Jump to content
AnonymBruker

Slitenhet og vekt

Recommended Posts

kupton
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fortjener jeg respekt?

Jeg vet at du er norsk, men i det du skriver, får jeg assosiasjoner til den æres(u)kultur vi ser hos alt for mange innvandrere. De er også unormalt opptatt av "respekt".

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Jeg vet at du er norsk, men i det du skriver, får jeg assosiasjoner til den æres(u)kultur vi ser hos alt for mange innvandrere. De er også unormalt opptatt av "respekt".

Det har med noe jeg strever med og jobber med til vanlig: jeg føler meg så lite verdt at jeg ikke fortjener respekt. Det er en grunnleggende og komplisert følelse. I dette tilfellet valgte jeg å stille spørsmålstegn ved det fremfor å destruktivt skrive «jeg er så lite verdt at jeg ikke fortjener respekt». For å være ærlig blir jeg kvalm av svaret ditt. Men du får ha de tanker du har om meg. 

Anonymkode: eb986...c4d

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at dere ikke blir sinte på meg og lei av meg og for at jeg får skrive om og stille spørsmål om også andre ting på min vei. Det er pga mine emosjonelle vansker en tøff vei å gå som lett kan ødelegge livsstilsendringen. Jeg håper det blir mindre innlegg fra meg etter hvert. 

Det som er viktig er å ikke gi opp! Har du en dårlig dag eller spist for mye en dag så tenk at det spiller ingen rolle, og start med blanke ark og ny giv dagen etter. Det vil komme dager der alt ikke går etter planen, det gjelder å takle det på en god måte. Lag en sunn middag igjen dagen etter med grønnsaker og tur etterpå. Det gjelder å få til endringer, og ikke la en dårlig dag/periode ødelegge den langsiktige planen. NB har du prøvd å kjøpe deg sånne små esker med sukkerfrie pastiller å tygge på? Det kan hjelpe veldig på suget etter noe godt. Kjøp deg flere esker og ha i skapet.

Anonymkode: 72042...bd5

AnonymBruker
13 minutter siden, kupton skrev:

Er det forresten bedre at jeg fortsetter i mitt gamle spor der jeg føler meg mindre verdt enn andre? Skal jeg gå tilbake og tenke slik og handle deretter som jeg gjorde før i stedet for å jobbe for å endre det dårlige selvbildet mitt som også har påført meg 40 kg for mye? 

Mine følelser startet for 40 år siden. Er det også min skyld? Mener du virkelig at jeg er nærmest sykelig opptatt av å få respekt, eller endrer du noe av ditt syn pp meg med de siste opplysninger? For hvis du fortsatt mener det skal jeg slutte å være opptatt av å jobbe for å føle meg like mye verdt som andre - og dette mener jeg. 

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er viktig er å ikke gi opp! Har du en dårlig dag eller spist for mye en dag så tenk at det spiller ingen rolle, og start med blanke ark og ny giv dagen etter. Det vil komme dager der alt ikke går etter planen, det gjelder å takle det på en god måte. Lag en sunn middag igjen dagen etter med grønnsaker og tur etterpå. Det gjelder å få til endringer, og ikke la en dårlig dag/periode ødelegge den langsiktige planen. NB har du prøvd å kjøpe deg sånne små esker med sukkerfrie pastiller å tygge på? Det kan hjelpe veldig på suget etter noe godt. Kjøp deg flere esker og ha i skapet.

Jeg spise mye av de da jeg slanket meg 18 kg på 16 uker. Jeg er veldig glad i cherrytomater, og kan kjøpe det. De funket bra den gang. 

Lillemus
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at dere ikke blir sinte på meg og lei av meg og for at jeg får skrive om og stille spørsmål om også andre ting på min vei. Det er pga mine emosjonelle vansker en tøff vei å gå som lett kan ødelegge livsstilsendringen. Jeg håper det blir mindre innlegg fra meg etter hvert. 

Hvorfor skal du skrive færre innlegg? Det er trivelig å ha deg her inne - synes du skal skrive akkurat så mye som du har lyst til! :) 

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spise mye av de da jeg slanket meg 18 kg på 16 uker. Jeg er veldig glad i cherrytomater, og kan kjøpe det. De funket bra den gang. 

