Jump to content
AnonymBruker

Slitenhet og vekt

Recommended Posts

AnonymBruker
13 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg får dessverre ikke kontroll på overspisingen. Men jeg holder meg unna snop og brus, og det må ha ført til endringer siden jeg kjøpte meg en ny capribukse idag i to str mindre (jeg har samme bukse fra før; annie, fra KappAhl). Den gamle er i str 50 - den nye i 46. Så det å holde seg unna snop og brus hjelper nok. Hadde jeg fått kontroll på overspisingen ville jeg nok gått ned mye mer, men jeg håper jeg klarer det en gang. 

Ts.

Så herlig at du har gått ned 2 klesstr!
Bravo😃👏 Har du merket noen flere positive (fysiske eller psykiske) effekter av vekttapet? 
Å kutte ut (eller ned på) snop og brus er et viktig første steg mot å ta kontroll over maten. Å endre livsstil eller komme over en spiseforstyrrelse er jo ikke gjort fra den ene dagen til den andre. Det er en prossess, og du kan nok ikke forvente at veien mot målet er snorrett og uten humper. Jeg jobber selv for å overvinne overspising / bulimi, så vet hvilken kamp du står i. Håper de gode resultatene motiverer deg til å gi jernet videre!  Ønsker deg lykke til☺️

Anonymkode: 99047...f24

Fortsetter under...

Glitter
41 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg får dessverre ikke kontroll på overspisingen. Men jeg holder meg unna snop og brus, og det må ha ført til endringer siden jeg kjøpte meg en ny capribukse idag i to str mindre (jeg har samme bukse fra før; annie, fra KappAhl). Den gamle er i str 50 - den nye i 46. Så det å holde seg unna snop og brus hjelper nok. Hadde jeg fått kontroll på overspisingen ville jeg nok gått ned mye mer, men jeg håper jeg klarer det en gang. 

Ts.

Det er jo kjempebra! Om det nå ikke går så fort som du ønsker, så går det jo framover. :)

RamonaK
1 time siden, dolmio skrev:

Ts.

Så flink du har vært:) bra jobba :)

dolmio

Takk for støtten - trenger den når livet er vanskelig. 

AnonymBruker
På 18.1.2020 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Ja, det er fullt mulig. Man blir trøtt av å være såpass overvektig. 

Anonymkode: 07ae5...087

Enig. Tror at man kan lettere bli trøtt når man er så overvektig. 

Anonymkode: 6658d...618

dolmio
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Tror at man kan lettere bli trøtt når man er så overvektig. 

Anonymkode: 6658d...618

Jeg tror kanskje livskvaliteten gjør meg sliten også. Jeg har det vanskelig på flere områder i livet inkl meg selv (men jeg mener ikke med det å sutre, jeg tror det kanskje har en sammenheng med min slitenhet). 

Annonse

cilie
17 timer siden, dolmio skrev:

Ts.

Det er jo fantastisk! Tenk hvor mye to str er!!

dolmio
Posted (edited)
51 minutter siden, cilie skrev:

Det er jo fantastisk! Tenk hvor mye to str er!!

Tusen takk :) jeg bruker disse vanlige buksene også (lange altså), og jeg må drive og dra de opp fordi de siger av meg. Så jeg skal investere i nye når jeg får feriepenger.

https://www.kappahl.com/nn-NO/dame/bukser/annie-treggings/120626/?gclid=EAIaIQobChMIwanAo7vM6QIV0JIYCh1CcANDEAQYASABEgIA4PD_BwE

Edited by dolmio

dolmio
Posted (edited)

Vi snakket sammen idag. I morgen skal jeg slutte med overspisingen, jeg skal finne andre måter å håndtere indre uro på. Før i tiden «bodde» jeg i butikker og mestret ting på den måten. Så orket jeg ikke det mer, og maten ble min mestringsmåte. Jeg er så sliten etter jobb at jeg ikke orker trening, så det er ikke noe alternativ. Jeg har verken familie eller venner her jeg bor, så jeg vet ikke hva jeg skal foreta meg. På jobb går det helt greit, ikke noe problem. Noen som har forslag bortsett fra trening/turer? 

Edited by dolmio

AnonymBruker
2 minutter siden, dolmio skrev:

Vi snakket sammen idag. I morgen skal jeg slutte med overspisingen, jeg skal finne andre måter å håndtere indre uro på. Før i tiden «bodde» jeg i butikker og mestret ting på den måten. Så orket jeg ikke det mer, og maten ble min mestringsmåte. Jeg er så sliten etter jobb at jeg ikke orker trening, så det er ikke noe alternativ. Jeg har verken familie eller venner her jeg bor, så jeg vet ikke hva jeg skal foreta meg. På jobb går det helt greit, ikke noe problem. Noen som har forslag bortsett fra trening/turer? 

Har du en hageflekk eller balkong? Da kan du kanskje bruke tid til å planlegge og gjøre noe her? Kanskje naboer eller kollegaer har stauder som trenger å deles, som du kan få? Evt. kjøpe noen sommerblomster som jo nå selges «overalt» til en grei pris. 

