Jump to content
AnonymBruker

Slitenhet og vekt

Recommended Posts

AnonymBruker
9 timer siden, Eva Sofie skrev:

Dette klarer du med den innstillingen du har! Det jeg er litt bekymret for, er om du gjør for mange endringer på en gang og at det rett og slett blir å bite over for mye for deg til slutt. Noen mennesker takler det fint og blir motivert av det mens andre gir opp av det. Der er vi forskjellige.

Jeg ser den 🙂

Anonymkode: eb986...c4d

Fortsetter under...

Lillemus
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser den 🙂

Men om dere går på en sprekk så er det ikke verdens undergang! Da er det bare å riste det av seg og fortsette igjen - det skjer alle fra tid til annen. :) 

Eva Sofie
2 timer siden, Lillemus skrev:

Men om dere går på en sprekk så er det ikke verdens undergang! Da er det bare å riste det av seg og fortsette igjen - det skjer alle fra tid til annen. :) 

Det er også så sant som det er sagt - vi har alle lært oss å gå ved å snuble, reise oss igjen, snuble igjen, reise oss på ny osv. Roma ble ikke bygget på én dag. Her er vi en stor heia-gjeng som ønsker å støtte og bidra der vi får mulighet!

AnonymBruker

Jeg får alltid et søtsug en tid etter middag. Da har jeg spist noe søtt. Er dette noe som vil endre seg hvis jeg holder ut «lenge nok»? 

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid et søtsug en tid etter middag. Da har jeg spist noe søtt. Er dette noe som vil endre seg hvis jeg holder ut «lenge nok»? 

Du vil miste det søtsuget etterhver,men jeg pleier å ta meg en mellombar som mellomåltid. Der er det jo litt sjokolade på, bare 99 kalorier. 

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Du vil miste det søtsuget etterhver,men jeg pleier å ta meg en mellombar som mellomåltid. Der er det jo litt sjokolade på, bare 99 kalorier. 

Ok. Takk. 
Ps. Jeg var kjempesliten etter jobb idag. Jeg sov nesten ikke i natt. Så jeg regnet med det ville bli svært hardt å gå tur - men neida, der fikk jeg meg en overraskelse gitt, det var faktisk tvert om godt. Bare det å kjenne den friske luften gjorde godt 😃

Annonse

Lillemus
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk. 
Ps. Jeg var kjempesliten etter jobb idag. Jeg sov nesten ikke i natt. Så jeg regnet med det ville bli svært hardt å gå tur - men neida, der fikk jeg meg en overraskelse gitt, det var faktisk tvert om godt. Bare det å kjenne den friske luften gjorde godt 😃

Så bra! Når jeg overhodet ikke har lyst til å bli med ut og gå tur så pleier jeg å tenke på hvor godt det er etterpå. Har aldri angret på at jeg gikk! 

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk. 

Så flott :) Jeg fikk vårfornemmelser da jeg gikk til trening i dag, fuglene kvitret så fint. 

Eva Sofie
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så flott :) Jeg fikk vårfornemmelser da jeg gikk til trening i dag, fuglene kvitret så fint. 

Åh, så hyggelig, slikt blir man glad av! :) Små barn har store gleder er det noe som heter :)

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så bra 😃

stjernestøv
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Åh, så hyggelig, slikt blir man glad av! :) Små barn har store gleder er det noe som heter :)

Ja det var skikkelig fint og noe å glede seg over :) 

Nicklusheletida
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så flink du har blitt Stjernestøv :) For et par år siden maste vi på deg. Det trengs ikke lenger.

Jeg har også akkurat kommet inn etter å ha trent på Evo. Jeg grudde meg til å ta på treningstøyet i dag, men det er jo så delig etterpå. 🙂

stjernestøv
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Så flink du har blitt Stjernestøv :) For et par år siden maste vi på deg. Det trengs ikke lenger.

Jeg har også akkurat kommet inn etter å ha trent på Evo. Jeg grudde meg til å ta på treningstøyet i dag, men det er jo så delig etterpå. 🙂

Takk for det :) 

Ja det føles jo godt etter å ha trent, og godt med en dusj. 

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det er også så sant som det er sagt - vi har alle lært oss å gå ved å snuble, reise oss igjen, snuble igjen, reise oss på ny osv. Roma ble ikke bygget på én dag. Her er vi en stor heia-gjeng som ønsker å støtte og bidra der vi får mulighet!

