Gå til innhold

Institusjonene våre. Foruroligende avsløringer. Takket være motig helsepersonell.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på nyhetene om demensbehandlingen spesielt men tror vanskene er mye mer omfattende. Jeg tenker også på nyheten i dag om en rullestolbruker uten hjelp funnet død.

Jeg føler jeg selv har problemer med å forsvare min egen fortsatte eksistens. Jeg sendte mine egne kjære mot slutten intetanende til " institudjonsgasskammeret" selv da jeg trodde inneteanende at utviklingen hadde bragt oss noe andre tenkemåter og det var der de sykeste av oss kunne få profesjonell medisinsk hjelp. Det var der de ville ha " størst sjanse".

Ikke at jeg ikke reagerte da så konturene av hva vi faktisk har å by de trengende nært blant oss  i dag.

Jeg føler meg og min lille familie som svindlet og ser svært alvorlig på utviklingen. Jeg tror eldre med sykdom og alderdom svekkelse  hadde bedre " opsjoner" for flere titalls år side med mye mindre ressursbruk enn i dag.

Hva man hører i dag henger ikke på greip og bare rart at disse ombudene ikke er bedre orienterte og virkelig griper inn og redder liv.

Man kan ikke fullgode sykepleierens som tar belastningen det er og stå i media med represalier kanskje  fra overordnede i helsesystemet og i staute instans ansvarlige politikere. Håper inderlig ikke at deres karriere og pårørende blir utsatt for nett tull på grunn av dette. Da er varslersystemet spilt falitt.

Her virker mye som trengs gjøres. Har våre politikere hatt det før lett selv i livet? Som ikke ser? Som ikke forstår?

 

Anonymkode: a8164...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...