Gå til innhold

Hva er forskjellen på å være streng og å være arrogant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på å være streng og arrogant.? Min psykiater skryter av å være streng. Han fremhever også sin tittel og snakker litt nedlatende om min status.  Jeg blir litt satt ut og ler litt høflig med. Jeg ble jo fortalt før jeg begynte hos han at han var streng . Personlig opplever jeg han som arrogant. 
Kan gjerne være svært høflig i begynnelsen av timen slik at jeg slapper av for plutselig at han blir ubehagelig skarp i kommentarene. Som om han tar seg sammen for å fremstå vennlig men ikke klarer å holde på den tonen gjennom hele timen. Det er jo menneskelige å bli sliten og ikke holde seg fokusert hele timen, det forstår jeg jo. Samtidig blir jeg usikker og forvirret for det er jo lett for andre å si at det bare er min opplevelse og at jeg sikkert er ekstra følsom. Men hva er da forskjellen på å være streng og arrogant ? 

Anonymkode: 613d6...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på å være streng og arrogant.? Min psykiater skryter av å være streng. Han fremhever også sin tittel og snakker litt nedlatende om min status.  Jeg blir litt satt ut og ler litt høflig med. Jeg ble jo fortalt før jeg begynte hos han at han var streng . Personlig opplever jeg han som arrogant. 
Kan gjerne være svært høflig i begynnelsen av timen slik at jeg slapper av for plutselig at han blir ubehagelig skarp i kommentarene. Som om han tar seg sammen for å fremstå vennlig men ikke klarer å holde på den tonen gjennom hele timen. Det er jo menneskelige å bli sliten og ikke holde seg fokusert hele timen, det forstår jeg jo. Samtidig blir jeg usikker og forvirret for det er jo lett for andre å si at det bare er min opplevelse og at jeg sikkert er ekstra følsom. Men hva er da forskjellen på å være streng og arrogant ? 

Anonymkode: 613d6...909

Har du noen eksempler hva ting psykiateren din har sagt?

Han hørtes ikke særlig profesjonell ut da, men psykiatere er jo kjent for å være arrogante.

Anonymkode: 8ae62...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Fra ordboka:

Arrogant: selvgod; hoven; viktig; om person som er fornøyd med seg selv, overbevist om sin egen fortreffelighet (og viser det i sin opptreden); om person som har overdrevne forestillinger om seg selv og sin betydning

Streng: hard, ubøyelig, bestemt og uten mildhet i krav (særlig om ytelse eller lydighet), i behandling av underordnede, i håndhevelse av lov eller regel, i avstraffelse, i bedømmelse e.l.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen eksempler hva ting psykiateren din har sagt?

Han hørtes ikke særlig profesjonell ut da, men psykiatere er jo kjent for å være arrogante.

Anonymkode: 8ae62...1ad

Vanskelig å si men går på en litt nedlatende holdning til min bakgrunn, livssyn, yrkesstatus , og at jeg kommer fra landsbygda. 

Anonymkode: 613d6...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Fra ordboka:

Arrogant: selvgod; hoven; viktig; om person som er fornøyd med seg selv, overbevist om sin egen fortreffelighet (og viser det i sin opptreden); om person som har overdrevne forestillinger om seg selv og sin betydning

Streng: hard, ubøyelig, bestemt og uten mildhet i krav (særlig om ytelse eller lydighet), i behandling av underordnede, i håndhevelse av lov eller regel, i avstraffelse, i bedømmelse e.l.

 

Tusen takk for den du 😊

Anonymkode: 613d6...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si men går på en litt nedlatende holdning til min bakgrunn, livssyn, yrkesstatus , og at jeg kommer fra landsbygda. 

Anonymkode: 613d6...909

Nedlatende holdning? Hva konkret er det han sier som er nedlatende

Anonymkode: d5470...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...