Og jeg setter enormt stor pris på dette engasjementet. Alle svar betyr noe for meg, jeg bare svarer ikke alle, for da blir tråden så lang. Jeg vil oppdatere en gang i uka. Men det går svært bra. Hele familien er motivert og med på det, og da blir det også lettere å få til. 

Ps. Hver fredag er det kake på jobb. Siden det handler om mengder, tenker jeg at jeg ikke skal avstå, men spise mindre. Hva tenker du om dette? 

Lillemus
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Hver fredag er det kake på jobb. Siden det handler om mengder, tenker jeg at jeg ikke skal avstå, men spise mindre. Hva tenker du om dette? 

Jeg tenker at det ikke er nødvendig med kake hver uke. Er det mulig å foreslå 1. fredag i mnd? 

Eva Sofie
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg setter enormt stor pris på dette engasjementet. Alle svar betyr noe for meg, jeg bare svarer ikke alle, for da blir tråden så lang. Jeg vil oppdatere en gang i uka. Men det går svært bra. Hele familien er motivert og med på det, og da blir det også lettere å få til. 

Jeg personlig tenker at det er helt riktig. Det skal være lov til å kose seg selv om man slanker seg. Om ikke dreper man all motivasjon og lyst til å slanke seg. Du har rett i at det er mengden det kommer an på. Selv er jeg vektoperert og mange tenker at det er juks (selv er jeg uenig og at det utspillet kommer av uvitenhet fordi man ikke vet hva et slikt inngrep innebærer), men der handler det nettopp om mengde. Jeg koser meg like mye som alle andre, men i mye mindre porsjoner av alt enten det være seg frokost, middag, dessert, noe til kaffen eller kveldsmat. Kos deg med et lite kakestykke du og spis det selvsagt med en liten skje - da varer det lengre. Det er tipset som gis til oss vektopererte. Å spise maten med teskje eller kakegaffel.

Et godt tips om man blir søtsugen, som jeg selv har brukt med godt hell flere ganger, er å lage meg en smoothie. Forfriskende er den også. Jeg har en hel skuff i fryseren med smoothieingredienser. Kjekt om frukt begynner å gå ut på dato - kutt det opp og legg det i fryseren eller enda lettere, lag til ferdige smoothieporsjoner og frys de ned i poser enkeltvis, som bare er å ta opp og kjøre i blenderen.

AnonymBruker

Jeg avstår gjerne fra kake, men det er liksom ikke sosialt akseptert på min arbeidsplass. Og jeg ønsker ikke å fortelle noen om dette. Jeg tenker jeg tar et lite stykke, kan evt droppe den ene brødskiven. 

Lillemus
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avstår gjerne fra kake, men det er liksom ikke sosialt akseptert på min arbeidsplass. Og jeg ønsker ikke å fortelle noen om dette. Jeg tenker jeg tar et lite stykke, kan evt droppe den ene brødskiven. 

Da tar du et lite stykke og unnlater å si noe. :) 

Xtra
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg tenker at det ikke er nødvendig med kake hver uke. Er det mulig å foreslå 1. fredag i mnd? 

Hvis dette er en hyggelig sosial ting på jobben, synes jeg ikke man skal forvente at tradisjonen endres fordi man selv skal avstå fra kake.

Eva Sofie
4 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg tenker også at det er i meste laget med kake hver fredag, men enig med @Xtra at man ikke skal forlange å endre sosiale tradisjoner på jobb selv om man endrer sin egen livsstil. Jeg tenker også at TS faktisk, hvis hun innfører så store endringer som hun sier at familien gjør, er det helt innenfor med et lite kakestykke hver fredag: "Vi kutter ut all brus og snop, men innfører en dessert på lørdagskvelder med frukt og kremfløte («himmelsk lapskaus») som lørdagskos." Bare ikke snakk for høyt om hvor deilig det var med det fantastisk søte sjokoladekakestykket som smeltet på tungen til resten av familien, for da er det lett at grensene skyves på...

Jeg har nå opprettet en tråd med tittelen "Tips til sunt kveldskos/lørdagskos" der jeg håper at så mange som mulig bidrar og ikke minst henter inspirasjon. Jeg har noen tips til i tillegg til de jeg allerede har gitt.