ikke om det er noe for deg. Helene sjekker inn var på en slik plass. Evjeklinikken. Kanskje Modum har tilbud til folk som overspiser. Det kan hende det er et dårlig forslag, bare nevner det. Lykke til med å komme over denne kneika ❤ ikke gi opp 

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bare gi opp. Jeg klarer ikke dette uansett. Jeg trenger kompetent hjelp med dette, og ingen her kan gi meg det.

Jeg takker for all hjelp jeg har fått. Det har betydd mye for meg. 

Har du det verst i hele verden i dag igjen?  Kompetent hjelp for dette vil innebære råd om å spise regelmessige måltider i passe størrelse. Du har brukt flere år på å gå opp i vekt, du kommer til å trenge lang tid på å gå ned igjen også. 

Anonymkode: a69bb...7dd

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du det verst i hele verden i dag igjen?  Kompetent hjelp for dette vil innebære råd om å spise regelmessige måltider i passe størrelse. Du har brukt flere år på å gå opp i vekt, du kommer til å trenge lang tid på å gå ned igjen også. 

Anonymkode: a69bb...7dd

Ok. Jeg skal ikke skrive mer i denne tråden. Jeg var bare ærlig om hvordan jeg har det og søkte hjelp for det. Takk for ditt svar. Jeg skal ta det til meg. 

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg skal ikke skrive mer i denne tråden. Jeg var bare ærlig om hvordan jeg har det og søkte hjelp for det. Takk for ditt svar. Jeg skal ta det til meg. 

Nå begynner du med det gamle mønsteret ditt der du takker for deg når du har det vanskelig. Det var det du skulle prøve å slutte med ♡

emilie321
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser sunnere, og vi har kuttet ut brus og alt snop. Får klare meg med det. 

Jeg synes du/dere er flinke. Du har ikke holdt på lenge med dette og ting tar tid. Rom ble ikke bygd på en dag. Det er utrolig vanskelig å forandre på flere ting samtidig. Kanskje du skal gi deg litt slakk og ikke ta alt på en gang?  

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg synes du/dere er flinke. Du har ikke holdt på lenge med dette og ting tar tid. Rom ble ikke bygd på en dag. Det er utrolig vanskelig å forandre på flere ting samtidig. Kanskje du skal gi deg litt slakk og ikke ta alt på en gang?  

Det er over. 

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner du med det gamle mønsteret ditt der du takker for deg når du har det vanskelig. Det var det du skulle prøve å slutte med ♡

Takk for at du er snill med meg ❤️

emilie321
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er over. 

Hva er over?

AnonymBruker
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Hva er over?

Tråden. Jeg vil ikke oppta noens tid lenger.

emilie321
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?  Folk velger vel selv om de har lyst til å svare eller ikke og siden så mange har svart,  så har vel flere enn meg hatt glede av å svare og av tråden

Eva Sofie
41 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvorfor det?  Folk velger vel selv om de har lyst til å svare eller ikke og siden så mange har svart,  så har vel flere enn meg hatt glede av å svare og av tråden

Jeg synes det har vært spennende å følge deg og kunnet heie på deg og være en støtte for deg i medgang og motgang. Jeg håper du gir oss en sjanse til å fortsette med det dersom du føler det har vært til nytte for deg. Det virker i hvert fall på deg som om du har hatt glede av tråden. Ikke la litt motgang få deg til å snu. "Motgang gjør sterk" vet du :) Og jeg liker fortsettelsen: "Og den sterke overlever". Du har vist for deg selv at du er en fighter og du har sett løsninger. Snuble underveis kan vi alle gjøre, men det er menneskelig.

Jeg heier i hvert fall på deg og håper på at jeg kan følge deg videre her i både medgang og motgang, men håper selvsagt på mest medgang for din del. Men litt motgang må vi alle regne med. Livet går opp og ned for oss alle - noe annet ville i grunnen være kjedelig.

Lillemus
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg sjekket var det fullstendig frivillig både å lese og å skrive her inne. :) Du opptar ingens tid, vi synes det er flott og oppmuntrende å følge deg på oppturene og prøver å støtte deg når det butter i mot.