Gå til innhold

Overvektig og underenært


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skammer meg noe forferdelig. 

Prøvde å sulte meg ned i vekt. 

Klarte å gå ned 11 kg, men nå er jeg underenært/ feilernært men ikke undervektig. 

Fortsatt litt overvektig i følge legen, men han maser om at jeg må slutte med den dietten og spise normalt. 

Nå er jeg heldigvis ikke like overvektig som før, men jeg er fortsatt ikke på min idealvekt. Vil ha en bmi på 22

Det værste med det hele er at jeg IKKE SER noe forskjell! Jeg ser den samme kroppen som var 11 kg +  

Jeg er forferdelig ulykkelig, spiste middag for 1 time siden og nå vil ikke tårene stoppe føler meg så stoooor! 

 

Anonymkode: 8cbc4...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skammer meg noe forferdelig. 

Prøvde å sulte meg ned i vekt. 

Klarte å gå ned 11 kg, men nå er jeg underenært/ feilernært men ikke undervektig. 

Fortsatt litt overvektig i følge legen, men han maser om at jeg må slutte med den dietten og spise normalt. 

Nå er jeg heldigvis ikke like overvektig som før, men jeg er fortsatt ikke på min idealvekt. Vil ha en bmi på 22

Det værste med det hele er at jeg IKKE SER noe forskjell! Jeg ser den samme kroppen som var 11 kg +  

Jeg er forferdelig ulykkelig, spiste middag for 1 time siden og nå vil ikke tårene stoppe føler meg så stoooor! 

 

Anonymkode: 8cbc4...519

Du må få deg hjelp, terapi, for dette sitter i hodet ditt. Har du noen som hjelper, en terapeut eller noe?

Anonymkode: f560c...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Det værste med det hele er at jeg IKKE SER noe forskjell! Jeg ser den samme kroppen som var 11 kg +  

Jeg er forferdelig ulykkelig, spiste middag for 1 time siden og nå vil ikke tårene stoppe føler meg så stoooor! <

 

Anonymkode: 8cbc4...519

Jeg ser at du har mange felles tanker med mange som har tatt vektoperasjon. Jeg tok selv vektoperasjon for snart 6 1/2 år siden. Der kalles fenomenet "tjukketrollet" vektopererte imellom. Da føler man seg "tjukk" i hodet på tross av at man egentlig har gått ned i vekt og kanskje t.o.m. har en normal BMI.  Vektnedgangen har faktisk skjedd fysisk i kroppen, men hodet klarer ikke å følge med på det. Det som ofte hjelper mot dette kan være:

  • Se på bilder fra før du begynte å gå ned i vekt og bilder fra nylig slik at du ser den reelle forskjellen
  • Skriv ned høyeste vekt og nåværende vekt (forutsetter at du har gjort det fra begynnelsen av for å ha et sammenligningsgrunnlag)
  • Mål deg selv rundt overarmer, lår, midje og bryst med målebånd ved høyeste vekt og ved nåværende vekt forutsetter at du har gjort det fra begynnelsen av for å ha et sammenligningsgrunnlag)

Med disse iltakene kan du faktisk se forskjellen selv og kanskje overbevise deg selv med fornuften at du har gått ned i vekt på tross av at hodet ditt sier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...