Gå til innhold

Det er ikke lett å bli innlagt på psykiatrisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er innlagt på psykiatrisk nå. Men det er jammen ikke lett å bli det om man drar på legevakten og ber om innnlegelse selv.

Forståelig at folk tar overdoser eller skader seg selv for å bli innlagt for går man på lege akten og kun sier at man er suicidale selv da blir man ikke tatt på alvor.... En må liksom ha bevis. Bevise at man virkelig mener det! Ord holder ikke i psykiatrien. 

Anonymkode: f7702...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er innlagt på psykiatrisk nå. Men det er jammen ikke lett å bli det om man drar på legevakten og ber om innnlegelse selv.

Forståelig at folk tar overdoser eller skader seg selv for å bli innlagt for går man på lege akten og kun sier at man er suicidale selv da blir man ikke tatt på alvor.... En må liksom ha bevis. Bevise at man virkelig mener det! Ord holder ikke i psykiatrien. 

Anonymkode: f7702...04f

Ja noen ganger virker det sånn. Er jo trist at det må gå så langt før man får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å bli innlagt, da? Jeg synes aldri det er noe ok. Så godt som alltid vil jeg helst være hjemme, men har gitt det en sjanse når jeg har blitt tilbudt det. Men alltid har det skjedd at jeg har skrevet meg ut før tiden.

Men vi er jo forskjellige alle mann. Noen tjener sikkert mye på å være innlagt, mens andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett. Jeg har aldri lagt meg inn frivillig for jeg hater sykehus. Og det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg må ut. Men vi er jo forskjellige som du sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anno20 skrev:

Hva er greia med å bli innlagt, da? Jeg synes aldri det er noe ok. Så godt som alltid vil jeg helst være hjemme, men har gitt det en sjanse når jeg har blitt tilbudt det. Men alltid har det skjedd at jeg har skrevet meg ut før tiden.

Jeg sluttet å takke ja til frivillige innleggelser fordi det trigget noen av traumene mine. Derfor har det endt med tvangsinnleggelser til sist når jeg har blitt dårlig nok. Dessverre over flere måneder. Men vi har funnet ut at lengre innleggelser over 3-4 måneder er bedre enn 2 uker og ut for å stabilisere meg, men akkurat når jeg er innlagt er jeg for dårlig til å se dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg sluttet å takke ja til frivillige innleggelser fordi det trigget noen av traumene mine. Derfor har det endt med tvangsinnleggelser til sist når jeg har blitt dårlig nok. Dessverre over flere måneder. Men vi har funnet ut at lengre innleggelser over 3-4 måneder er bedre enn 2 uker og ut for å stabilisere meg, men akkurat når jeg er innlagt er jeg for dårlig til å se dette selv.

Depresjon?

Anonymkode: f7702...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Depresjon?

Anonymkode: f7702...04f

Du får lete opp svaret i en annen tråd her på DOL om du er så nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er innlagt på psykiatrisk nå. Men det er jammen ikke lett å bli det om man drar på legevakten og ber om innnlegelse selv.

Forståelig at folk tar overdoser eller skader seg selv for å bli innlagt for går man på lege akten og kun sier at man er suicidale selv da blir man ikke tatt på alvor.... En må liksom ha bevis. Bevise at man virkelig mener det! Ord holder ikke i psykiatrien. 

Anonymkode: f7702...04f

Dessverre vil det ofte være slik, så fremt man ikke har fått til en avtale om det motsatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...