Kjøp deg cherrytomater (det er godt og veldig sunt) og pastiller. Det hadde vært litt morsomt hvis du faktisk kjøpte det og fulgte mitt råd, da jeg ofte gir folk råd men jeg vet ikke akkurat om det er så mange som følger dem ;). Da får du deg en gåtur til butikken også. Og så kan du kjøpe deg en halvannen liters flaske vann med kullsyre, det er oppkvikkende og noe du kan drikke en del av. Lykke til med dagen! 

emilie321
11 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor skal du skrive færre innlegg? Det er trivelig å ha deg her inne - synes du skal skrive akkurat så mye som du har lyst til! :) 

Er enig med Lillemus, det er trivelig å ha deg her inne.

Selv sliter jeg med mye av de samme følelsene som ab gjør. Når du og andre får svar, så hender det at svarene passer inn i mitt liv. Og da sier jeg, Emilie, se og lær.  Så andres tråder kan også hjelp meg, og sikkert andre også. 

Edited by emilie321

AnonymBruker

Jeg syns du er kjempeflink jeg som både prøver på livsstilsendring og at du jobber med deg selv. At du får noen nedturer, pytt sann, sånn er det bare. Det gjelder å stå på og prøve videre. Jeg skal heie på deg i denne tråden, hver gang du fortsetter å prøve med din sunne livsstil og hver gang du fortsetter å skrive her som vanlig selv om du får en kommentar du ikke liker. Jeg har lagt merke til at du har fortsatt å skrive i denne tråden uten å gi helt opp. Du har fått en heiagjeng i denne tråden, bruk den som en pådriver til å prøve videre. 

AnonymBruker

Tusen takk for støtte. Jeg ligger og griner pga kuptons svar til meg, men jeg prøver å ta til meg de fine svarene. Jeg skal få mannen til å kjøpe tomater idag da jeg er for syk til å gå på butikken (migrene).

cilie
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for støtte. Jeg ligger og griner pga kuptons svar til meg, men jeg prøver å ta til meg de fine svarene. Jeg skal få mannen til å kjøpe tomater idag da jeg er for syk til å gå på butikken (migrene).

Jeg ønsker virkelig ikke å helle bensin på bålet... men hva i alle dager ble du støtt over svaret til Kupton for?

AnonymBruker
1 minutt siden, cilie skrev:

Jeg ønsker virkelig ikke å helle bensin på bålet... men hva i alle dager ble du støtt over svaret til Kupton for?

«De er også unormalt opptatt av "respekt".
Som om jeg er høy på meg selv og vil at andre skal se opp til meg osv. Det er en annen i tråden som også skrev noe om at jeg fikk be folk gratulere meg osv. 

cilie
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som om jeg er høy på meg selv og vil at andre skal se opp til meg osv. Det er en annen i tråden som også skrev noe om at jeg fikk be folk gratulere meg osv. 

Jeg forstod overhodet ikke svaret slik. 

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, cilie skrev:

Jeg forstod overhodet ikke svaret slik. 

Ok. Da misforsto jeg svaret og beklager det. 

Gargamel
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfatter deg stikk motsatt, og leser heller ikke svaret til @kupton som at du er høy på deg selv. Du er lav på deg selv. Du spør om du er verd noe, om du fortjener respekt etc. Svaret er ja. Det unormale er at du ikke tar det som en selvfølge.

AnonymBruker
12 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg oppfatter deg stikk motsatt, og leser heller ikke svaret til @kupton som at du er høy på deg selv. Du er lav på deg selv. Du spør om du er verd noe, om du fortjener respekt etc. Svaret er ja. Det unormale er at du ikke tar det som en selvfølge.

Ok, da ble det forståelig. 
Får vende tilbake til trådens tema og fortsette i det gode sporet jeg var i..

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, da ble det forståelig. 
Får vende tilbake til trådens tema og fortsette i det gode sporet jeg var i..

:)

Anonymkode: 7d3b1...56c

frosken
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har med noe jeg strever med og jobber med til vanlig: jeg føler meg så lite verdt at jeg ikke fortjener respekt. Det er en grunnleggende og komplisert følelse. I dette tilfellet valgte jeg å stille spørsmålstegn ved det fremfor å destruktivt skrive «jeg er så lite verdt at jeg ikke fortjener respekt». For å være ærlig blir jeg kvalm av svaret ditt. Men du får ha de tanker du har om meg. 

Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten ditt eget samtykke.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med migrene er det kanskje en fordel å holde seg unna nettet, grining som følge av innlegg som opprører deg bidrar neppe til rask bedring?

Anonymkode: a69bb...7dd

AnonymBruker

Jeg ble veldig trøtt en tid da jeg gikk ned i vekt. Jeg sluttet å drikke Coca cola og gikk nedover i vekt. Og husker jeg ble veldig sliten i den perioden. Mulig pga vektnedgang? 

Anonymkode: 6658d...618