Gå til innhold

Å bli slettet som venn på fb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd å bli slettet av bekjente / venner på Facebook flere ganger. Men ikke ofte. Har du? Tenker du over hvorfor du kan ha blitt slettet? Blir du litt skuffet? 

Jeg opplevde at to tidligere treningskamerater slettet meg.  Det merkelige var at begge var aktive med å kommentere innleggene mine og trykke liker på dem. Jeg har aldri postet annet enn helt vanlige ting som trening / reiser/ konserter. Jeg tenkte i etterkant på : hvorfor slettet de meg? Jeg kom fram til at han ene hadde en kone som var bekjent av meg fra tidligere. Og jeg sendte henne venneforespørsel og etter det ble jeg slettet av de begge. Skulle mulig ikke mer til. Men det er ingen vits å fundere på Facebook men man blir jo litt skuffet. 

Jeg har ellers sjelden opplevd å bli slettet av noen.  Hva med deg? 

Anonymkode: 8f6c2...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd å bli slettet av en kusine. Som la meg til igjen noen måneder senere.

 

Jeg tar meg litt nær hvis det er folk jeg har likt en gang i tiden. Men jeg har selv slettet folk, av div grunner. Legger ikke mye i det.

Anonymkode: 818ee...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det være flere grunner til. Jeg tok selv en opprensk i vennelista mi på fb for ikke så lenge siden. Jeg er ikke av dem som synes det er verken stas eller status å ha så forbaska mange venner der. Nå har jeg 104 tror jeg det var, og det er hovedsakelig gamle klassekamerater, de jeg er blitt kjent med som voksen, samt noe familie. Hver gang jeg har bursdag får jeg i overkant av 40 hilsener, og det fra de samme folkene hvert år. Ser mange får over 100, men så har de kanskje 500 + venner på lista si. Jeg har skjult vennelista, så når jeg bare får litt over 40 hilsener tenker jeg at andre tenker at ikke så mange setter pris på meg. Men det får de bare tenke og tro, for sett i forhold til antall venner så får jo jeg flest sånn prosentvis. 

Men kanskje jeg skulle ha slanket vennelista mi enda mer til bare å innbefatte de mest kjente og nære. Ser egentlig ikke så mange grunner til å følge med på hva naboen til kusina mi (som jeg kun har hilst på et par ganger) har på brødskiva, eller hva en perifer venninne til ei venninne av meg gjør på fritida, osv. De har jeg ikke egentlig  noe forhold til, og er bare til å slette har jeg nå tenkt. 

Glemte jo å kommentere på om jeg har blitt slettet selv, og det har jeg. Sist av ei eldre dame nedi gata her, men det bryr jeg meg ikke så mye om akkurat. Vi har ikke noe til felles bortsett fra at vi av og til har snakket med hverandre ute. Hun er over 70 år.. søt gammel dame. Og om jeg har merket at andre har slettet meg tenker jeg at de har sine grunner, og at de grunnene ikke er ondskapsfulle. :)

Endret av Anno20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli slettet av bekjente / venner på Facebook flere ganger. Men ikke ofte. Har du? Tenker du over hvorfor du kan ha blitt slettet? Blir du litt skuffet? 

Anonymkode: 8f6c2...936

Jeg merker det knapt, for jeg bruker Facebook lite til å lese venners statuser. Jeg er inne på grupper de 5-6 gangene i året jeg er inne på Facebook. Nå er det 4 måneders tid siden sist tror jeg.

Men jo, på den tiden jeg brukte mer tid på Facebook, opplevde jeg å bli slettet. Noen gjorde det etter en diskusjon og det synes jeg bare var patetisk og barnslig gjort, men når jeg fikk høre at jeg var en av veldig mange de slettet av vennene sine på den tiden som ikke delte deres syn i akkurat den saken, la jeg svært få kalorier i det.

