Gå til innhold

Depresjon og medfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er deprimert, og har lagt merke til at jeg ikke føler noe for andre. Er en venn av meg lei seg, så forstår jeg hvorfor, men jeg føler ingenting, eller svært lite. Er dette normalt, eller kan det være et tegn på f.eks underliggende Aspergers?

Anonymkode: 4483f...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er deprimert, og har lagt merke til at jeg ikke føler noe for andre. Er en venn av meg lei seg, så forstår jeg hvorfor, men jeg føler ingenting, eller svært lite. Er dette normalt, eller kan det være et tegn på f.eks underliggende Aspergers?

Anonymkode: 4483f...07d

Det høres helt normalt ut.

Anonymkode: a27f6...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er deprimert, og har lagt merke til at jeg ikke føler noe for andre. Er en venn av meg lei seg, så forstår jeg hvorfor, men jeg føler ingenting, eller svært lite. Er dette normalt, eller kan det være et tegn på f.eks underliggende Aspergers?

Anonymkode: 4483f...07

 Det er ikke det at du ikke bryr deg, du forstår jo. Det er depresjonen som tuller med følelsene dine. Hørt om mange som hevdet som du beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres helt normalt ut.

Anonymkode: a27f6...c50

 

16 timer siden, RamonaK skrev:

 Det er ikke det at du ikke bryr deg, du forstår jo. Det er depresjonen som tuller med følelsene dine. Hørt om mange som hevdet som du beskriver :)

Ok, godt å høre. Det gjør vondt å ikke føle noe for andre på den måten, det er direkte smertefullt og øker følelsen av at jeg er et forferdelig menneske. Da får jeg slå meg til ro med at det ikke er meg, men depresjonen. 

Anonymkode: 4483f...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok, godt å høre. Det gjør vondt å ikke føle noe for andre på den måten, det er direkte smertefullt og øker følelsen av at jeg er et forferdelig menneske. Da får jeg slå meg til ro med at det ikke er meg, men depresjonen. 

Anonymkode: 4483f...07d

Du er jo klar over at de har det vondt så da er du overhodet ikke noen dårlig person. Depresjon er en fæl ting sånn, tuller utrolig med følelser. Jeg på min side er helt motsatt av deg, jeg er overfølsom og tar det kjempe hardt og begynner å storgråte for den andre personen, og det er ikke noe som hjelper de i det hele tatt. Prøv å ikke tenk på det, følelse ne dine kommer tilbake igjen...Ikke gi opp, og prøv å ikke vær så hard mot deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...