Gå til innhold

Halvveis ødelagt flott komfyr 6 år gml - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en dyr og flott integrert Siemens kombi komfyr med to induksjonstopp plater foran og to vanlige kokeplater bak. Den sto her da vi flyttet inn for to år siden og vi har ikke kvittering. Garantien og reklamasjonsretten har jo uansett fått ut. Nå har plutselig induksjonstoppene begynt å fuske. Fungerer bare en sjelden gang innimellom. Og jeg klarer meg ikke med bare to plater.
 

Noen som vet om det er noen forsikringer som dekker dette? Feks innbo? Er det slik at jeg må kjøpe meg en helt lik komfyr siden den er integrert i kjøkkenet eller kan jeg velge mellom andre. Hvordan vet jeg hvilke? Kan det lønne seg å få noen til å se på den og evt fikse den når den er så mye som 6 år gammel?

Oi det ble visst litt mange spørsmål😅 Håper noen kan svare på noe ihvertfall🤗

Anonymkode: 6b739...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dyr og flott integrert Siemens kombi komfyr med to induksjonstopp plater foran og to vanlige kokeplater bak. Den sto her da vi flyttet inn for to år siden og vi har ikke kvittering. Garantien og reklamasjonsretten har jo uansett fått ut. Nå har plutselig induksjonstoppene begynt å fuske. Fungerer bare en sjelden gang innimellom. Og jeg klarer meg ikke med bare to plater.
 

Noen som vet om det er noen forsikringer som dekker dette? Feks innbo? Er det slik at jeg må kjøpe meg en helt lik komfyr siden den er integrert i kjøkkenet eller kan jeg velge mellom andre. Hvordan vet jeg hvilke? Kan det lønne seg å få noen til å se på den og evt fikse den når den er så mye som 6 år gammel?

Oi det ble visst litt mange spørsmål😅 Håper noen kan svare på noe ihvertfall🤗

Anonymkode: 6b739...770

6 år er ikke gammelt, den komfyren vi har er 35 år gammel og fungerer fremdeles temmelig godt, det er også en Siemens forresten. Jeg ville fått noen til å se på den, ring leverandøren om du vet hvor den er kjøpt - eller kontakt Siemens Norge for å finne en reparatør der du bor. Har aldri hørt noen bruke forsikringen sin på en ødelagt komfyr, men det kan godt hende det er vanlig for alt jeg vet, men man har jo vanligvis en egenandel på noen tusen så det spørs om det lønner seg, dersom forsikringen i det hele tatt gjelder dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ha ny ja. Oppsiden er jo at du da får muligheten til å ha induksjon på alle fire plater! :) Du må ikke ha den samme, men størrelsen må være tilnærmet lik, det er jo hullet i benkeplaten som setter rammen, bokstavelig talt. I tillegg har koketopper ulik høyde, så dersom det er lite plass under, må du også passe på at den ikke bygger for mye. 

Anonymkode: 5b179...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...