Selv har jeg aldri slettet noen i vennelisten min. Den jobben orker jeg ikke å begynne på. Men jeg deler aldri noe. I år var første året jeg viste når jeg hadde bursdag - og aldri mer. Da foretrekker jeg heller å få SMS-er å hilsner fra folk som virkelig husker på dagen min enn haugevis av folk fra nær og fjern som i all hast kroter ned en hilsen de bruker 10 sekunder på.

Og jeg hører jo en venninne ha familiekrangel gående på Facebook, der den ene slettet den, blokkerte den andre, ikke har svart den eller har svart den ene ufint. Nei, jeg lever godt på Facebook uten å være aktiv på Facebook. Litt med, men likevel ikke med. Samboeren min er på Facebook og sladrer om det skjer noe nytt jeg burde fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli slettet av bekjente / venner på Facebook flere ganger. Men ikke ofte. Har du?

Har ingen venner på Facebook.

Anonymkode: fd6aa...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gavepapir

Jeg er ikke på Facebook selv mye på grunn av manglende digitale ferdigheter ihvertfall slik jeg opplever selv og mistro til sikkerheten i systemet. Jeg vet jo ikke hvorfor de aktuelle vennene dine ikke har fulgt opp bedre. Kanskje bare ubetenksomhet på samme måte som man kanskje ikke har økonomi til å gi alle sine venner jule og bursdagspresanger som ung student på grunn av vannvittig høye priser. Det kan jo være mangel på tid eller at ting i livene deres er litt opp og ned i en periode.Kanskje du kan sende dem en e post å spørre hvordan det går og om de og deres nærmeste har det bra og er ved god helse.  Eller at de er på andre media er eller bruker bare mindre tid med sosiale medier. Enkelte føler seg så " hekta" at de bare trapper ned har jeg også hørt om.

Jeg har inntrykk av at selv myndighetene strever med å nå ut til innbyggerne i dag med det store mediatilbudet. Man må se mere nøye på hvilke kanaler man kan nå folk på i dag er mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gavepapir skrev:

Jeg har inntrykk av at selv myndighetene strever med å nå ut til innbyggerne i dag med det store mediatilbudet.

Gjør de? Det blir stadig flere som har e-post og mobilnr registrert i Difi, og de øvrige kan nås pr. brev. Hva er myndighetenes problem, helt konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Jeg har blitt slettet en gang som jeg vet om. Det var en person jeg var venn med på fb bare fordi vi gikk på samme skole for mange år siden. Oppdaget det kun ved en tilfeldighet. Hvis det er flere som har slettet meg ser jeg det som en naturlig konsekvens av at jeg selv gradvis har trukket meg unna pga sykdom. Er heller ikke så aktiv på fb, så tenker ikke mye over det. Er bare innom innimellom for å holde meg oppdatert. Er derimot litt mer aktiv på Instagram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg i tråden om deres erfaringer og tanker. 

Dette bryr meg egentlig ikke for jeg vil aldri ha kontakt med vedkommende lenger. Men det skuffet meg allikevel litt. Vet at slike ting kan ha mange årsaker. Det behøver ikke å ha noe som helst med meg å gjøre. 

Anonymkode: 8f6c2...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt sikkert blitt slettet av flere. Kommer imidlertid bare på en, som jeg la tydelig merke til. Jeg visste hvorfor hun slettet meg, og hun hadde sine grunner (hun var i konflikt med en nær venn av meg), og det var helt greit for min del.

Jeg har innimellom ryddet på egen liste,  og fjernet personer som jeg ikke ønsker skal følge det jeg legger ut og som jeg heller ikke har noen interesse av å følge. Opplever det som helt uproblematisk å bli fjernet som venn på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavepapir
3 timer siden, laban skrev:

Gjør de? Det blir stadig flere som har e-post og mobilnr registrert i Difi, og de øvrige kan nås pr. brev. Hva er myndighetenes problem, helt konkret?

Jeg synes jeg hørte at samfunnsberedeskap og sånne ting jobbet med det om hvordan innbyggerene skulle kontaktes og ikke var falt ned på noen fast løsning. Men jeg kan ta feil. Det var ministeren som gikk av som sa noe om det så langt jeg husker.