Rydde og/eller pusse opp et rom (om dere har lov av utleier)? Trenger ikke koste all verdens å male noen vegger. 

Svinge innom biblioteket. Lån noen gode bøker. Kanskje en lydbok? På fine dager kan du sitte ute og lese/lytte, så får du også sol og alenetid. Ellers er det jo et hav av podcaster om alt mellom himmel og jord å velge i. 

Gå enda mer i dybden på kosthold og oppskrifter. Masse inspirasjon på nett.

Anonymkode: 8f1de...578

Lillemus
16 minutter siden, dolmio skrev:

Noen som har forslag bortsett fra trening/turer? 

En eller annen hobby? Strikking, hekling, brodering? Søm? Jeg elsker å sitte ved symaskinene mine og kan holde på i timesvis om jeg får anledning. Samle på noe og bruke tid på å finne nye ting på nettet? Potteplanter eller hage? Tegning eller maling? 

dolmio
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en hageflekk eller balkong? Da kan du kanskje bruke tid til å planlegge og gjøre noe her? Kanskje naboer eller kollegaer har stauder som trenger å deles, som du kan få? Evt. kjøpe noen sommerblomster som jo nå selges «overalt» til en grei pris. 

Rydde og/eller pusse opp et rom (om dere har lov av utleier)? Trenger ikke koste all verdens å male noen vegger. 

Svinge innom biblioteket. Lån noen gode bøker. Kanskje en lydbok? På fine dager kan du sitte ute og lese/lytte, så får du også sol og alenetid. Ellers er det jo et hav av podcaster om alt mellom himmel og jord å velge i. 

Gå enda mer i dybden på kosthold og oppskrifter. Masse inspirasjon på nett.

Anonymkode: 8f1de...578

Takk for tips :) 

dolmio
51 minutter siden, Lillemus skrev:

En eller annen hobby? Strikking, hekling, brodering? Søm? Jeg elsker å sitte ved symaskinene mine og kan holde på i timesvis om jeg får anledning. Samle på noe og bruke tid på å finne nye ting på nettet? Potteplanter eller hage? Tegning eller maling? 

Kanskje jeg skal lære meg å strikke.. har ikke så mye lyst til det, jeg er liksom ikke typen til det. Men om det hjelper meg så.. :) 

Annonse

dolmio

Er på rett vei igjen nå. Synes det hjelper å skrive i denne tråden fordi jeg på den måten forplikter meg på en måte overfor de som engasjerer seg. Så takk tll dere som støtter meg.

Vi er der vi var da vi startet og jeg SKAL klare dette. Måtte bare ta meg kraftig sammen. Jeg skal bli flinkere til å engasjere meg og gjøre ting samt jobbe mer med følelsene når ting butter i mot i stedet for å overspise. 

Jeg har dog drukket en boks cola Zero denne uka, men det var fordi jeg var så tørst og ikke hadde tilgang på drikkevann. Det var ikke godt en gang ;) 

Glitter

Jeg heier på deg! :) Å ikkr gi opp når det blir tøft og motivasjonen forsvinner er nettopp det som fører til suksess. Samme med å komme seg på rett spor igjen når det har blitt en dårlig periode framfor å bare fortsette i samme retning. Å endre livsstil er ikke alltid gjort i ett jafs. Det blir litt prøving og feiling. :)

dolmio
20 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg heier på deg! :) Å ikkr gi opp når det blir tøft og motivasjonen forsvinner er nettopp det som fører til suksess. Samme med å komme seg på rett spor igjen når det har blitt en dårlig periode framfor å bare fortsette i samme retning. Å endre livsstil er ikke alltid gjort i ett jafs. Det blir litt prøving og feiling. :)

Tusen takk glitter 😃 før ville jeg gitt opp, men jeg holder meg fast i en tynn tråd 😃

RamonaK
1 time siden, dolmio skrev:

Tusen takk glitter 😃 før ville jeg gitt opp, men jeg holder meg fast i en tynn tråd 😃

Synes du er utrolig flink. Livsstil endringer tar jo tid, Ikke bare noe som skjer over natten. Heier også på deg :)

dolmio
55 minutter siden, RamonaK skrev:

Synes du er utrolig flink. Livsstil endringer tar jo tid, Ikke bare noe som skjer over natten. Heier også på deg :)

Tusen takk 😃 ja, skal prøve å huske det neste gang jeg møter utfordringer. Vil jo så gjerne klare dette - og helst uten noens hjelp ;) 

Eva Sofie

Lykke til med å finne mer sunne og konstruktive mestringsmåter! Vi er mange som heier på deg og ønsker at du skal lykkes på veien! :)

dolmio
28 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Lykke til med å finne mer sunne og konstruktive mestringsmåter! Vi er mange som heier på deg og ønsker at du skal lykkes på veien! :)

Takk :)