Endret av Gavepapir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er ung er ikke jeg på Facebook. I tillegg har jeg feil kjønn sikkert. Har inntrykk av at det mest er damer over 35 som er på Face. Men om  det kan jeg vel ikke utale meg når jeg ikke er der. Men moren min er mye der og legger ut bilder og slikt til venninner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Gavepapir skrev:

Jeg synes jeg hørte at samfunnsberedskap og sånne ting jobbet med det om hvordan innbyggerne skulle kontaktes og ikke var falt ned på noen fast løsning.

Vi har et system for elektronisk kontakt med det offentlige, men det er - som så mye annet her i landet (heldigvis) - frivillig. Men dekningen er god, kanskje bortsett fra blant de aller eldste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli slettet av en kusine. Som la meg til igjen noen måneder senere.

 

Jeg tar meg litt nær hvis det er folk jeg har likt en gang i tiden. Men jeg har selv slettet folk, av div grunner. Legger ikke mye i det.

Anonymkode: 818ee...f3e

Hm.. hun kan jo ikke være helt stabil??

Anonymkode: 99863...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli slettet av bekjente / venner på Facebook flere ganger. Men ikke ofte. Har du? Tenker du over hvorfor du kan ha blitt slettet? Blir du litt skuffet? 

Jeg opplevde at to tidligere treningskamerater slettet meg.  Det merkelige var at begge var aktive med å kommentere innleggene mine og trykke liker på dem. Jeg har aldri postet annet enn helt vanlige ting som trening / reiser/ konserter. Jeg tenkte i etterkant på : hvorfor slettet de meg? Jeg kom fram til at han ene hadde en kone som var bekjent av meg fra tidligere. Og jeg sendte henne venneforespørsel og etter det ble jeg slettet av de begge. Skulle mulig ikke mer til. Men det er ingen vits å fundere på Facebook men man blir jo litt skuffet. 

Jeg har ellers sjelden opplevd å bli slettet av noen.  Hva med deg? 

Anonymkode: 8f6c2...936

Jeg har blitt slettet av noen, og sikkert flere enn jeg er klar over. Har ikke spekulert mye i bakgrunnene, men kjenner jo til at noen har ønsket å begrense antallet venner av uvisse grunner. Tror ikke det kommer noe godt ut av å grunne på om det ligger noe personlig bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg legger til på FB er greie folk som jeg gjerne omgås i RL. Så viser det seg at noen har en FB-praksis som interesserer meg svært lite. Da hender det at jeg sletter dem, eller i det minste setter dem på pause i 3 mnd av gangen. Men i RL er vi fortsatt like gode venner, og jeg fortsetter å omgås dem med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kupton skrev:

Alle jeg legger til på FB er greie folk som jeg gjerne omgås i RL. Så viser det seg at noen har en FB-praksis som interesserer meg svært lite. Da hender det at jeg sletter dem, eller i det minste setter dem på pause i 3 mnd av gangen. Men i RL er vi fortsatt like gode venner, og jeg fortsetter å omgås dem med glede.

Avviser du noen da?

Anonymkode: 99863...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Avviser du noen da?

Anonymkode: 99863...3c0

Ja. Det hender jeg får forespørsel fra personer jeg knapt kjenner eller fra tidligere pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slettet av en slektning en gang, hun misforsto en kommentar jeg skrev på noe hun hadde lagt ut og før jeg rakk å forklare meg hadde hun blitt dødelig fornærmet og slettet meg. Like greit.

Vet også at jeg har blitt slettet av sikkert flere, går helt fint det også. Jeg har også slettet noen, spesielt de som har bedt om å få bli venn ettersom vi er på en felles interessegruppe, men når man etterpå oppdager at vedkommende legger ut aaaalt om seg selv og 10.000 like bilder omtrent så er det ikke så voldsomt interessant.

Jeg lar ikke fb gå så personlig inn på meg egentlig. Koser meg bare med forskjellige interessegrupper og legger ut litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...